Heb je een MS10 met of zonder momentary switch?

Heb je een MS10 met of zonder momentary switch?

• Ja, mijn MS10 heeft een momentary switch

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    27

MonoTron

Initiating Sequence..
Er zijn blijkbaar MS10's met en zonder momentary switch die op de MS20 standaard is. Ik heb alleen nog nooit een MS10 met switch gezien en ook de meeste (bijna alle) plaatjes en videos van een MS10 op het net zijn van de oudere versie zonder switch.

ps: Kijk gelijk ff of je het filterboard op je mainboard hebt zitten (OTA filter) of niet (korg35) dan weten we dat ook gelijk :D

attachment.php

Attachments

• ms10late.jpg
    ms10late.jpg
    65,6 KB · Bekeken: 119
Op dit plaatje kan je de slider switch beter zien. Voor zover ik het begrijp is het nog een extra aan uit switch tussen MG en Filter of VCO

This one has an optional momentary button (next to modulation wheel) that kicks in the filter modulation, useful when you are not already in that mode. Has an 'instrument in' input -- you can apply these classic filters to any electric instrument. No menus to navigate, all analogue.

attachment.php

Attachments

• w_korg_ms10_2_g.jpg
    w_korg_ms10_2_g.jpg
    305,4 KB · Bekeken: 129
Die schakelaar is idd om aantegeven dat je het signaal met de Momentary Switch wilt bewerken. Wat dus het kleine knopje links van je klavier is. Opzich is het wel een leuke functie op de MS-20 dus op de MS-10 toch wel. Alleen op de MS-20 heb je geen on/off switch ervoor, maar dan moet je hem zelf routen/patchen

Tot nu toe nog niemand met een MS10 met switch. Jammer!

Die van mij heeft trouwens serienummer 14.... en heeft het korg35 filter. Hij klinkt toch wel iets ruiger dan het filter van m'n MS20, wat ook een korg35 is.....

D.m.v. slider switch en de momentary switch kan je waarschijnlijk de MG zo patchen als de lfo trigger op een Juno6/60. Er is geen patch output voor de momentary trigger, dat is dan wel weer jammer.

ssss

ssss

Diegene die bij mij thuis staat heeft dan geen switch maar wel een mod van St eric. VCO triangle uitgang die als je hem naar de cutoff patch en dan de EG van de cutoff freq modulation open draai, serieuze dikke mushy geluid krijg. zo van Add N to (X) achtig geluid. erg mooi. stop m in de ext signal in, gaat ie harder dan wat dan ook. CRAZY SHIT.

maar goed hier serial 13... maar geen idee wat voor filter. en vandaar al dit ge ouwehoer van mijn kant, kan ik daar iets van weten? wat voor soort filter bij mij er in zit?

kriesjh

Attachments

• hello ms 10.jpg
    hello ms 10.jpg
    219,9 KB · Bekeken: 126
Diegene die bij mij thuis staat heeft dan geen switch maar wel een mod van St eric. VCO triangle uitgang die als je hem naar de cutoff patch en dan de EG van de cutoff freq modulation open draai, serieuze dikke mushy geluid krijg. zo van Add N to (X) achtig geluid. erg mooi. stop m in de ext signal in, gaat ie harder dan wat dan ook. CRAZY SHIT.

maar goed hier serial 13... maar geen idee wat voor filter. en vandaar al dit ge ouwehoer van mijn kant, kan ik daar iets van weten? wat voor soort filter bij mij er in zit?

kriesjh

Interessant! Is dat echt een uitgang van de OSC zelf? dus ie reageert ook op welke toets je aanslaat en MG naar pitch?

Ik ga mijn MS10 namelijk op korte termijn laten modden. Op dit moment staan de volgende mods op de agenda:
- Filter switch HPF/LPF
- MG range mod (sneller en langzamer)
- Evt een CV input voor de MG range, mocht dat te doen zijn.

Ik heb verder nog niet veel andere mods gezien op het internet. Deze lijkt me wel erg leuk om aan de lijst toe te voegen.

Kan je eens een geluidsvoorbeeld plaatsen? Ik ben zeer benieuwd!

ms 10 mod

ms 10 mod

Het is inderdaad een uitgang voor de triangle OSC. ik weet echt niet hoe het werkt, maar je kan dus wel gewoon toetsen spelen zoals het hoort. het geluid wordt gewoon dikker/dunner/gekker/mooier/lelijker..

St eric heeft het gedaan voor me, de korg ging voor de schoonmaak en ik vroeg kan je nog iets modden. Die beste man wist niet waar hij beginnen moest, hij had al flink wat ideeen in zijn bolletje, maar hij liet me een ARP 2600 zien als voorbeeld van iets moois. Of de mod zit er standaard op, of Eric heeft het zo gemaakt. ik dacht eigenlijk dat het standaard was.

anyhoo.. 2 mp3 tjes hier

ik heb gewoon zitten kutten, 1 is VCO naar cutoff, en dan de EG/EXT van cutoff mod freq bijna helemaal open (helemaal wordt ie lelijk) en peak van de low pass zelfde verhaal. (dan klinkt ie het beste)
dan variend tussen de verschillende wave forms. cutoff, peak en eg/ext kutten. trailngle doet ie ook goed hoor.

de 2de mp3 is van triangle naar ext in. dit is een minder drastisch verandering in toon/kleur, maar toch redelijk. ik moet de volume wel een stuk lager zetten want hij komt KEIHARD de geluidskaart in.

anyhoo ik ben er erg teverden mee, ik krijg er zo best unieke sound uit.

groet MS-chris

Attachments

• VCO tri naar CUTOFF.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 148
  • VCO tri naar EXT IN.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 144
Laatst gewijzigd:
Zo dat klinkt wel vet zeg. Leuk die mod!!

Maar geeft de triangle output nu een cv signaal of een audio signaal, dus echt afgetapt van de VCO? Het klinkt niet als een modulatie van een audiosignaal. Bij mij heeft het iig nooit zo geklonken als ik de phones output van m'n ms20 gebruik als modulatie voor het filter!!

ik weet het ook niet precies, ik luister maar altijd half naar wat me verteld wordt en heb een voorkeur voor casios of monosynths met 1 oscillator omdat dat de boel lekker simpel houd..!
maar goed, het is niet audio, maar echt de signaal denk ik. zo iets dat de cv signaal ge re-route. ik heb er niet zo een verstand van, maar dat heb je al door...
als je het echt wil weten zal je st eric moeten vragen. of kom een keer bij me langs. maar laat je schroeven draaier thuis!!:D

trouwens was er gisteren precies 1 halve dag een ms20 op marktplaats te koop bij een mevrouw die reageerde op mijn 'oh ik heb er wel 200 euro voor over' met 'he?! het is geen nieuwe hoor! het is een oud ding.!' maar helaas was is de 2de beller..:Z

nog nooit eerder gezien.
geen photoshop of hele mooie modificatie ?

Nee het is echt origineel. Zal wel de laatste serie van de MS10 zijn. Ik heb volgens mij 1 video op youtube gezien met een MS10 met de switch.

Of ze in Nederland te koop zijn geweest weet ik niet, maar ik heb er wel een aantal te koop zien staan op ebay.de met ook een switch. Ik verwacht dat ze daar wel te koop zijn geweest.

de mijne heeft geen switch maar ik heb er wel ooit 1 gezien in een NL winkel.

Back