Hoe P.A set aansluiten?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Sorry voor die reactie van net hoor, maar ik word het gewoon zat, het is altijd Tyros dit/Tyros dat/Tyros mag dit niet/Tyros mag dat niet, Er zijn zelfs mensen(zal geen namen noemen) die mij genoeg prive berichtjes hebben gestuurd, en die het moeilijk vinden om prive en forum gescheiden te houden blijkbaar, Waardoor het voor mij ook niet veel fijner wordt!

Heeyyyy,. daar kan ik t alleen maar mee eens zijn,..
Mensen die zich zodanig ergeren aan berichtjes van wie dan ook moeten meer muziek gaan maken, of een andere hobby nemen zoals stressbeheersings therapie en meditatie!
Want dat is een beetje triest!
En let wel,.. Ik zeg niet dat ze triest zijn,. maar gewoon dat t triest is! Ofzo?

Welke nutter gaat er nou prive berichtjes sturen om z'n getrol uit te breiden
tot in t prive domein?
Hou t gewoon lekker kritisch met een vrolijke ondertoon!
(Of is da boventoon?)

Braadslee is gewoon een zeer,.. uhhh,.. aparte gast :?:?:? maar wel heel wat kleurrijker 8o)8o)8o) dan sommige superserieuze :kimono::kimono::kimono: synthnerds die we kennen,..en zijn draadjes zijn altijd een hele rel en lekker rellen is gewoon fun! Maar daarna weer gewoon muziek maken mensen!!!

ENDANNOGWAT!!!!!,..

Ik vinnet maar niks dat ik al sinds de lagere school bestempeld ben als de meest eigenwijze persoon alive en dan er nu mensen zijn die zonder mij persoonlijk te kennen die titel aan een ander willen toekennen!

Wat die PA betreft,.. je brom is waarschijnlijk een aarde probleem en kan lastig op te sporen zijn dus ik zeg,.. Een ongeaarde verlengdoos er tussen of wandcontactdoos openmaken en de aarde losschroeven,. Wel ff stroom eraf halen want ik wil niet degene zijn die
verantwoordelijk is voor een aangebrande rollade in de braadslee!!!! :D

Tyros,
Waarom heb je die PA gekocht nadat iedereen het gewoon heeft afgeraden, en waarom vroeg je in de eerste instantie dan om advies?

Dat is wat iedereen zich afvraagt.

Je kunt wel zeggen; mensen moeten me maar accepteren, maar zo werkt het niet. net als vrijheid van meningsuiting. Dat bestaat ook niet. In princiepe moet het wel zo werken, maar in de praktijk werkt het niet. als ik mn baas een hondenpijper noem, dan heb ik mn mening geuit, heerlijk vrijuit, maar ik ben wel mn baan kwijt.

dat is geen mening maar een belediging. kennelijk ben jij één van de velen die tegenwoordig vrijheid van meningsuiting interpreteren als vrijheid om te beledegen. je zei het al: zo werkt het niet.

wat ik in de threads van tyros tegen kom is een bende stoere jongetjes die een makkelijk slachtoffer lopen te pesten. ja, tyros z'n muzikale ontdekkingstocht verloopt wat anders dan bij de meesten op dit forum. is dat een reden om 'm af te zeiken als een bende pestkoppen op een speelplaats? nee. gedraag je als volwassenen en negeer z'n threads als ze jullie zo irriteren.

dat is geen mening maar een belediging. kennelijk ben jij één van de velen die tegenwoordig vrijheid van meningsuiting interpreteren als vrijheid om te beledegen. je zei het al: zo werkt het niet.

wat ik in de threads van tyros tegen kom is een bende stoere jongetjes die een makkelijk slachtoffer lopen te pesten. ja, tyros z'n muzikale ontdekkingstocht verloopt wat anders dan bij de meesten op dit forum. is dat een reden om 'm af te zeiken als een bende pestkoppen op een speelplaats? nee. gedraag je als volwassenen en negeer z'n threads als ze jullie zo irriteren.

Misschien lees je dan over de tips heen, en zie je alleen het gefoeter achteraf :)
Tis gewoon frustrerend om te merken dat je 40 paginas tekst typt samen met zn 70-en over hoe het wel kan, maar dat ie er niets mee doet...
Daar komt het vandaan, de bereidwilligheid om te helpen, maar dan achteraf beseffen dat je weer tegen een boom hebt staan praten...voor de 20ste keer. ooit zal het lukken!

en inderdaad zoals mario zei, we motte meer muziek maken!

Het ziet er naar uit dat je een stereo mini-jack naar 2x mono tulp kabel moet gebruiken. Gebruik je nu een mono mini-jack naar mono tulp?

Het ziet er ook naar uit dat Divi hierboven zegt wat ik voel. Een bende stoere jongens op zoek naar een makkelijk slachtoffer. En maar doorgaan. triest...

eigenlijk wilde ik me graag afzijdig houden maar het gaat een beetje te ver hier weer.

Misschien lees je dan over de tips heen, en zie je alleen het gefoeter achteraf :)
Tis gewoon frustrerend om te merken dat je 40 paginas tekst typt samen met zn 70-en over hoe het wel kan, maar dat ie er niets mee doet...
Daar komt het vandaan, de bereidwilligheid om te helpen, maar dan achteraf beseffen dat je weer tegen een boom hebt staan praten...voor de 20ste keer. ooit zal het lukken!

en inderdaad zoals mario zei, we motte meer muziek maken!

Het is ook frustrerend, en ik snap ook heel goed waarom julie zo reageren, maar het kan natuurlijk wel wat minder he?:)

En tegen een boom praten doen julie niet, ik doe genoeg met de Tips, maar ik kan er niet heel veel mee..

Mijn mixertje is kapot, ik heb nogsteeds geen Usb2midi.

Het ziet er naar uit dat je een stereo mini-jack naar 2x mono tulp kabel moet gebruiken. Gebruik je nu een mono mini-jack naar mono tulp?

Het ziet er ook naar uit dat Divi hierboven zegt wat ik voel. Een bende stoere jongens op zoek naar een makkelijk slachtoffer. En maar doorgaan. triest...

eigenlijk wilde ik me graag afzijdig houden maar het gaat een beetje te ver hier weer.

Stereo minijack naar 2x monotulp.

Hoe herken ik dat?(werk ik een muziekzaak ik weet het, maar die kabels ken ik nog niet uit elkaar halen, voor mij is een jack snoer gewoon een jack snoer!)

hig-FL30150.jpg

Dit is de kabel. Er is ook een verloopstuk versie van.
Een stereo (mini)jack heeft 2 streepjes en een mono 1

Mijn mixertje is kapot, ik heb nogsteeds geen Usb2midi.
waarom koop je dan eerst boxen?

imo is het verstandiger om ervoor te zorgen dat je je synths tegelijk kan aansturen via midi, het geluid over een mixertje hoort en kwalitief goed kan opnemen....

grote speakers is voor latere zorg.....

een kenmerk van een autist is dat ie iets in zn hoofd heeft, daarop gefixeerd is, en in veel gevallen moeilijk te overtuigen is.
het hoeft niet belemmerend te zijn als je het zelf inziet/ of op den duur leert in te zien en je omgeving er mee om kan gaan.
misschien is het een hulpmiddel om een prioriteitenlijstje te maken en je daaraan vast te houden.
het is onmogelijk om alles tegelijk te doen.... zorg voor een solide basis en stel je prioriteiten steeds verder bij naar boven :)

Laatst gewijzigd:
grote speakers is voor latere zorg.....

Neejjjjj man!!!!

Hoe groter de spieker,.. hoe bieker de freaker!!!!!

Even voor de 19 jarigen onder ons:

"Biek",. da's oud hollands voor "gers",.. wat weer oud hollands is voor "tof",..
wat weer oud hollands is voor "gaaf",.. wat weer oud hollands is voor "vet cool"!

Jemig wat leuk is het hier. Ik weet nog toen ik me eerste apparatuur ging kopen. Wat bulshit heb allemaal gekocht en wat een "rare" snoeren zaten er bij.
Ik ondek elke dag nog dingen dat ik denk heb ik deze apparatuur al 10 jaar en vindt ik dit nu pas uit, hoe had je ooit zonder gekund. (Even een voorbeeldje die hoop ik iedereen welk kent)

Dus ik neem aan dat we niet allemaal van noob naar nerd in 1 jaar zijn gegaan.

Voor de rest begrijp ik dat het best irritant als iemand niet wil luisteren.

Even over die pa een heel simpele vraag. Heb je de computer en de pa wel op de zelfde aarde aangesloten. Of om het simpeler te zeggen zitten ze in het zelfde geaarde stekker blok.

De PA uit het voorbeeld plaatje is lijkt me niet Stereo aangezien er geen panning op de kanalen zit. Dit is al vermeld maar ik dacht probeer het toch ook nog even duidelijk te maken.

De P.A en de Computer zitten in het zelfde stekker blok.

Is het niet een oplossing om het volgende te doen?

Maak een mono track aan met een sinus osc, of een pad ofzo, in je DAW. In je automation zorg je ervoor dat de panning van hard links langzaam aan naar hard rechts loopt. Bijvoorbeeld binnen 1 minuut ofzo.

Sluit één box aan op je setje. Hoor je constant een signaal door je box, dan is het een box die L+R doet, als je alleen het links gepannede deel hoort doet die alleen L en v.v.

Toch?

Just another 2 cents

Heb het net even met een Queen nummertje geprobeert(prophet song maakt goed gebruik van panning).
En er vielen gewoon delen weg(gitaar solo is er maar voor de helft en alleen links...)
bij JMJ hoor ik de strings van Equinoxe ook maar voor een deel.

Sterker nog!, ik doe net even snel die configuratie in windows om te kijken of het geluid stereo is... hij laat dan een kort geluidje afspelen, eerst links en dan rechts...

en links werkt, maar rechts doet het niet.

Terwijl als ik bij I-Tunes wat afspeel dat ik dan wel L+R hoor(Niet gepanned, gewoon hetzelfde geluid door beide boxen).

Maarehh

Wat doe je voor je brood?
Stage lopen bij Kick Music in Hilversum

Kan je het niet gewoon aan je baas vragen? Neem aan dat je die PA ook daar hebt gekocht? Of een andere collega aangezien je baas denkt dat je gehandicapt en autitisch bent?

al dat kinderachtige gedoe hier op het forum schiet je uiteindelijk ook niks mee op ...

Bericht door een moderator:
@Tyros, dit is een forum, geen slow chat. Zoals al wordt aangegeven, in plaats van je probleem gebruiken als reden voor een constante stroom "small talk" kun je ook gewoon direct de oplossing zoeken bij een speciaalzaak of inderdaad bijvoorbeeld je stageplek. Die kunnen je echt prima helpen, het probleem dat je hebt is nu niet echt rocket science.

Dat scheelt ook weer 4 pagina's met posts doorlezen voor de moderators (buiten het feit dat PA niet echt on topic is).

Heb het net even met een Queen nummertje geprobeert(prophet song maakt goed gebruik van panning).
En er vielen gewoon delen weg(gitaar solo is er maar voor de helft en alleen links...)
bij JMJ hoor ik de strings van Equinoxe ook maar voor een deel.

Sterker nog!, ik doe net even snel die configuratie in windows om te kijken of het geluid stereo is... hij laat dan een kort geluidje afspelen, eerst links en dan rechts...

en links werkt, maar rechts doet het niet.

Terwijl als ik bij I-Tunes wat afspeel dat ik dan wel L+R hoor(Niet gepanned, gewoon hetzelfde geluid door beide boxen).

Ok. Conclusie: het ding kan wel stereo en er is iets kapot. De speakers lijken goed, want allebei hebben al een keer geluid gemaakt. Er kunnen dus 3 dingen stuk zijn:
- geluidskaart
- kabel
- "P.A."

Test eerst je "P.A." een met een losse CD-speler (ofzo) met een andere kabel, dan je kabel door er een mp3spelertje (of andere geluidskaart ofzoiets) mee op de "P.A." aan te sluiten en daarna kun je je geluidskaart nog testen met andere boxjes. Het ding wat kapot is ruil je om. Als je geluk hebt is het de "P.A." en kun je gewoon je geld terughalen en iets fatsoenlijks kopen.

Meer in het algemeen lijkt me dat iets wat je echt eerst zelf moet proberen. Het is gewoon common sense om andere combinaties van apparaten en kabels te proberen en zo te achterhalen waar het probleem zit. Volgens mij heb ook jij daar meer dan genoeg kennis van zaken voor. Wij kunnen je daar ook absoluut niet meer helpen, want het kan van alles zijn. Resultaat is dan een draadje als deze waarin allerlei vage vermoedens worden geroepen en irritatie al snel opduikt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back