Geluid valt weg

Hallo,

Ik zit inmiddels toch even rond te kijken voor een andere laptop. Maar is een i3, i5 of een i7 processor wel goed genoeg? Een i7 processor heeft een kloksnelheid van 1,6 ghz, terwijl er Core 2 Duo processors zijn in een laptop met een kloksnelheid van 2,53 ghz (dus 5,06 ghz)

Kan iemand mij daar duidelijkheid over geven?

Groetjes van Rudo

de i7 processors zijn Quadcore, dus 4x 1,6 = 6,4Ghz.

Inmiddels heb ik een andere laptop aangeschaft, een Asus met een i5 processor (2,53 ghz tot 2,8 ghz met turbo boost) dus heb nu zeg maar twee processors en vier threads. Dat is toch een hele vooruitgang ten opzichte van wat ik had (2,16 ghz met twee threads)

De software heb ik nog niet geinstalleerd, maar wil dit wel gaan doen zodat ik zo nu en dan weer wat kan musiceren wat de afgelopen maanden er niet van was gekomen vanwege de storende factoren.

Ik heb cakewalksonar 7 producer en een aantal VST instrumenten. Om er zeker van te zijn dat ik alles goed ga doen wilde ik van de kenners weten of ik nog ergens op moet letten, of kan ik gewoon gaan installeren?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groetjes van Rudo

Inmiddels heb ik een andere laptop aangeschaft, een Asus met een i5 processor (2,53 ghz tot 2,8 ghz met turbo boost) dus heb nu zeg maar twee processors en vier threads. Dat is toch een hele vooruitgang ten opzichte van wat ik had (2,16 ghz met twee threads)

De software heb ik nog niet geinstalleerd, maar wil dit wel gaan doen zodat ik zo nu en dan weer wat kan musiceren wat de afgelopen maanden er niet van was gekomen vanwege de storende factoren.

Ik heb cakewalksonar 7 producer en een aantal VST instrumenten. Om er zeker van te zijn dat ik alles goed ga doen wilde ik van de kenners weten of ik nog ergens op moet letten, of kan ik gewoon gaan installeren?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groetjes van Rudo

Inmiddels had ik dus alles geïnstalleerd, en wederom kreeg ik vastlopers, de laptop bevroor en deed soms helemaal niets meer waardoor ik genoodzaakt was de laptop opnieuw op te starten. Dit gebeurde al bij twee tracks van de Edirol Orchestral.....

Heel raar allemaal, dus alles opnieuw geinstalleerd, en wederom vastlopers. Uiteindelijk van alles geprobeerd en uiteindelijk kwam ik er achter dat de ASIO driver van mijn terratec keyboard voor de problemen zorgde. Ik heb de geluidskaart uit het keyboard gehaald en windos de driver voor de USB midi laten installeren en gebruik nu ASIO 4 ALL om mijn muziek lekker smooth te laten lopen.

Alles draait nu perfect en heb geen vastlopers meer. Het gebruik van de processors valt nog onder de 5 procent bij één processor, met 5 tracks en 3 effecten..... dus loopt goed zou ik zeggen.

Ook weer opgelost!

Groetjes van Rudo

Back