Standaard, koptelefoon en versterker voor Korg Triton Extreme

srietveld

Nieuwkomer
Beste SF'ers,Dinsdag ga ik waarschijnlijk mijn nieuwe workstation Korg Triton Extreme 88 ophalen.Nu sta ik nog voor de volgende keuzes:De synth is goed zwaar, welke stand kan ik het beste gebruiken?Ik wil een goeie koptelefoon voor een goeie prijs. Welke?Tevens zoek ik een versterker/combo voor thuisgebruik. Hoeft dus niet heel hard te kunnen maar het geluid moet wel goed zijn. Wat adviseren jullie me?Aangezien ik al een goede investering voor de Tex88 heb gedaan ben ik op zoek naar iets goeds en voor de goede prijs.Bij voorbaat dank voor al jullie adviezen!Met vriendelijke groet,Sebastiaan Rietveld

Voor een stand, zou ik iets kiezen uit het gamma van Ultimate of K&M. Gewoon goede stuff en betaalbaar. Hoofdtelefoons, moet je zelf een beetje uitzoeken wat je lekker vindt zitten op je hoofd en welke klank. Ik persoonlijk gebruik heel wat types van Sennheiser en ben hier altijd tevreden van geweest. Voor een kleine 100 euro heb je echt een leuke goede hoofdtelefoon. Goedkoper kan ook maar dan merk je al snel met sommige klanken dat de hoofdtelefoon te kort schiet. Wat betreft je vraag over je keyboard amps, de KC serie van Roland heeft zeer leuke dingen en natuurlijk ook de huidige keyboardversterker lijn van Behringer die ingebouwde effecten heeft een een zeer mooie prijs/kwaliteit verhouding. check it out!...

Greetzz Vince

Beste Vince,

Dank je voor je reactie. Ik heb inmiddels een dubbele X stand van K&M gekocht en een Beyerdynamics DT990 hoofdtelefoon van mijn vriendin gekregen:okdan:.
Voor wat betreft de versterker ben eigenlijk meer aan het kijken naar een mixer met actieve boxen. Dit heeft mijns inziens het grote voordeel dat ik er verschillende instrumenten op kan aansluiten en eventueel met een USB functie erop die ook direct kan aansluiten op mijn computer voor opnames.
Hierbij heb ik gekeken naar vooral Behringer Xenyx FX1204USB en Yamaha MW10C. De verkoper bij Rockpalace heeft mij Behringer afgeraden maar is dat omdat de kwaliteit inderdaad lager is of dat hij gewoon de duurdere Yamaha wilde verkopen?

Groeten,

Sebastiaan

Back