Electroccordion - The Mentalist

MAartenL

Lyrop
Hoi,
Zo vlak voordat het weer lekker weer lekker wordt :okdan: nog even een track afgerond, althans als jullie kritische synthforumbewoners met mij eens zijn dat het 'af' is. ben benieuwd...

Niemand iets te melden?!

Maarten,

Het is af ;) Prelude vond ik beter maar das smaak :okdan:

Meestal als iets niet barslecht of uitzonderlijk goed is moet je niet veel reacties verwachten, beschouw dat als een goed teken ;)
Er valt niets af te blaffen dus de honden blijven stil 8o)

Vic

Hoi, goede geluidskeuze en de sound is ook goed te doen.

Enige waar je goed op moet letten is de harmonie die je hebt gemaakt.

op 0:22 komt er een geluidje bij, die wringt heel erg met dat mineur-motiefje waar je mee begon.. die zou ik of aanpassen, of weglaten.

Als het nr bijv veel A-tonale dingen zou bevatten (noises, fx, blieps) en het daar eigenlijk om draait om de FX, dan kan je er nog mee wegkomen als de harmonie niet klopt.. maar omdat je met een accordiongeluid over je nr soleert, daarom ben ik van mening dat je dan ook de harmonie in de gaten moet houden.

heb 't nog eens geluisterd, en het is idd echt dat geluid wat vanaf 0:22 erin komt die het hele nr door 'valsig' klinkt door net de verkeerde noten.

hmm, als je er op gaat letten lijkt het inderdaad niet helemaal te kloppen. Ik vraag me echter af of het juist niet die... he ....rikketik is die er vanaf het begin al in zit. Die is 'lekker' fals met de baslijn, maar met de akkoorden erbij gaat die falsheid een beetje wringen.
Wellicht moet ik de a-tonische stukken en de melodische stukken ook gewoon meer gescheiden houden, dan kan het elkaar juist weer versterken.

hmm, dus toch wat geblaf!! Ik ga der vandeweek eens mee aan de slag, dank!
Wat leuk trouwens om te horen dat Prelude in de smaak valt. Ik heb zelf nog steeds niet het gevoel dat het af is, het wil maar geen 'track' worden. Het heeft potentie, maar ik weet nog steeds niet hoe ik die eruit krijg.

Wat je veel hoort in dit soort muziek is telkens een gestage opbouw waarna het weer inzakt, om weer op te bouwen waarna het weer inzakt.. enz enz

En daarbij zijn juist die stukjes vlak na de opbouw waarbij het ineens inzakt de climaxen, hoe tegenstrijdig het ook klinkt; denk aan "hands up for detroit" .. het bouwt op met dat string geluid en ineens zakt het in en hoor je alleen nog maar een kick + basje.. dat is dan de climax als 't ware.

Zoiets zou wellicht een idee zijn voor dit nummer om er lange bogen in te creëeren.. denk aan de lange boog! de lange rode draad _/\_/\___/\_/\_

Als je weet waar het heen moet gaan, kan je daar bijv. al 8 maten vantevoren naartoe werken.

Laatst gewijzigd:
Meestal als iets niet barslecht of uitzonderlijk goed is moet je niet veel reacties verwachten, beschouw dat als een goed teken ;)
Er valt niets af te blaffen dus de honden blijven stil 8o)

Vic[/QUOTE]

Als ik moet kiezen, dan ga ik toch maar voor uitzonderlijk goed in dit geval. Want slecht is dit zeker niet. Gewoon een beetje vreemd 8D En ja, deze mening had ik vorige week ook al :)

Ik hou ook wel van een beetje vreemd 8D ;)
Deel Sander zijn mening niet echt, het storende element is er wel maar ik ervaar het niet als iets negatiefs.
Smaken verschillen hé :biertje:

Sander02: Ik probeer juist altijd zo min mogelijk te werken met dat soort schema's, het neemt bij mij altijd alle creativiteit weg als het 'binnen de lijntjes' moet. M.a.w. het ontstaan zoals het ontstaat, en zodra een track in grote lijnen in elkaar steekt zoek ik er enige logica in. Ik probeer die logica dan te versterken door alles weg te halen wat niet bijdraagt. Het leuke is dat je dan nooit op eenzelfde schema uitkomt.
Overigens komen in deze track die langzame golven ook wel voor (het bouwt drie keer opnieuw op), maar heel erg aan de 'regeltjes' van een genre hou ik me daarbij niet.

Die vermeende falsheid heb ik ook eens na zitten pluizen. Het is de baslijn samen met de rikketikjes die inderdaad 'fals' zijn ten opzichte van de melodie en begeleiding. De baslijn verandert in de loop van het nummer zodat hij de melodie gaat versterken. Hij werkt in feite in het eerste stuk de melodie juist tegen. Wanneer ik de baslijn aanpas aan de melodie, de falsheid wegneem, dan klinkt het veel te gelikt, alle spanning is er dan uit. Ik ga voor fals dus! Maar dank voor je terechte opmerkingen!

Vic en Access1: Thanks! 'beetje vreemd, maar wel lekker'. Waar ken ik dat ook al weer van?!

Back