mopho of blofeld of misschien beiden

statiksky

Stamgast
mijn microwave ext is bijna verkocht en nu zit ik te twijfelen tussen de dave smith mopho of de blofeld. ik hoef zowiezo geen apparaat meer wat meerdere sporen tegelijk kan doen en zo, 1 track 1 synth enzo. als er maar dik geluid uit komt, dus zijn er mensen die met de beiden al ervaring hebben gehad? heb zelf een filmpje gezien van de mopho en dat klonk erg vet, maar begrijp dat de blofeld ook erg goed is.

wat commentaar graag :P

De Blofeld klinkt leuk/mooi, maar 'dik' zou ik 'm niet willen noemen.. is een budget-virus, vind ik eigenlijk, alleen iets minder "warm" om 't zo maar een beetje uit te drukken..

Mopho is analoog, dus in die zin wel dikker. Kan echt heel ranzig klinken, maar ook wel lief (als je je best doet :D ).

Maar 't zijn echt 2 verschillende bakkies; zou 't echt even in een muziekzaak zelf uitproberen (in de iets grotere zaken staan ze allebei bij elkaar).

Succes iig!

Ik heb beiden gehad, en vind de Blofeld lekkerder en mooier klinken, de Mopho is inderdaad heel vet en goed voor soli en effecten.

Phochos

De Mopho is een heel leuk synth wat (net als de Evolver) lekker smerige sounds kan weergeven. De Blofeld is een veel diverser apparaat dat door de uitgebreidde mogelijkheden (zoals instelbare drive curves op de filters) ook prima "vies" kan klinken.

Is het om je software sound aan te vullen lijkt de Mopho me de beste keuze. Wil je gewoon een heel diverse synth dan is de Blofeld weer een heel aardig idee.
Mijn ervaring met de blofeld is dat deze zeker wel redelijk dik kan klinken maar dat haal je niet uit de presets. Dan moet je zelf aan de bak met programmeren.

'k heb sinds kort een Mopho en sinds een paar maandjes een BloFeld
ik vind ze elkaar perfect aanvullen
de Mopho is analoog, mono, vette scheur
de BloFeld is digitaal, lekkere pads, heel gepolijst, je kan er vanalles mee doen, maar de Blofeld blinkt nergens in uit, best wel handig en 2dehands toch een koopje
net als de Mopho overigens, daar hangt 2dehands ook wel een onweerstaanbaar prijskaartje aan ... en hij is wel gebruiksvriendelijk met die Mopho LE editor software

is er eigenlijk een Blofeld editor ?

ik heb begrepen dat er een blofeld editor is ja, waar....geen idee, en idd ik denk dat ik mijn ouwe bakkies (waar ik echt veel opties op mis die er tegenwoordig wel opzitten) maar beiden weg doe en daar iig de blofeld en de mopho voor ga kopen of met een beetje mazzel dat iemand ze wil ruilen voor of een microwave ext of een virus b

Back