drumsounds live of jaren 80

kapser

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar wat leuke drumsounds. Wat ik zoek.

- live drums :
gewoon het geluid van iemand die tekeer gaat op een goedkoop drumstel. Denk aan rauwe 70's punk.
- drumklanken uit de jaren 80/90 :
ik las in een topic hier o.a. de kawai xd5, lindrum etc. Ik denk aan nummers van janet jackson, king bee,
prince, no doubt (rocksteady) etc. Harde snares die lang doorklinken etc.

Ik heb niet veel geld te besteden ( student en een kleine bijbaan ) dus analoge bakken van 400 euro of meer
zijn niet aan mij besteed. Maar misschien weten jullie goede en bekende sample cd's die je ook nog wel eens
2e hands tegenkomt. Of goedkope modules met goede klanken.

Misschien zijn er ook tips voor een goedkoop effect apparaat waarmee goede delay, reverbs voor drumklanken zijn te maken ?

Ik heb zelf een rm1x, an1x en een s2000, dus een ingebouwde sequencer is niet direct nodig.

Ik heb al verschillende topics in dit forum gelezen, maar misschien dat ik wat over het hoofd zie en dat dit onderwerp al in andere topics aan bod komt.

Re: drumsounds live of jaren 80

Origineel geplaatst door kapser
-- drumklanken uit de jaren 80/90 :
ik las in een topic hier o.a. de kawai xd5, lindrum etc. Ik denk aan nummers van janet jackson, king bee,
prince, no doubt (rocksteady) etc. Harde snares die lang doorklinken etc.

Een Alesis HR16 is leuk als je de overbekende hip-house sounds (met name de snare's) zoekt.
(is volgens mij ook neit zo duur). Prince is voornamelijk een LinnDrum + een Sheila E die helemaal losgaat :)

Een aantal jaren geleden heb ik de sample cd "Mega Beats" gekocht. Er staan van 30 drumcomputers
(van 909 tot linndrum tot dmx tot R8 enz...) geluiden op ! Koste toen maar iets van 60 gulden
en was te krijgen bij de engelse future music.

ik heb mijn XD5 nog in een soundfont gezet voordat ik em verkocht, die kan je hier downloaden:

www.expansions.nl/filez/samples/banka.sf2
www.expansions.nl/filez/samples/bankb.sf2
www.expansions.nl/filez/samples/bankc.sf2
www.expansions.nl/filez/samples/bankd.sf2

enne...een typische jaren 80 drumsound werd gecreeerd door een vette reverb te compressen en dan te gaten (de phil collins sound)..... kan je dus zelf maken door veel reverb over bv je snare, en dat verschrikkelijk hard compressen, en vervolgens daar een gate over te gooien zodat ie ineen abrupt afkapt...is trouwens erg makkelijk te doen met de nieuwe Reason 2.5 RV7000 effect module ;)

enne...een typische jaren 80 drumsound werd gecreeerd door een vette reverb te compressen en dan te gaten (de phil collins sound)..... kan je dus zelf maken door veel reverb over bv je snare, en dat verschrikkelijk hard compressen, en vervolgens daar een gate over te gooien zodat ie ineen abrupt afkapt... [/B]

coole tip!

art of noise en yello grappen en grollen :D

doet me heel erg denken aan die belachelijke coupe die ik rond 1986 had :erm:

nee ik post geen foto [hee waar is de smiley met z'n middelvinger gebleven]

drums jaren 80

drums jaren 80

ik heb een hr16 gehad erg leuke machine goede sounds ,
alsjeje best doet konje ze voor 50.a 75 eu tegen
en een yamaha rx 5 ; ondergewaardeerde machine ;oa, reverse funtie
aparte uitgange 12 st.met ieder een eigen schuif ala tr707 /727
xtra datacardrirges met sound avalable
deze moet je ook kunnen vinden voor 100a150 eu
happy hunting

Divers

Divers

Tja.. het ligt er maar net aan.

Zoek je een heel spectrum aan geluiden.. die uit god-weet-hoeveel drumbakken komen, dan zou ik je niet meteen aanraden om die losse bakjes allemaal te gaan kopen. Gewoon alles in een fijne sampler stoppen.. en triggeren vanaf je sequencer.

Zelf heb ik de ervaring dat het werken met een of twee échte drumcomputers toch heel inspirerend werkt.. zeker omdat je met een vaste set geluiden werkt.. en niet noodgedwongen moet gaan spitten in al die honderdduizenden samples die overal rondslingeren.

Back