Logic Pro 8 64-Bit Mode?

twanbeatz

Skills
Best-Synthforum leden,

Ik heb een mooie Apple computer (met 64-bit). Daarbij heb ik ook logic, maar deze krijg ik niet in 64-bit (iig niet bij Activitijdsweergave) en dat is wel jammer als ik een 64-bit computer heb! Weet iemand hoe ik Logic in 64-bit kan krijgen?

Logic Pro 9 is alleen 64bit op Snow Leopard. Bij LP8 kun je het vergeten.

BTW....minimal is uit ;)

Helaas, stel dat ik update naar logic 9, kan ik dan een duidelijk verschil merken tussen 64-bit en 32-bit?
BTW.....Een minimal setup is helemaal in:okdan:;)

Er is geen klankverschil....Het idee achter een 64bit computer is dat je er extreem veel geheugen in kan stoppen voor bv samplers / romplers e.d..

Je moet het niet verwarren met de bitrate van je audio....deze zal niet hoger zijn dan 24 bit (ook in 64bit mode). En dat is tot nu toe de industriestandaard en meer ga je toch niet horen.

Er is geen klankverschil....Het idee achter een 64bit computer is dat je er extreem veel geheugen in kan stoppen voor bv samplers / romplers e.d..

Je moet het niet verwarren met de bitrate van je audio....deze zal niet hoger zijn dan 24 bit (ook in 64bit mode). En dat is tot nu toe de industriestandaard en meer ga je toch niet horen.

Ja, ik bedoelde ook in snelheid.

Hij zal alleen sneller zijn als je alle 3rd party plugins ook in 64bit draait. Pas dan heb je er baat bij qua snelheid. Als je dus LP9 in 64bit mode hebt staan maar je draait een plugin die op 32bit mode werkt draait de computer gewoon in 32bit mode.

Overigens, de snelheidswinst komt alleen maar tot stand omdat de processors minder hard hoeven te werken in 64bit mode.

Hij zal alleen sneller zijn als je alle 3rd party plugins ook in 64bit draait. Pas dan heb je er baat bij qua snelheid. Als je dus LP9 in 64bit mode hebt staan maar je draait een plugin die op 32bit mode werkt draait de computer gewoon in 32bit mode.

Overigens, de snelheidswinst komt alleen maar tot stand omdat de processors minder hard hoeven te werken in 64bit mode.

en hoe zet ik een plugin in 64-bit mode?
Kan dit wel in logic 8?

Logic Pro 8 ondersteunt GEEN 64bit mode. Daarvoor moet je dus echt Logic Pro 9 kopen. Ook heb je snow-leopard nodig aangezien leopard het ook niet ondersteunt.

Als je in 64bit mode wilt werken met 3rd party plugins moet je dus plugins gebruiken die dit ondersteunen. Dit hoef je niet aan te zetten, de plugin merkt of de host in 64bit mode draait en zal dit dan ook doen. Uit mijn hoofd weet ik niet welke dit zijn maar dat kun je op de leveranciers website wel terug vinden.

en hoe zet ik een plugin in 64-bit mode?
Kan dit wel in logic 8?

Deja vu?

hadden/hebben anderen dit ook in LP9: plugins openen, en dan komt er een extra scherm waar je eerst op moet klikken voordat je de GUI ziet.
32 bits per schermpje dat zih opent zeker :)
Hoe irritant! ben weer terug naar 32 bits gegaan..

Op zich is het niet heel erg interessant, 64bit mode. Alleen als je extreem veel samples gebruikt is het handig. Ook een groot probleem is dat het nog niet 100% ondersteunt wordt zodat je problemen krijgt zoals je beschrijft. Ik zit nog met een systeem van 2 jaar oud en het draait als een zonnetje. Ga pas over als al mijn plugins 64bit zijn, eerder niet.

Alleen als je extreem veel samples gebruikt is het handig. Ook een groot probleem is dat het nog niet 100% ondersteunt wordt zodat je problemen krijgt zoals je beschrijft.

Ik vermoedde al dat het aan de nog niet 64 bit plugins lag. Ik wacht ook wel tot ze worden ondersteund. Vind het verder ook niet echt spannend.
Ik heb onlangs geconstateerd dat ik veeel meer audiosamples moet maken van mn instrumenten. Wil flexibel blijven en gebruik dus mn instrumenten, maar wel alleen maar..dus moet meer balans vinden tussen die 2.

Waarom heb je er meer voordeel van dan, met 64bit t.o.v. samples? (met behoud van je hypothetische 4 GB geheugen) handelt ie audio dan sneller af ofzo? HUH?

Je kunt meer geheugen in de computer stoppen en deze kan het ook daadwerkelijk gebruiken. Voor samples, die in het ramgeheugen worden geladen, is dit natuurlijk erg handig. Je kunt dus meer en betere samples (24 bit/192khz) inladen.

Ik zelf ben een beetje aan het minderen qua plugins. Ik heb heel veel echte instrumenten die ik nu veel meer gebruik. Ik moet jaarlijks een paar duizend euro betalen aan updates van plugins/DAW's e.d.. Het wordt een soort bodemloze put waar geen einde aan komt. Gewoon echte synths en akoestische instrumenten opnemen klinkt ook nog eens beter en VEEL origineler. En het is op de lange termijn ook nog eens goedkoper. Als je eens weet hoeveel geld ik al aan Logic heb uitgegeven. Ik ben ooit met Logic 2 begonnen. Ik denk dat ik door de jaren heen wel €5000,- heb betaald aan het pakket en updates. Raar iets, die software!

Ja ok, maar dan hebben je plugins er ook wel baat bij. Maargoed, wat kost nu 8GB in 2 stokkies? 400 ofzo? vind ik nog duur, en aangezien ik op een Mbp zit en geen nieuwe imac of MP waar je meer 2 GBtjes in kunt prikken, zal ik nog wel even moeten wachten voor de prijzen dalen, laat staan voordat er 8 of 16GBtjes komen die te betalen zijn.

Ik zat laatst een filmpje te kijken van Tocadisco, die nog met L6 werkte :)
Het hoeft dus niet altijd het nieuwste te zijn.
Ben 2 jaar geleden begonnen met L8, toen jaar erop meteen L9 geupgrade...vond ik toch wel zonde.Meteen weer 200 aftikken.
Maargoed, jij zal een bups wave handel hebben waarvoor je steeds moet lappen.

Maargoed, voor hoeveel heb je al niet hardware gekocht en 2 jaar later weer voor een "prikkie" verkocht? Ook duul hool 8>

Ja ok, maar dan hebben je plugins er ook wel baat bij. Maargoed, wat kost nu 8GB in 2 stokkies? 400 ofzo? vind ik nog duur, en aangezien ik op een Mbp zit en geen nieuwe imac of MP waar je meer 2 GBtjes in kunt prikken, zal ik nog wel even moeten wachten voor de prijzen dalen, laat staan voordat er 8 of 16GBtjes komen die te betalen zijn.

Ik zat laatst een filmpje te kijken van Tocadisco, die nog met L6 werkte :)
Het hoeft dus niet altijd het nieuwste te zijn.
Ben 2 jaar geleden begonnen met L8, toen jaar erop meteen L9 geupgrade...vond ik toch wel zonde.Meteen weer 200 aftikken.
Maargoed, jij zal een bups wave handel hebben waarvoor je steeds moet lappen.

Maargoed, voor hoeveel heb je al niet hardware gekocht en 2 jaar later weer voor een "prikkie" verkocht? Ook duul hool 8>

Heb ik ook gezien ja, ook kwam ik laatst een filmpje tegen waarin ze Laidback luke interviewden, hij heeft een Master Keyboard, één PC, én Gratis Plug-Ins:D en meer niet!

You just don' t need more, Minimal is cool man!

Op zich is het niet heel erg interessant, 64bit mode. Alleen als je extreem veel samples gebruikt is het handig. Ook een groot probleem is dat het nog niet 100% ondersteunt wordt zodat je problemen krijgt zoals je beschrijft. Ik zit nog met een systeem van 2 jaar oud en het draait als een zonnetje. Ga pas over als al mijn plugins 64bit zijn, eerder niet.

Eigenlijk gebruik in aleen samples voor mijn drums, of gewoon in mijn EXS24:)! Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een updgrade ga maken van Logic 8 naar 9! Voorlopig dus nog in 32-bit mode!:D

ook kwam ik laatst een filmpje tegen waarin ze Laidback luke interviewden,

Ja die had ik ergens gepost, en jouw citaat komt daaruit he?! :)

Back