Gekraak met Maya 44

May Productions

Ingeburgerd
hallo allemaal,

Ik ben nu al een paar jaar langzaam een eigen studio aan het bouwen. binnenkort ook een opnameruimte voor vocalen.

Ik werk met een computer, Fl studio en een prima LG scherm. alleen ik heb mijn geluidskaart (maya 44) aangesloten op een oude versterker en op die versterker heb ik nu twee 'disco'boxen aangesloten.

nu heb ik de laatste tijd steeds vaker gekraak uit mijn boxen. ik heb alles al geprobeerd zoals het veranderen van bufferlength en latency in fl studio maar ook in windows media player en op hyves kreeg ik dat gekraak.

nu denk ik dus dat ik het beste een mixer kan kopen en daar monitors (??actief??) op aan te sluiten.

Wat kan ik het beste doen? (Ik heb namelijk niet een al te groot budget)

heb je dit altijd gehad, dat gekraak?

wat is er nieuw bij gekomen waardoor dat gekraak is begonnen? of is je hele setup nieuw?
jezult toch dingen moeten omzeilen om te checken wat er nu eigenlijk de veroozaker is van dat geklooi, voordat je een goed antwoord kunt geven op je vraag....

dus sluit eens een laptop aan op je boxen/ versterker, om te kijken of het dan nog gebeurd...etc etc...ga door tot je elk draadje hebt vervangen, om te kijken of dat het probleem verhelpt...

ik denk personlijk dat het asio instellingen zijn op je pc...

heb je dit altijd gehad, dat gekraak?

wat is er nieuw bij gekomen waardoor dat gekraak is begonnen? of is je hele setup nieuw?
jezult toch dingen moeten omzeilen om te checken wat er nu eigenlijk de veroozaker is van dat geklooi, voordat je een goed antwoord kunt geven op je vraag....

dus sluit eens een laptop aan op je boxen/ versterker, om te kijken of het dan nog gebeurd...etc etc...ga door tot je elk draadje hebt vervangen, om te kijken of dat het probleem verhelpt...

ik denk personlijk dat het asio instellingen zijn op je pc...

nou ik had eerst gewoon een geluidskaart die ingebouwd zit in mn moederbord. maar toen had ik als ik veel plug-ins ging gebruiken dat ie heel erg begon te kraken. nu heb ik dus de maya 44 en nu is het een heel ander soort gekraak. wel veel minder vaak maar wel heel storend. het is bijvoorbeeld als ik een youtube filmpje aanklik meteen vanaf het begin heel vervormd en krakerig. soms als ik dan de pagina vernieuw dan doet ie het wel weer. ik heb ook ff gedacht dat het aan de CPU lag want in fruity loops zie je dat het cpu omhoog schiet op het moment dat het gaat kraken. maar ik heb een redelijke processor en als ie gaat kraken bij bijvoorbeeld youtube dan staat mn processor op 60% (dat lijkt me niet helemaal de bedoeling..)

Virus scan je regelmatig? (open deur ik weet het)

ja dit doet mijn virusscan automatisch, maar volgens mij is er iets raars met mijn virusscan. soms als ie aan het updaten is wil hij niet updaten omdat de gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd zijn maar dat is niet zo en later kan hij ineens wel updaten..

staat je oude geluidskaart wel uit?
heb je wel de goede drivers voor je geluidskaart?
hoe oud en brak is je pc? :)

staat je oude geluidskaart wel uit?
heb je wel de goede drivers voor je geluidskaart?
hoe oud en brak is je pc? :)

1. ja de oude geluidskaart staat uit
2. als het goed is wel want ik heb gewoon de drivers die op de bijgeleverde cd-rom staan geinstalleerd (die overigens ook waren aanbevolen door een werknemer van feedback)
3. mijn pc is een klein jaartje oud maar ik heb hem altijd netjes gehouden en ik heb er wat extra ramgeheugen in gegooid en ook laten nakijken door een computer nerd en die zei dat het een prima/goeie computer is.

zit het niet in je spiekers zelf

[...]
2. als het goed is wel want ik heb gewoon de drivers die op de bijgeleverde cd-rom staan geinstalleerd (die overigens ook waren aanbevolen door een werknemer van feedback)
[...]

Ik zou toch eens kijken wat er nog te downloaden is.
Drivers op cd zijn meestal al achterhaald, en anders kan je altijd nog terug.

Ik zou toch eens kijken wat er nog te downloaden is.
Drivers op cd zijn meestal al achterhaald, en anders kan je altijd nog terug.

de drivers op de cd deden het ook inderdaad niet en de werknemer van feedback had mij daarom een site gegeven waar ik de laatste versie voor windows 7 kon downloaden dus ik denk dat dat in orde is. ik heb ook laatst gekeken of er een nieuwe was maar helaas.

Je zou eens kunnen checken bij taakbeheer wanneer de CPU zo hoog springt,kijken welk proces de veroorzaker is van het hoge CPU gebruik.

Je zou eens kunnen checken bij taakbeheer wanneer de CPU zo hoog springt,kijken welk proces de veroorzaker is van het hoge CPU gebruik.

ja dat is vrij lastig want als ik in fruity loops bezig ben dan schiet het cpu omhoog als mn decibels in het rood komen (das logisch) maar ook nog wel eens als k gewoon veel sporen gebruik en als ik veel plug-ins gebruik..
MAARRR als dat gekraak voorkomt bij het gebruik van hyves of youtube of wmp dan ligt mn CPU rustig te sudderen op 32% ofsow

Maar je hebt dus Asio 4 all getest, inclusief buffer settings.
Daarnaast Asio 2.x, maar dit was niet de oplossing.
Je hebt momenteel geen stereo geluid.
Buiten de daw (FL Studio) om heb je dit ook.

Pff... zou wel handig zijn als je kon testen met andere speakers / vesterkers en kabels.

ja maar die heb ik niet.. ik ga eerst kijken of ik een nieuwe versterker kan aanschaffen misschien dat het daar aan ligt heeft iemand hier een idee wat ik het beste kan doen als ik uiteindelijk ook passieve monitors wil aansluiten? moet ik dan eerst een mixer kopen en die aansluiten op mn geluidskaart? of moet ik gewoon een bepaald soort versterker kopen?

Ik denk dat een andere versterker het probleem niet oplost,het lijkt meer een PC gerelateerd probleem.
Radicaal schone windows install doen is mischien het beste.(en vervelendste )

Back