Tyros tries it all!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je hebt van die oortjes, die hoef je niet vast te houden omdat die gewoon in je oren blijven zitten :).
Trouwens, absoluut beste track tot nu toe!! Timing kan idd wel iets beter, maar ik heb iig geen last meer van plaatsvervangende schaamte. Er zit idd veel progressie in.
Een paar lessen nemen is natuurlijk ook altijd een optie. Uiteindelijk kun je zelf alles uitvinden, maar als iemand je op het goede spoor zet kan dat een hoop tijd besparen.8)

Je hebt van die oortjes, die hoef je niet vast te houden omdat die gewoon in je oren blijven zitten :).
Trouwens, absoluut beste track tot nu toe!! Timing kan idd wel iets beter, maar ik heb iig geen last meer van plaatsvervangende schaamte. Er zit idd veel progressie in.
Een paar lessen nemen is natuurlijk ook altijd een optie. Uiteindelijk kun je zelf alles uitvinden, maar als iemand je op het goede spoor zet kan dat een hoop tijd besparen.8)

Ik zit wel te kijken naar wat workshops maar het is allemaal redelijk geprijsd(t)

deze track is al een stuk beter dan alle vorige, die ik gehoord heb( is al een tijdje terug)
wat ook goed werkt om wat belangrijke dingen bij en af te leren,........
ga samen met andere mensen spelen, en luisteren natuurlijk.
:mega:

Op mijn werk is het bijna elke dag wel jammen, en luisteren doe ik sowieso naar ze want het klinkt af en toe heel vet, vooral mijn baas kan super lekker bassen!!

En het geeft mij af en toe wat ideetjes voor songs.

dat doe je goed dan,...

even een vraag,;
al die covers spelen, is dat jou ding? cq, vind de dat de leukste muziek om te maken?
als jullie aan het jammen zijn, is dat gewoon over een schema, of een cover?

Neem eens op/film eens, jamsessies vinnik altijd wel leuk om naar te kijken/luisteren.

dat doe je goed dan,...

even een vraag,;
al die covers spelen, is dat jou ding? cq, vind de dat de leukste muziek om te maken?
als jullie aan het jammen zijn, is dat gewoon over een schema, of een cover?

Als we jammen doen we meestal zomaar iets, bijvoorbeeld mijn baas die pakt dan een c en een f op de bas, en daar wordt door de andere muzikanten die aanwezig zijn op geimproviseerd.

@ Coen:

Dat wil ik wel een keer doen, hebben we het al een tijd terug over gehad, ik en mijn baas, en dat is een heel gaaf idee.

ok, kan je even iets spelen?, gewoon even uitproberen.

E7 E7 C7 G7.

links oktaaf bas, afwisselend sept okt. rechts lekker eroveheen soleren.
tempo niet te hoog iets tussen de 80 en 100 drums gewoon 4/4 boem klap.

als het goed is krijg je een lekkere Jam Hammer feel

neem hetzelfde geluid als hierboven.

Ik kan redelijk snel soleren op een synth, maar het hangt er een beetje vanaf wat voor solo het is...

Die dingen van Queen(A kind of magic, Bohemian Rhapsody etc etc) gaan me makkelijk af, en ook een gewone geimproviseerde solo lukt ook wel...

maar als ik geen goed direct afluister appratuur heb en dus moet blijven klooien met koptelefoon tegen mijn oor met 1 oortje en met 1 hand spelen, dat is lastig.

Wordt een heel stuk minder lastig als je er nou es een midi kabel tussenhangt en t in een fatsoenlijke daw opneemt!!!

Allang bekend :D

Oké... Ik ben een nieuwbie... Wist dat dit een legende was maar niet zo...

Eerlijk gezegd kan hij spelen, ik kan helemaal niet (zingen en gedichten voor muziek schrijven is wat ik probeer, en als performer-frontq...man optreden)

Och, legende.. Roem is ook maar relatief he. Hier op SF wel inderdaad 8o)

Ik vind wel dat in 1 toonsoort spelen en dan transponeren een beetje nep is, of dat nou door luiheid is, of gewoon omdat hij niet kan spelen in andere toonsoorten. Los daarvan speelt ie best goed ja.

Oké... Ik ben een nieuwbie... Wist dat dit een legende was maar niet zo...

Eerlijk gezegd kan hij spelen, ik kan helemaal niet (zingen en gedichten voor muziek schrijven is wat ik probeer, en als performer-frontq...man optreden)

Zingen probeer ik ook, wil niet helemaal.

Heb 1 track waarbij ik wat probeer te zingen met een vriend van me(wil ik wel posten evt, de backingvocals/harmonys etc etc heb ik zelf ingespeeld.

Gast werd 39 en hij is Queen fan, dus het nummer werd ook `39.

Och, legende.. Roem is ook maar relatief he. Hier op SF wel inderdaad 8o)

Ik vind wel dat in 1 toonsoort spelen en dan transponeren een beetje nep is, of dat nou door luiheid is, of gewoon omdat hij niet kan spelen in andere toonsoorten. Los daarvan speelt ie best goed ja.

Het is ook nep, ben ik eens.

Is een combinatie van luiheid en omdat ik niet heel goed kan spelen in andere toonsoorten(alleen viva la vida en pirates of the carribean en ik probeer chronologie II)

Het is ook nep, ben ik eens.

Is een combinatie van luiheid en omdat ik niet heel goed kan spelen in andere toonsoorten(alleen viva la vida en pirates of the carribean en ik probeer chronologie II)

valt volgens mij wel mee hoor.

de meeste bruiloften en partijen en kermis toetsenwonders doen het echt niet beter.
volgens mij kan jij daar met wat aandacht ruim bovenuit komen.
kost wat moeite, maar volgens mij gaat je dat wel lukken.
doe je trouwens alles op ¨gehoor?¨

Ik speel alles op gehoor...
Ik heb het voordeel dat als ik 1 a 2 x een nummer hoor, ik hem redelijk kan naspelen op keys, met eventueel wat improvisatie er tussen.

Enne over die zang track:
Het goede deel is het refrein overigens(Met de harmonieèn)

En, Die gast woont in america en heeft dat nummertje gewoon ingezongen met de originele track op de koptelefoon, ik had geen tempo, dus moest het zonder metronoom inspelen, dat is nog redelijk lastig!
Die gast hoor je redelijk hard zingen, en dat is wat minder....

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back