USB/laptop microfoon gezocht (hoogst mogelijke kwaliteit)

AOR

Ouwe rot
Iemand moet voor mij op zeer regelmatige basis korte teksten inspreken (stationcalls) en het leek ons handig als die hiervoor niet telkens naar de studio moest gaan, maar dit overal op de laptop kon doen.

Is dit mogelijk? Zijn er goeie mics die je rechtsstreeks op je laptop (macbook) kan aansluiten? Het mag best wat kosten. Of heb je perse dan ook een geluidsinterface nodig?

Ben benieuwd!

SE2200USB van SE lijkt me een goede. De 2200A heeft veel goede reviews gehad (en prijzen gewonnen) en de buizenversie die ik heb is ook prima.

He superbedankt, zo te zien is het behoorlijk gangbaar.

Komt het wel een beetje in de buurt van de Neumann TLM103. Die gebruiken we nu namelijk.

He superbedankt, zo te zien is het behoorlijk gangbaar.

Komt het wel een beetje in de buurt van de Neumann TLM103. Die gebruiken we nu namelijk.

De SE's zijn prima klinkende mics, maar om ze met een Neumann te gaan meten is wellicht wat hoog gegrepen voor ze.

Wat bedoel je met 'maar'. Dat is toch een voordeel?

Ja da's op zich wel een voordeel, echter zit je dan wel altijd aan dezelfde preamp vast. Je kan net zo goed een audio interface en een microfoon naar keuze kopen, maar das mijn mening. Als de interface al in de mic zit is het natuurlijk wel weer een stukje 'mobieler', maar ik wete niet hoeveel waarde je daar aan hecht.

Nou als je nu een tlm 103 gewend bent. Zou ik echt geen SE kopen.

Ik zou gewoon een goedkope interface kopen,. een tascam us 122. En bijv een Neumann tlm 102.

Vind ze persoonlijk leuker klinken dan een tlm 103, en breder inzetbaar. en een stuk goedkoper. Ik geloof 575 eurie ofzo :)

Je kunt ook kijken naar bijv een Shure Sm7b. Daar heb john mayer ook ze cd mee opgenomen. Denk dat het een leuke mic is voor jou toepassingen.
En die kan je vrij goedkoop scoren tegenwoordig.

Rond de 300.

Maar doe je het effect van die Neumann niet teniet dan met de goedkope preamp die in zo'n Tascam waarschijnlijk zit?

Tjah heb je ook wel weer gelijk in.

Dan zou je kunnen gaan voor een tc electronic konnekt 6.
Icm een neumann.

Maar je kunt ook zeggen, je neemt een buizen mic. Dan is je stem echt een stuk strakker.

Ik kan wel van alles gaan adviseren, maargoed het is wel handig als je zegt wat voor budget je hiervoor hebt.

Persoonlijk vind ik die usb mics allemaal van die pannekoeken dingen. Zonde van je geld.

heren, sorry dat ik zo laat reageer. Reacties worden absoluut op prijs gesteld. Moet er nog steeds eentje aanschaffen. Wil dit over paar dagen wel doen.

Misschien had ik die Neuman niet moeten noemen, want dan denken jullie mss dat mijn budget veel hoger ligt, dan dat ik er eigenlijk aan uit wil geven.

Het gaat om enkel wat korte opnamens van een stationcall (voor 2-wekelijkse radioshow). Hoeft dus geen zang te worden opgenomen.

Budget was eigenlijk rond de 200 tot 300 euro. Indien mogelijk. Ik denk dat ik die Apogee One wel eens wil proberen. Als ik via Thomann bestel kan ik het toch terugzenden als ik niet tevreden ben? Als deze echt onvoldoende klinkt kan ik altijd nog een naar een duurdere kijken.

Nogmaals, bedankt!

1682314_800.jpg

Als ik het goed begrijp is dit feitelijk de mic? Dat kleine rondje onderin?

sry hoor, ben echt microfoon leek.

Back