Thnx voor je reactie. Heb even gekeken, ik vind alleen volledig gewogen toetsen op studiologic S-990, maar kan die vooralsnog niet in nederlandse webshops vinden. Iemand suggesties waar ik nog meer naar en waar zou kunnen kijken?
(voor de duidelijkheid: ik zoek 'volledig' gewogen. ik heb nu semi-weighted (novation remote SL) en dat speelt matig)
Akai MPK88 schijnt gewogen toetsen te hebben
Andere mogelijkheden zijn inderdaad die van StudioLogic,
een tweedehands MX1000 (Akai), Roland A90? of een digitale piano met gewogen toetsen.
Site van Feedback, tabje computer, klik op 'klavieren', kies voor 'zonder audio', dan richting pagina 2 en 3: daar staan een aantal bruikbare beestjes.
Had verwacht dat iemand uit Dordrecht dat zelf wel had kunnen vinden.
Dan heb ik nog een vraag. Is er een verschil in een stage piano en weighted MIDI-keyboard koppelen aan pianosamples? Zo ja, wat raden jullie me aan? Waarom?
Ik denk dat niemand kan zeggen wat voor jou het beste is. Als je er veel mee moet slepen (bijv. optreden) kan het zijn dat een stage piano handiger is dan een los keyboard met modules (met extra kabels, extra flightcase, etc.).
En zoals cult45 terecht zegt: zoek je nou hammer action of een weighted keyboard? Want weighted is wat anders dan "piano gevoel".
Wat zou je het verschil noemen tussen hammer action en weighted? Ik zoek een piano gevoel. Pianogeluid kan ik eventueel uit software trekken. Het gaat puur om dat ik het gevoel heb dat ik op een echte akoestische piano speel.
Weighted zijn gewoon toetsen met gewichtjes eronder, dus verzwaarde toetsen. Hammer zou meer het gevoel moeten geven dat je echt de hamer van een piano beweegt. In hoeverre dat verschil voor jou belangrijk is kun je alleen zelf bepalen. Je hebt trouwens ook nog weighted hammer, waarbij de hoge toetsen lichter zijn dan de lage (andere betekenis van weighted dus in dat geval).
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.