Tyros tries it all!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
tijd voor een anecdote...........

een jaar of 13 geleden ging mijn zus trouwen met een echte bouwvakker, zoeen die alleen maar bier drinkt en alleen verstand van cement heeft.
en aangezien hij de man in huis was, koos hij de band...............
een kermis combi dus , drummer en orgel.
maar wij, broers en zussen, allemaal met een redelijk uitgebereid muziek verleden, hadden bedacht om ze met een blues set te verrassen, aangezien mijn zus een groot Tina Turner fan is.
de kermisband was uitzonderlijk goed op mekaar ingespeeld, als de toetsenman, een groot timingwonder, een tel liet vallen of teveel deed, dan volgde de drummer zonder haperen, chapoo, oid.
maar toen gingen wij, mijn broer op sax ( is een pro saxofonist) en ik gitaar.en bijna vergeten, andere broer op bas, doet ie ook zoongeveer als werk.
dus, in de veronderstelling, de mannen spelen wel mee, gaven we de toetsenman en drummer de toch echt niet moeilijke schema´s ( allen zoongeveer 1 4 5)
toch was Leiden echt in last.
volgens de toetsenman konden ze dat niet lezen,en oefenden ze echt nooit.
dat was immers niet nodig, ze konden alle nummers al.....................
:mega:

Laatst gewijzigd:
je heb teen prima gehoor dan.
probeer het schemaattje eens wat ik gaf?

Ik speel alles op gehoor...
Ik heb het voordeel dat als ik 1 a 2 x een nummer hoor, ik hem redelijk kan naspelen op keys, met eventueel wat improvisatie er tussen.

Enne over die zang track:
Het goede deel is het refrein overigens(Met de harmonieèn)

En, Die gast woont in america en heeft dat nummertje gewoon ingezongen met de originele track op de koptelefoon, ik had geen tempo, dus moest het zonder metronoom inspelen, dat is nog redelijk lastig!
Die gast hoor je redelijk hard zingen, en dat is wat minder....

Heb ook dit nummertje opgenomen.

ik was met wat vrienden, en die gasten hebben allebei een versie opgenomen, en ze zeiden, brad we weten dat je onzeker bent over je stem, maar neem een versie op..

Ik nam een versie op, en ik vind hem persoonlijk wel redelijk gelukt, Ik ben geen professionele zanger, heb nooit zangles gehad, heb een slechte conditie..

Het begin is slecht, stem zit er een paar keer naast, maar vind hem persoonlijk rond 0:35 beter worden, Toen ik het nummer opnam was het half 9 s`ochtends..

Laatst gewijzigd:
QUOTE=j.baars;1252811]je heb teen prima gehoor dan.
:mega:[/QUOTE]

Dat scheematje zal ik eens proberen.
Heb nog niets wat ik kan gebruiken voor een eventuele opname, althans ben de minijack > Minijack kwijt, dus die moet ik eerst even halen.
Maar ik hou wel van een uitdaging dus het gaat goed komen :okdan:(eerst even uitvogelen wat E7 en F7 precies voor akkoorden zijn :D)

QUOTE=j.baars;1252811]je heb teen prima gehoor dan.

Heb nog niets wat ik kan gebruiken voor een eventuele opname, althans ben de minijack > Minijack kwijt, dus die moet ik eerst even halen.
Maar ik hou wel van een uitdaging dus het gaat goed komen :okdan:(eerst even uitvogelen wat E7 en F7 precies voor akkoorden zijn :D)[/QUOTE]

blues accorden?:D
E7 - E G# B D

C7 - C E G A#

G7 - G B D F

is gewoon iigv geinig om mee te rotzooien.

ik was met wat vrienden, en die gasten hebben allebei een versie opgenomen, en ze zeiden, brad we weten dat je onzeker bent over je stem, maar neem een versie op..

Ik nam een versie op, en ik vind hem persoonlijk wel redelijk gelukt, Ik ben geen professionele zanger, heb nooit zangles gehad, heb een slechte conditie..

Het begin is slecht, stem zit er een paar keer naast, maar vind hem persoonlijk rond 0:35 beter worden, Toen ik het nummer opnam was het half 9 s`ochtends..

VERBAZINGWEKKEND! ;)

Maar ik hou wel van een uitdaging dus het gaat goed komen :okdan:(eerst even uitvogelen wat E7 en F7 precies voor akkoorden zijn :D)

E7 - E G# B D

C7 - C E G A#

G7 - G B D F

:mega:[/QUOTE]

Zal er eens mee rotzooien:D

Rustig Tempo(80-100)
Moet ik het nog specifiek spelen?, de bas of zo?
En gewoon die 3 akkoorden
per akkoord 4 maten?

Kijken wat er dan gebeurd? gewoon 2 minuten cool edit laten draaien, en dan eventueel wat improviseren of zo?

Goed om te zien hoe Tyros aanhaakt en nieuwe uitdagingen aangereikt krijgt :okdan:

Tyros.. zoek op youtube eens naar 8-bit (computer)muziek....
d'r is best een nog grote 8-bit music scene :)

Bericht door een moderator:
Een tijdje aangekeken ,het kaf van de koren gescheiden, schoongemaakt, en wat mensen een persoonlijke berichtjes gestuurd. Houden we het nu een keertje netjes?!

Niet slecht :okdan:

gaar festival als pinkpop.

Waarom zo denigrerend naar een evenement dat zijn waarde ruim heeft bewezen in de afgelopen tig jaren. Zijn alle bezoekers dan gek? En hebben ze geen verstand van muziek?
(Ik ben geen festivalganger. Verre van. Ook geen fan van veel van de soort muziek die daar gebracht wordt, maar vond het even nodig te reageren op de bovenstaande uitspraak)

Paul

Ik twijfel d'r ook niet aan dat Tyros met wat oefening het wel beter kan, maar ja, wat oefening dus :P

[edit]reactie op j.baars over of het nep was, zie dat dat al pagina geleden is.

ja de tijd dat we met z'n allen sliepen in het danikkerbos,s'ochtends de kaartjes vervalsten , en dan naar rush gingen kijken op onze rug liggend in het burgemeester daemenpark , is natuurlijk wel voorbij

Laatst gewijzigd:
Wilders maakte een beste indruk gisteravond in Nova inderdaad, niet dat ik op hem zal stemmen maar indruk maken deed hij zeker. :okdan:

heb liever tyros dan die blonde halfgod uit venlo , met z'n enge mondje

maar even terug naar de avonden voor pinkpop , in geleen.....
( uit de reeks "oom sunny verteld..")

een accoord per maat.

:koffie:

E7 - E G# B D

C7 - C E G A#

G7 - G B D F

Zal er eens mee rotzooien:D

Rustig Tempo(80-100)
Moet ik het nog specifiek spelen?, de bas of zo?
En gewoon die 3 akkoorden
per akkoord 4 maten?

Kijken wat er dan gebeurd? gewoon 2 minuten cool edit laten draaien, en dan eventueel wat improviseren of zo?[/QUOTE]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back