Air Display op de Ipad

Hanz

Anonieme Analogist
Kijk die Eric Persing es blij zijn!

Air Display of Airdisplay... geen idee... maar damn... :o:

Laatst gewijzigd:
Werkt schijnbaar dus als een soort OpenVNC over WLAN.

Niet geweldig snel, maar voor plugins die toch op dezelfde plaats blijven en geen grafische poespas hebben erg interessant.

Werkt schijnbaar dus als een soort OpenVNC over WLAN.

Ja, dat VNC verhaal dacht ik de eerste paar seconden ook.
Maar dan met frikkin' TOUCH! Dat is nogal een extra dimensie...

/me verkoopt al z'n aandelen Jazzmutant

cool dat je alleen maar beetje hoeft te slepen.

maar kan je het ook met 10 vingers tegelijk bedienen?

met touchOSC iig wel, dat maakt van je ipad echt een Lemur,
die mannen van jazzmutant zullen er best zuur over zijn.

leuk idee maar dit ziet er toch echt niet goed uit: framerate van 3 fps, alleen geschikt voor kindervingertjes, interface die er totaal niet op is uitgedacht... :erm:

Zoals ik het vanaf dit filmpje kan bepalen een leuke nieuwe ontwikkeling maar nog niet echt 'klaar' voor het grote publiek.

De mac fans zullen het wel helemaal geweldig vinden :)

Ach het kost 9 dollar (een paar biertjes op café)... Het heeft wel wat delay maar ik ben al blij dat we tenminste iets hebben... Totdat er misschien een versie van Logic Pro voor de iPad verschijnt of een iPad Pro (met aansluitingen en OSX). Er bestaat nu al een pen als accessoire, zodat je aan die kleinere menuutjes kan...

alleen geschikt voor kindervingertjes, interface die er totaal niet op is uitgedacht...

Volgens mij heb je het nu over de interface van Omnisphere die ze hier toevallig gebruiken in de demo? Of het handig is, is inderdaad afhankelijk van wat je op dat scherm zet, maar dat is niet echt iets waar Air Display (of willekuerig welke remote) wat aan kan doen.

Dat is gaaf. Mooi als er dan naast de beeldscherm output ook een audio uit voor de koptelefoon naar de Ipad gaat. Dan kun je op een andere locatie dan je studio muziek maken maar wel de instrumenten gebruiken.

er zijn meerder multi-touchscreen monitors al op de markt op onderweg die gewoon met een kabel aangesloten kunnen worden en dus gewoon snel zullen reageren. Helaas voor de OSX users heeft ome Steve besloten om een multi-touch HID driver voorlopig weg te laten..Windows 7 kan het al dacht ik.

Wat een omslachtig gebruik van de RDP/VNC mogelijkheden van de iPad icm andere hardware.

Ik gebruik thuis mun iPad met mocha VNC of iRDP of whatever. Dan sleep je op je pc alles naar je tweede scherm. Deze neem je over op de iPad.

Dit is 100 keer zo snel en meer realtime dan zijn desktop extension via de iPad. Beetje vreemde keus...

Zo kan ik mijn Yamaha AN1X toch via de iPad net ff wat sneller editten dan via de ietwat wazige bediening van de AN1X zelf. En MULTITOUCH fader bediening van bijv FL Studio etc...

En dit alles draadloos ufkurs!

hoe snel zijn je refresh rates? Zou je het kunnen gebruiken voor live of het opnemen van automation?

Ja behoorlijk rete snel. Er zijn enkele versies beschikbaar van bijv VNC. Bij iedere versie is het weer een beetje verschillend hoe goed het reageerd icm de geinstalleerde versie van VNC server op je pc... ( dit indien je dus voor vnc kiest)

Ik zal na het werk even een filmpje schieten. Als ik dit nog haal, waarschijnlijk niet, dus morgen plaats ik wel f een filmpke van de verschillende tools die ik gebruik...

Normaliter gaat het gwoon hands-on rete snel. zeker 20 tot 30 FPS ergens.

Het ligt gewoon puur aan de compressie technieken die de protocollen gebruiken. Microsoft Remote Desktop Protocol gebruikt bijvoorbeeld bitmapping en sinds versie 6 een soort van bitmapping no-change detection. Indien iets op beeld dan niet veranderd, maar je alleen maar een keer klikt op een snelkoppeling bijvoorbeeld. Refreshed niet meer het complete beeld. Wat resulteert in minder bandbreedte gebruik, dus bij trage netwerkverbindinge of Bandwidth limiting, toch nog een snelle refreshrate en prettige Extern bureaublad belevenis voor de eindgebruiker.

VNC gebruikt volgens mijn JPEG als compressie. Dit is uiteraard veel sneller. Heb in mijn werksector belachelijk veel met extern bureaublad shizzle te maken.

(Citrix, Windows Terminal Server, GoToMeeting, Teamviewer, VNC, iTeleport, Jaadu, blablabla etc)

even offtopic

ik vind teamviewer goed werken in dat hij alle firewall ellende omzeilt, maar niet optimaal voor laag bandbreedtes. Ik wil een mbp laptop in een afgelegen dorp in australie kunnen besturen. De internet connectie is een 512/128kbit. Heb je (onder OSX draaiende) suggesties? In het verleden heb ik logmein gebruikt en die deed het beter.

De enige ervaring die ik heb onder OS X is met screen sharing van Apple zelf (da's een VNC-variant). Daar zit een setting in voor trage lijnen (weet zo snel even niet hoe die heet, Aangepaste Kwaliteit dacht ik) en dat werkt redelijk goed. Daarmee wordt eerst je scherm in lage kwaliteit opgebouwd en komen details pas waar ze nodig zijn, zoals rondom de cursor, waar veranderingen zijn, etc, en de rest pas zodra de bandbreedte het toelaat. Op snelle lijnen merk je daar niks van, op trage lijnen blijft de machine bestuurbaar en zit je niet steeds te wachten op stukken scherm die ge-update moeten worden.

Moet er wel bijzeggen dat ik daarmee nog niet onder de 1Mb heb getest, dus over 512/128 kan ik niks zeggen. Afhankelijk van wat je moet doen zou ik bijna zeggen: lekker ssh gebruiken :D

Oja, bij trage lijnen geen fancy achtergrondjes op de remote desktop zetten ;)

@Cult45

Je kan ook nog Netviewer proberen. Anders zou ik VNC pakken. In je vnc server kun je iig twee opties dan aanvinken om de generatie van dataverkeer te minimaliseren:

- bureaublad achtergrond weg
- Disable user interface effects

*[/offtopic mode uit]

Back