Ja behoorlijk rete snel. Er zijn enkele versies beschikbaar van bijv VNC. Bij iedere versie is het weer een beetje verschillend hoe goed het reageerd icm de geinstalleerde versie van VNC server op je pc... ( dit indien je dus voor vnc kiest)
Ik zal na het werk even een filmpje schieten. Als ik dit nog haal, waarschijnlijk niet, dus morgen plaats ik wel f een filmpke van de verschillende tools die ik gebruik...
Normaliter gaat het gwoon hands-on rete snel. zeker 20 tot 30 FPS ergens.
Het ligt gewoon puur aan de compressie technieken die de protocollen gebruiken. Microsoft Remote Desktop Protocol gebruikt bijvoorbeeld bitmapping en sinds versie 6 een soort van bitmapping no-change detection. Indien iets op beeld dan niet veranderd, maar je alleen maar een keer klikt op een snelkoppeling bijvoorbeeld. Refreshed niet meer het complete beeld. Wat resulteert in minder bandbreedte gebruik, dus bij trage netwerkverbindinge of Bandwidth limiting, toch nog een snelle refreshrate en prettige Extern bureaublad belevenis voor de eindgebruiker.
VNC gebruikt volgens mijn JPEG als compressie. Dit is uiteraard veel sneller. Heb in mijn werksector belachelijk veel met extern bureaublad shizzle te maken.
(Citrix, Windows Terminal Server, GoToMeeting, Teamviewer, VNC, iTeleport, Jaadu, blablabla etc)