DIY Thomas Henry MPS (Mega Percussive Synthesizer)

Eraser127

Ouwe rot
Ik heb mijn Mega Percussive Synthesizer af op de permanente behuizing na en wilde dat delen met jullie :P

Na een mede forumlid te hebben geholpen met zijn Paia Fatman kreeg ik een printje van hem, omdat hij voorlopig toch maar niet zelfbouw ging doen.
De MPS is een percussie synth met drie apart te tunen oscillators. Daarnaast heeft deze een ring modulator, een noise generator, een voltage controlled resonant filter met twee kiesbare keuzes (low pass of band pass), drie VCAs, en een mixer sectie om de drie elementen te mixen. Ook hebben de drie elementen aparte send/returns om effecten te kunnen toevoegen.

De thread op electro-music: http://electro-music.com/forum/viewtopic.php?t=21279

Ik stuur de MPS nu aan met m'n Boss DR-220E, maar hij heeft ook CV in.

De print was redelijk rap gesoldeerd na de onderdelen te hebben gekocht bij de lokale onderdelen zaak.

Hier wat foto's van de print:

SSL11946.JPG SSL11952.JPG SSL11953.JPG SSL11956.JPG SSL11957.JPG

Laatst gewijzigd:
Toevallig lag er een lege doos die ik nu gebruik als tijdelijke behuizing ik wil de MPS in een 19" rack maken. Hier de behuizing van de binnenkant met de bedrading:

SSL11965.JPG SSL11967.JPG

In de definitieve behuizing wordt de bedrading wel netter, ik heb nu langere gelijke stukken gebruikt omdat ik nog niet wist hoe het zou uitkomen in de definitieve behuizing.

Hier de complete doos/behuizing:

SSL11962.JPG SSL11966.JPG

Als laatste nog een tekening van mijn printje om met een adapter van 15VAC naar +15V, -15V en GND te gaan.

print.jpg

En een link naar een mp3 van iemand anders die die MPS met een Klee sequenceer aanstuurt: http://www.birthofasynth.com/Thomas_Henry/MPS/mps_composite_315.mp3

haha ja, weet ook niet hoelang hij hierin gaat zitten :P

Gefeliciteerd Eraser! Heerlijke drumsynth, echte aanrader. Leuke demo ook.
Ben zelf bezig met de Quad Bass++, ook van Thomas Henry. PCB is 25$, en voor 4 stevige drums zeker de moeite waard.

Ben nu op zoek naar een goede behuizing en heb nu een 3HE 19" frontpaneel getekent met Frontplatten Designer, maar als ik dat wil bestellen kost het me €111. Als ik zelf een frontpaneel aanlever kost het alsnog €86.

Heeft iemand hier een idee hoe, of zelf de mogelijkheid om evt zelf zo'n 19" panel te bewerken? Een 3HE behuizing kost al zo'n €75 dus de bewerking mag wel iets goedkoper.

Ook zoek ik een goedkoper adres (dan bv. conrad) voor de 3HE 19" behuizing, evt kan ik ook de MPS op alleen een frontplaat maken met een beugel en afdekplaat voor de print.

Dat is een stuk goedkoper, nu nog mooie knoppen zoeken, en kijken hoe ik het frontpanel het goedkoopst kan krijgen. Zat ook al te denken om ipv graveren gewoon witte lijnen te doen, maar volgens mij kan dat niet via Schaeffer.

Alleen is die kit wel veel duurder dan de afgebouwde versie van Engineers at Work, dus eigenlijk alleen interessant als je zelf de microcontroller kunt programmeren en dus de kit niet nodig hebt. Verzendkosten bij Elby zijn ook aardig hoog (richting de 25 euro dacht ik -- kun je het hele ding van Engineers at Work voor kopen :D )

Of natuurlijk de ADV-MIDI (8 triggers) van Thomas Henry zelf, maar die ga je niet vinden ben ik bang.

Er zwerven nog wel wat minimale PIC-based dingetjes op het web rond. De meeste hebben zo weinig componenten dat je ze wel op gaatjesprint kwijt kunt.

dat zoek ik idd ook, maar de meeste printjes die ik vind zijn trigger to midi ipv midi to trigger. Maar ik zoek nog ff verder.

idd een klein schema:
midi-trigger.PNG

heb het schema ff bekeken van de PolySix retro print:
p6-sch.png
Volgens mij kan het buffer gedeelte ook voor de trigger print gebruiken, alleen wordt de midi op een andere pin aangesloten.

Dan alleen nog ff kijken voor de spanning, de PIC werkt op max 5.5V en de MPS op + en -15V

Ik bedoelde eigenlijk een output buffer (om de pinnen van de PIC niet direct als trigger out te gebruiken). Een transistortje zal genoeg zijn daar (dat gebruikt bijvoorbeeld de ADV-MIDI ook). De P6retro heeft alleen een input selector.

Ik zou gewoon een 78L05 regulator aan de print hangen.

hee eraser127, je hebt 1000 posts nu taart..

ahjah, 78L05 natuurlijk, voor die transistor kan ik elk type gebruik worden? Alleen hoe schakel ik de trigger dan?

Zoals op mijn über schema?
trigger.PNG

Back