[Trance] Armyboy

JapaneseFood

Ableton rocker
army-boy.jpg

Nieuwe track, stond al in de Snippets sectie, nu de laatste versie.
Mastering is beetje vlug gedaan, kunnen jullie wel doorheen luisteren;).

positieve en negatieve feedback altijd welkom!!

Attachments

• The DrumKid & The Guilty Guy - Armyboy.mp3
    8 MB · Bekeken: 119
kfinnum wel kicke!

leipe foto trouwens! niet jouw kind hoop ik..want daar krijg je je handen aan vol:)

stoer!

leipe foto trouwens! niet jouw kind hoop ik..want daar krijg je je handen aan vol:)

straight up gangsta.

Track is trouwens gemaakt met ableton:

VEC samples
Lead/bass/chord - Sylenth one
Pads - Omnisphere

leuk nummer, mooie geluiden en mooi gebruik gemaakt van effect filling.

Klein kritiekpuntje:
track is nu nog geen geheel, ik hoor 3 nummers die niet echt verbonden zijn tot 1 track. Doordat er een main theme mist voelt het voor mij aan alsof je 3 nummers samengeplakt hebt tot 1 nummer.

Wat ik zou doen is een sterke melodielijn toevoegen in het nummer waarbij je in deel 1 en deel 3 daar delen van terug laat komen. In deel 2 van het nummer laat je de melodielijn voluit lopen. (nu heb je in deel3 wel een melodieachtig lijntje lopen, maar dat vind ik zelf meer een filler lijntje voor op de achtergrond).

Doordat er nu een aandachtsvasthouder mist is de track uiteindelijk wat langdradig en raak ik mijn aandacht kwijt na een minuut of 4. Dus simpel op te lossen door of een vocal toe te voegen of een sterke melodielijn die het nummer lijmt :)

Alle kunstjes zitten erin, vind de OHH vanaf 1.20 te hard, snap de spits op 3min ook niet helemaal
sluit me verder aan bij quifster. goede productie met potentie

Iedereen bedankt voor het luisteren en reageren.

Wat ik zou doen is een sterke melodielijn toevoegen in het nummer waarbij je in deel 1 en deel 3 daar delen van terug laat komen. In deel 2 van het nummer laat je de melodielijn voluit lopen. (nu heb je in deel3 wel een melodieachtig lijntje lopen, maar dat vind ik zelf meer een filler lijntje voor op de achtergrond).

Dit is wel een heel fijne tip.
We hebben veel verschillende soorten leads geprobeerd, maar we kwamen erachter dat deze moeilijk te combineren zijn met de harde overheersende baslijn. We zijn nu bezig met een nummer met een wat zachter baslijn, zodat we ruimte overhouden voor een duidelijke lead. Wat jij zegt, de melodielijn subtiel gedeeltelijk erin brengen zullen we is proberen.
:doei:

Ik houd wel van Japanese food...lekkere mochi of rijstballetjes met kruiden....sushi...hmm.

Het klinkt inderdaad een beetje als een mix van een paar nummers. Lekker idee, dat wel. Ramt ook goed via laptop speakers.

Krijg nou wat...de kat van Rubbah bangt mee in de maat! LOL :D

Lekkere track hoor! En vind wel dat er samenhang is, alleen vanaf 6:40 vind ik het een beetje een losstaand gedeelte, als je dat weglaat en er een mooi einde aanmaakt, dan is ie wat mij betreft super!

Dat laatste stuk lijkt eraan te zitten omdat je gewoon zo lekker bezig was en nog niet wilde stoppen.. ;)

Maar vanaf 6:40 lijkt het eigenlijk een apart stukje, en dan een soort nieuwe opbouw, maar dan stopt ie.. Dus volgensmij gewoon weglaten.. :)

Bedankt voor alle positieve reacties, had ik niet verwacht.

We zijn onze volgende track anders op aan het bouwen. Eerst de pads, lead bass, en daar alles omheen bouwen. Dus dat kleine kritiek puntje van Quifster heeft ons wel wakker geschud. Track zal binnenkort in het forum verschijnen. bye

waar heb je die fx vandaan?? en hoe heb je die white noise zo soft gemaakt?

Lekkere heldere eindmix. Wat heb je gebruikt aan synths/eq/master FX om deze helderheid te krijgen?

Lekkere heldere eindmix. Wat heb je gebruikt aan synths/eq/master FX om deze helderheid te krijgen?

Even denken. Alles is in Ableton gemaakt. Voor de lead de sylenth one, omdat deze echt hele gave felle leads heeft. Sub bass komt volgens mij uit de omnisphere en gelayerd met de sylenth voor het topje. Chord soundje komt uit de sylenth.

En de helderheid is een kwestie van mixen en een return met reverb die we op verschillende kanalen hebben gebruikt. De reeverb op de return een beetje gedistord zodat hij wat rauwer werd. En gesidechaind.

Bedankt voor je comment!

Ik heb hem nog ff op youtube gezet.

Back