Welke synth? Ja ik ben nieuw!

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Beste mensen,

Allereerst mijn excuses voor deze wellicht uit ten treure behandelde vraag. Maar, ... ik ben niet nieuw in het arrangeren en produceren maar wel op het gebied van midi en hardware. Dus toch maar een vraag aan alle deskundigen hier.

Ik ben bezig met een oriëntatie op synth gebied. Ik wil mijn creativiteit uitbreiden op productioneel gebied met een ´echte´ synth dus. Ook ben ik maar een kleine jongen (amateur) dus valt er voor mij op financieel gebied geen mateloos budget te besteden. Ik moet dus even oppassen. Vandaar dat ik een beetje allround bakkie zoek.

De stijl van geluiden die ik zoek hoor ik veel in de muziek van DJ Tiesto. `Urban Train´ vind ik dus waanzinnig gaaf. Mooie volle klanken en pads en sweeps!

Wat zou een redelijke synth zijn die bij deze geluiden in de buurt komt?

Albvast bedankt voor jullie deskundigheid.

Eric

Een Roland JP 8080/8000 is de goedkoopste die het kan, hoewel ik persoonlijk er niks aan vind (ben ook absoluut geen trance mens).

Je hebt dan iig een goed klavier voor weinig geld, en dan kun je rustig verder kijken naar een leuke module.

qua trance kan je je geen buil vallen aan een Access Virus.....die zijn wel ietsje duurder maar qua specs is ie weer behoorlijk goed.....novation maakt ook wel synths die goed in trance te gebruiken zijn en ze hebben wat goedkopere instapmodellen..

uit je vraag lees ik een beetje dat je nu nog geen andere synths hebt, maar dat je wel graag met hardware ipv software wilt werken.....

mijn tip is om goed te beginnen, wat betekent dat je beter even iets verder kan doorsparen om een goed gespec'de bak te kopen waar je langer iets aan hebt dan voor iets minder geld een synth te kopen waar je na een 1/2 jaar op uitgekeken bent....