ms 10 mod
ms 10 mod
Het is inderdaad een uitgang voor de triangle OSC. ik weet echt niet hoe het werkt, maar je kan dus wel gewoon toetsen spelen zoals het hoort. het geluid wordt gewoon dikker/dunner/gekker/mooier/lelijker..
St eric heeft het gedaan voor me, de korg ging voor de schoonmaak en ik vroeg kan je nog iets modden. Die beste man wist niet waar hij beginnen moest, hij had al flink wat ideeen in zijn bolletje, maar hij liet me een ARP 2600 zien als voorbeeld van iets moois. Of de mod zit er standaard op, of Eric heeft het zo gemaakt. ik dacht eigenlijk dat het standaard was.
anyhoo.. 2 mp3 tjes hier
ik heb gewoon zitten kutten, 1 is VCO naar cutoff, en dan de EG/EXT van cutoff mod freq bijna helemaal open (helemaal wordt ie lelijk) en peak van de low pass zelfde verhaal. (dan klinkt ie het beste)
dan variend tussen de verschillende wave forms. cutoff, peak en eg/ext kutten. trailngle doet ie ook goed hoor.
de 2de mp3 is van triangle naar ext in. dit is een minder drastisch verandering in toon/kleur, maar toch redelijk. ik moet de volume wel een stuk lager zetten want hij komt KEIHARD de geluidskaart in.
anyhoo ik ben er erg teverden mee, ik krijg er zo best unieke sound uit.
groet MS-chris