Welke samplerate

Welke samplerate

• 44.1 khz

Stemmen: 44 55,7%
  • 48 khz

Stemmen: 21 26,6%
  • 88.2 khz

Stemmen: 1 1,3%
  • 96 khz

Stemmen: 7 8,9%
  • 192 khz

Stemmen: 2 2,5%
  • 1 bit (5.6448 mhz)

• anders

• Totaal aantal stemmers
    79
dan ben ik het eens met niel, of had ik dat gezegd, maakt ok eigenlijk geen fluit uit

32-bit / 44.1

Ben ik de enige?
heb wel eens op 32bit-fp gewerkt, misschien deed ik iets verkeerd want het klonk na convertering tot16bit , slechter dan de 24 bits na convertering naar 16 bit ??

dat moet wel, want 32 bit float is in essentie gewoon 24 bit plus 8 bits om extra headroom te creeeren voor processing.

ik werk op 96khz/24bit, zat net ff te kijken; m'n Motu kan 'maar' 24bit aan en mijn interne geluidskaart 32bit :D Beetje onzinnig?

Logic kan ik instellen tot 192khz, mij lijkt dat overkill of niet?

zolang je toch alleen maar in the box werkt kan je dus beter je interne kaartje pakken :P

en overkill... tsja wat is overkill, als je computer het trekt is meer beter lijkt me :)

dat moet wel, want 32 bit float is in essentie gewoon 24 bit plus 8 bits om extra headroom te creeeren voor processing.
misschien kwestie van algoritmes ? ( peak op de mac)

ik werk tegenwoordig 88.2 bit24 tzit tussen me oren. ik wil hoger werken als waar ik naartoe ga, dan denk ik zoiets van dan heb ik genoeg ruimte, en ik bounce heel veel etc

als je hoger als 100samplerate gaat kun je in 16 bit blijven werken volgens bob katz
nog beter als 24

normaal gesproken is bit belangrijker en kun je het beste 441 sampler en 24 bit of 32bitfloat
ast intern maar 32 bit float is is wel handig

ls je hoger als 100samplerate gaat kun je in 16 bit blijven werken volgens bob katz nog beter als 24

wil je dat even citeren? ik ben heeeeel erg benieuwd waar bob dat gezegd heeft.

ik werk tegenwoordig 88.2 bit24 tzit tussen me oren. ik wil hoger werken als waar ik naartoe ga, dan denk ik zoiets van dan heb ik genoeg ruimte, en ik bounce heel veel etc
als je hoger als 100samplerate gaat kun je in 16 bit blijven werken volgens bob katz
nog beter als 24
normaal gesproken is bit belangrijker en kun je het beste 441 sampler en 24 bit of 32bitfloat
ast intern maar 32 bit float is is wel handig

Toch handig om iets minder te zuipen voordat je iets post :) t wordt zon warrig verhaal. ik snap er geen * van :)

in zij mastering boek. ik zal vanavond de blz is opzoeken.

het had te maken met het volume van de achtergrond geluiden

wil je dat even citeren? ik ben heeeeel erg benieuwd waar bob dat gezegd heeft.

Samplerate uitwisselen voor bit diepte kan wel, maar alleen als je
speciale noise shaping technieken gebruikt.

Noiseshaping zorgt ervoor dat je gemiddeld 16 bits aan S/N hebt,
maar de kwantisatieruis wordt door noiseshaping technieken vooral
in de hoge frequenties gezet (boven de 20 kHz), zodat je in het
hoorbare gebied een grotere S/N krijgt (die overeenkomt met bijv.
24 bits). Dit wordt bijvoorbeeld bij super audio CD gebruikt
(bit diepte is slechts 1 bit, maar samplerate is ong 2.8 MHz).

Aangezien dit soort noise shaping technieken niet ingebakken zitten
in de meeste hosts kun je dit dus niet zomaar gebruiken door
de bit diepte op 16 te zetten en vervolgens de samplerate te verhogen.

Ik las op een ander forum iets over kamfilters die ontstaan bij het teruggaan van 48/96/192 khz naar 44.1 khz samplerate, omdat de factor niet rond is (bij 88.2, 176.4 wel, verklaart voor mij ook waarom die rare SR getallen bestaan) en dus niet zinnig is om bij iets anders dan 44.1 of een gehele factor daarvan te masteren. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Bij mij alles op 44.1K 16bit. Zowel de multitracks als mix naar masterrecorder. T zal wel aan mij liggen maar ik hoor echt geen verschil tussen 1000k 10000bit of 44.1K 16bit. bovendien ga je toch altijd weer naar 44.1K 16bit voor muziek persingen. waarom moeilijk doen dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

omdat ieder proces bits in beslag neemt bij de meest gebruikte handeling al: normalizeren/bijstellen volume.

zoals ik het begrepen is worden er nulletjes weg geschreven, en als je dus hoger gaat werken 24 bit heb je die ruimte, en als je dus meteen in 16 bit werkt moet de pc informatie weggooien.

waarom moeilijk doen dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

in de galmstaarten kan je het verschil tussen bitdepth er goed horen, dan zit er toch wel erg veel verschil tussen 16 en 24 bits.

in de galmstaarten kan je het verschil tussen bitdepth er goed horen, dan zit er toch wel erg veel verschil tussen 16 en 24 bits.

Maar dat is geen antwoord op dub's vraag. Hij merkt terecht op dat je uiteindelijk toch naar 16 gaat voor cd bijv. En dan ben ik ook wel benieuwd waarom je dan toch in je DAW op 24 werkt (wat ik zelf ook doe).

48 Khz, 24 Bit.
En uiteindelijk gewoon naar 44.1 Khz, 16 Bit.

Back