Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat weerstandje was ik idd vergeten, maar voor de rest komt dit zo van google af, dus zou het zo moeten werken toch? En hoe doe ik em anders aan ground referencen? Ik maak em nu op een breadboard, dan kan ik beter testen.Nee, want je trigger moet gereferenced zijn aan ground, lijkt me. En er moeten wat weerstanden in, in ieder geval naar de basis van de tor.
Maar ik weet eigenlijk zo snel niet wat voor uitgangen een 16F84 heeft. Misschien is de interne buffer genoeg en kom je weg met alleen een weerstandje van 1k tegen teveel stroom bij kortsluiting.
Mocht de MPS een hogere trigger nodig hebben dan kun je overwegen de collector aan +15V te hangen, zodat de transistor gelijk fungeert als level converter tussen de 5V uitgang van de PIC en trigger ingang van de MPS.
Ey da's ook een goeie, al eerder tegengekomen, maar nooit meer aan gedacht. TnxHey.
Kijk voor je behuizing en mogelijkheden eens op www.frontplaten.net van forumlid Richard. Denkt goed met je mee. wie weet...
Groet
Helaas dit werkt niet, de transistor als emitorvolger zoal je voorbeeld volgt dan de basis, die krijgt 5 volt van de PIC dus komt er uit de emitor ook 5 v.
Maar het ging met er met name om dat het me niet zo'n goed idee leek om de ground van de MPS aan de collector van de buffertransistor te hangen (en de trigger in dan aan +5V). Als ergens anders in het circuit dan de ground van de midi-to-trigger ook aan de ground van de MPS hangt gaat dat mis.Ja, dat klopt inderdaad niet. Maar ik ben ook niet zo'n ontwerperMaar het ging met er met name om dat het me niet zo'n goed idee leek om de ground van de MPS aan de collector van de buffertransistor te hangen (en de trigger in dan aan +5V). Als ergens anders in het circuit dan de ground van de midi-to-trigger ook aan de ground van de MPS hangt gaat dat mis.
list p=16c84
radix dec
include "p16c84.inc"
Ik neem aan dat daarom de pic niet goed werkt. In de asm file zijn dit de regels die de melding geven:Message[302] C:\blabla\COPY OF MIDI4_0.ASM 153 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] C:\blabla\COPY OF MIDI4_0.ASM 155 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] C:\blabla\COPY OF MIDI4_0.ASM 157 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
movwf OPTION_REG ;/
movwf TRISA
movwf TRISB
Helaas heb ik van dit spul geen kaas gegeten, dus misschien dat iemand met verstand van zaken nog iets weet?My source assembles with the following message: Message[302] myfile.ASM 136 :Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
What am I doing wrong? This isn't an error, but it obviously means that something doesn't look right to mpasm and I am not trying to do anything unusual at all. Answer:
Its just a warning that you need to select the correct bank since you are addressing a Register over 0x7F, however, even if you have inserted the banksel command, you will still get the same warning (not an overly intellegent assembler here).