Welke synth? Ja ik ben nieuw!

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Beste mensen,

Allereerst mijn excuses voor deze wellicht uit ten treure behandelde vraag. Maar, ... ik ben niet nieuw in het arrangeren en produceren maar wel op het gebied van midi en hardware. Dus toch maar een vraag aan alle deskundigen hier.

Ik ben bezig met een oriëntatie op synth gebied. Ik wil mijn creativiteit uitbreiden op productioneel gebied met een ´echte´ synth dus. Ook ben ik maar een kleine jongen (amateur) dus valt er voor mij op financieel gebied geen mateloos budget te besteden. Ik moet dus even oppassen. Vandaar dat ik een beetje allround bakkie zoek.

De stijl van geluiden die ik zoek hoor ik veel in de muziek van DJ Tiesto. `Urban Train´ vind ik dus waanzinnig gaaf. Mooie volle klanken en pads en sweeps!

Wat zou een redelijke synth zijn die bij deze geluiden in de buurt komt?

Albvast bedankt voor jullie deskundigheid.

Eric

Een Roland JP 8080/8000 is de goedkoopste die het kan, hoewel ik persoonlijk er niks aan vind (ben ook absoluut geen trance mens).

Je hebt dan iig een goed klavier voor weinig geld, en dan kun je rustig verder kijken naar een leuke module.

qua trance kan je je geen buil vallen aan een Access Virus.....die zijn wel ietsje duurder maar qua specs is ie weer behoorlijk goed.....novation maakt ook wel synths die goed in trance te gebruiken zijn en ze hebben wat goedkopere instapmodellen..

uit je vraag lees ik een beetje dat je nu nog geen andere synths hebt, maar dat je wel graag met hardware ipv software wilt werken.....

mijn tip is om goed te beginnen, wat betekent dat je beter even iets verder kan doorsparen om een goed gespec'de bak te kopen waar je langer iets aan hebt dan voor iets minder geld een synth te kopen waar je na een 1/2 jaar op uitgekeken bent....

mijn advies is om een Acces Virus B KB te kopen...heb je gelijk een goeie synth en een goed masterkeyboard in huis....16 kanaals multitimbraal, dus ook goed te gebruiken met meerdere geluiden tegelijk....koop een lexicon MPX100 voor je goeie reverbs (belangrijk in trance) en een PC/Mac met Cubase VST of logic audio om de boel mee te sequencen, audio op te nemen/bouncen en evt softsynth mee af te spelen...en je bent klaar..

Olaf

Orgineel geplaatst door olafmol
qua trance kan je je geen buil vallen aan een Access Virus.....die zijn wel ietsje duurder maar qua specs is ie weer behoorlijk goed.....novation maakt ook wel synths die goed in trance te gebruiken zijn en ze hebben wat goedkopere instapmodellen..

Olaf

Ben even gaan luisteren bij www.zzsounds.com en dat is inderdaad wel heftig. Ok de prijs hahahaha! Damn!

Eric

Maar wel bedankt voor je tips! Zeer welkom!

Tja de Virus is natuurlijk een topbak. Ik zou ook voor niks minder dan een B, KB of Indigo gaan als ik er een kocht.

Maar ja volgens mij valt dat best wel buiten het budget, anders had ik de JP reeks ook nooit genoemd op de eerste plaats.

Tja over de Acces virus weet ik vrij weinig,
Persoonlijk ben ik een grote fan van Waldorf,want daarmee kan ik echt alles zo'n beetje alles..en ja de prijs is inderdaad wel hoog ,maar ook de kwaliteit is zeker zijn prijs waard!
Probeer ze maar 'ns uit bij B.V. Feedback of Musichouse...
Echt super!!*D

Als je ongeveer weet welke synth je zoekt, kun je misschien ook eens naar www.ebay.de gaan!!! Mijn ervaring is dat het daar soms (zeker niet altijd) iets goedkoper is dan Nederland, maar dan is het wel makkelijk om familie/kennissen in Duitsland te hebben waar je het apparaat heen kan laten sturen. (anders wordt de prijs alsnog hoog vanwege hoge verzendkosten)
Ik zeg niet dat dit de beste manier is, maar voor mij heeft het 2x gewerkt.

de AN1X zou ook wel leuk zijn, alhoewel die maar 1 stereo uitgang heeft.... Virus of Waldorf Q is inderdaad alles in 1, maar wel very expensive...

Zelf heb ik nu de Virus B en Virus C.. Die twee gebruik ik voor pads en Leads... Verder gebruik ik de Korg EM-1 voor drum..

Echt een fantastische combinatie vind ik dan.. :)

woehahahah dit is een van de eerste threads van Eric (Auxillary dus)

hen melden dat ie inmiddels een Korg Triton LE heeft gekocht

Ow en DJ S KIT, voor pads zou ik een virus wegdoen en een Korg triton of karma in huis halen. Pads zijn vetter vind ik persoonlijk.

Instappen vanuit niks....

Instappen vanuit niks....

Voor de Tiesto-sound..

Men neme:

1 Nordlead Rack (of 2)
1 yamaha DX 9, of iets in die soort voor de custom bassies
1 Akai S3000 of hoger (in ieder geval met filters onboard)
zoveel mogelijk sample CD's

1 multiFX processor (Hall, tap delay, gated rev. en mono delay).

1 Mengtafel van redelijke kwaliteit.

1 set goede afluistering (tannoy..) + hoogwaardige versterker

Sequencing: Atari ST of hardware sequencer of Mac of PC

Als je het hier niet mee kan moet je stoppen en je studie afmaken.

Succes!

Karel Post

Origineel geplaatst door Ed Beukers
Persoonlijk ben ik een grote fan van Waldorf,want daarmee kan ik echt alles zo'n beetje alles..en ja de prijs is inderdaad wel hoog ,maar ook de kwaliteit is zeker zijn prijs waard!

maar als je de prijs van een waldorf microQ vergelijkt met een virus B rack valt t wel mee dacht ik zo...

zou inderdaad ook eens een waldorf proberen !

Back