RME Fireface 800

Subatomic

Stamgast
Een jaar geleden kocht ik de RME over en hij heeft het altijd prima gedaan. Vlak voor mijn verhuizing een update gedaan van drivers en firmware, deed het prima. Ik heb vervolgens de geluidskaart zelf ingepakt en zelf verhuisd ( net als mn andere spullen).

Daarna alles weer geinstalleerd in het rack, RME aangesloten. Unit doet het, alle lampjes branden, maar geen herkenning op mijn PC. Vervolgens alles wat logisch is geprobeerd:
- firewire kabel vervangen door andere
- firewire aansluiting in pc gecheckt
- via firewire aangesloten op andere pc, nog immer geen reactie.

Mijn (voorlopige) conclusie:
- interne firewire controller/kaart is kaduuk

Via RME-support contact opgenomen met AUDIO-AG. Na wat weken wachten ( ivm Messe in Frankfurt) eindelijk reactie, ik moest nog maar een keer alles checken en serienummer doorgegeven. Zo gezegd, zo gedaan. Unit bleek in 2004 bij Thomann gekocht te zijn. Ik moest maar bij Thomann te rade gaan en wellicht kon hij hem repareren mits factuur.

Aangezien ik nog steeds geen factuur heb, ( wel gepoogd contact op te nemen met de verkoper) nog geen contact opgenomen met Thomann. Audio AG meldde dat hij niets voor me kon doen omdat het niet 'zijn markt' was. Ik moest maar te rade gaan bij dealers van RME in Nederland.

Aantal mailtjes gestuurd naar dealers in Nederland en ook nog steeds nul op het rekest. Kortom, ik kan nu al 5 weken geen fuck aan muziek maken en wordt telkens doorverwezen. Ik wil enkel dat het ding gemaakt wordt, kosten zullen me wat dat betreft nog een reet roesten.

Iemand advies?

Heb je beide aansluitmogelijkheden al geprobeerd (400 en 800)?

Heb eigenlijk dezelfde slechte ervaring met RME want hun service is heel labiel en het blijft wachten en wachten dus ik raad RME niet aan voor PRO mensen want ze laten je in de steek en ik zit ondertussen al 5 weken te wachten op mijn toestel ( nog in garantie ) die moet hersteld worden !:r

Ik heb in verleden juist hele goede ervaringen opgedaan met de support van RME. Cris deed dat doen en die regelde dat soort dingen snel en professioneel. Mogelijk dat de support inmiddels in andere handen is overgegaan, maar als je hem aan de lijn krijgt en uitlegt dat je op zich gewoon wilt betalen voor die reparatie c.q. check dan denk ik niet dat hij te beroerd is om die uit te voeren.

Ik snap dat dit vervelend is viir je, en ik vind het ook niet passen bij de reputatie van RME en mijn eigen ervaringen.

...

Back