Korg Electribe EMX en Alesis Micron

connected

Stamgast
Ik heb al een hele tijd lang een Korg Electribe EMX, met dit apparaat kan ik wel goed mee overweg ik begrijp hoe die werkt.....
Nu heb ik sinds gister een Alesis Micron aangeschaft maar het werkt niet zo gemakkelijk als de Korg. Kan je met dat ding alleen bestaande voorgeprogrameerde geluiden en beats gebruiken ofzo?

Nu als ik de boel op elkaar aansluit snap ik er helemaal niks meer van:D
Ik wil de synthparts van de Korg kunnen bespelen op het toetsenbord van de Micron maar wil natuurlijk ook de Micron mee laten doen en niet alleen als midi keyboard gebruiken...
Ik heb geen mengpaneel ofzo: De line out (links)van de Micron Links zit op de mono ingang van de Korg. Ik heb 2 midi kabels tussen . In en out +Out en In.
Ook krijg ik steeds een hangende toon die ik niet weg krijg (moet de Korg dan aan en uit zetten)

Een mengpaneel heb je wel nodig hoor. Als je wil werken zoals je nu doet krijg je alleen geluid uit je Micron omdat je de Audio-in-toets geactiveerd hebt. Dat geluid gaat door naar je audio-out en dan kan kan je geen geluiden meer uit de MX halen. Maar ik kan me vergissen, ik heb altijd met mengpanelen gewerkt.

Verder kun je de midikabels het beste als volgt aansluiten:

Midi out Micron -> Midi in MX

De Micron is een hele uitgebreide synthesizer en de MX is een groovebox met veel kant-en-klare-geluiden.
Je kan heel veel meer geluiden uit de Micron halen dan uit de MX, maar je moet er echt even voor gaan zitten.
Ik hoop wel dat je je dat realiseerde toen je de Micron aanschafte.

Succes ermee.

Ook krijg ik steeds een hangende toon die ik niet weg krijg (moet de Korg dan aan en uit zetten)

Dat is een midi-loop

Als die apparaten alleen midi in/out hebben dan doet de out ook dienst als midi thru

Je zal dus even in de midi menus moeten duiken / handleidingen en midi trhu/repeat uitzetten.

Kan ook van de midi-clock komen, als de korg hem zend en de alesis stuurt em terug en en en .... auto niet gebruiken, zelf op de ene midi clock op internal en op de andere midi-clock external

Ik ken die synths niet, kan dus anders zijn maar je komt er wel uit, je toestellen zijn niet defect of zo, hier kutten we allemaal wel eens mee :D;)

Back