Eerste track

Stan112

Ingeburgerd
Zat hier een tijdje terug met wat vragen over Cubase. Was er net mee begonnen en vond het echt gaaf.
Maar toen kwam mijn nieuwe Imac binnen, en daar heb ik natuurlijk gelijk Logic Studio op gegooid.

Dit is het eerste resultaat.

Heb wat gebruikt uit een samplepack van de Mightyfools en heb FM8 gebruikt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wat weinig variatie in vind zitten.. Daardoor is het niet mega interessant, maar als eerste track, lang niet slecht!

De geluiden klinken lekker.. en het is wel 1 geheel.. Maar wel eentonig, kan nog wel wat variatie in!

Ik ben het wel eens met van Ballen, de opzet is zeker goed maar probeer wat meer te 'breaken' en af en toe een geluidje erbij en er weer uit te doen etc etc.

Maar zeker ok :okdan:

Het is monotoon omdat het instrumentaal is, maar heeft volgens mij wel "meer" dan een goede basis om er een stem over te gooien.

De inval van ritme & bas kan ik wel smaken.

... zeker verder uitwerken.

Hij is wat monotoon en er zijn kleine foutjes in de mix (de synths klinken wat harder in de sectie dat zij zonder drums verschijnen, dat is meestal zo bij digitale nummers en dat probleem heb ik vaak ook). Maar akkoorden en melodieën zijn súper! Hij kan meer variatie in de bass hebben en wat extra pads. Ook zang zou hier leuk zijn!

Verder is een lekker nummer om naar te luisteren! En voor een eerste track, goed gedaan.

Allereerst bedankt voor de reacties!
Hij is inderdaad nog lang niet af. Moet er nog een leuke melodie of nog iets instrumentaals doorheen gooien.

Mochten jullie nog suggesties hebben, hoor ik het graag.

Ben er net nog even mee bezig geweest.
Chord toegevoegd. Moet nog wel het eea beter afgemixed worden.
Maar dit is voor het idee.

Chord komt er vanaf 1:20 ongeveer bij.

Ja klopt.. de synths van het normale gedeelte zijn vals in combinatie met de chord.. dus ik zou waar je de chord erin hebt, de overige synths eruit halen, of het beter op elkaar aanpassen...

Nu ik het zelf meerdere malen terug luister, deel ik die mening
Weer even puzzelen.

De chords zijn disonant, opzich is er niet mis mee met "disonante" geluiden als dat juist de bedoeling is en soms kan een gedeelte van een nummer interessanter maken, maar deze zijn helaas enigszins storend. Ook de mix heeft fouten, opeens gaat de volume van de synth-pad naar beneden wanneer de andere instrumenten verschijnen. Het is een typisch fout die gebeurd meestal met de software. Het kan met de mixer beter geregeld worden en met de compressie.

Voor de rest, hij is zeker de moeite waard om verder te gaan werken!

Als eerste track is dit goed.
Mijn eerste track word nu gebruikt in Guantanamo Bay als tortuur middel.
Met wat tijd en technik komt het goed:mega:

Ben nogal druk met de studie geweest, maar heb nog wat tijd gevonden om weer een beetje aan het nummer te knutselen.

Het resultaat dus dusver.
Wel wat redelijk anders dan in het begin overigens.

Nu nog wel wat eentonig, maar ben nog niet bezig geweest om dat te veranderen.

Ik zie hier een verbetering qua mixing en mastering, maar het blijft een eentonig nummer.

Met welke software heb jij dit gemaakt? Ik herken de geluiden van heel dichtbij.

Dit is met logic pro gedaan.
De hihat en chord zijn gewoon standaard en heb ik nog niets aan gedaan.
De Kick, clap en basloop komen uit een samplepack van de Mightyfools.
De bongos heb ik weer uit een andere vst plugin.

Echt een eigen sound is het inderdaad nog niet. Maar ben nog volop het programma aan het ontdekken.

Dit is met logic pro gedaan.
De hihat en chord zijn gewoon standaard en heb ik nog niets aan gedaan.
De Kick, clap en basloop komen uit een samplepack van de Mightyfools.
De bongos heb ik weer uit een andere vst plugin.

Echt een eigen sound is het inderdaad nog niet. Maar ben nog volop het programma aan het ontdekken.

Oké... Ik moet zeggen dat de track potentieël heeft en je moet zeker zo doorgaan, als eerste track is wel goed gedaan!

Misschien moet je deze zo laten en een ander nummer maken met wat meer variatie. :okdan:

Aan het bovenstaande nummer heb ik nog een kleine rise toegevoegd en wat beter afgemixed.

Zal hier zo nog een kleine preview zetten van waar ik nu mee bezig ben!

Aan het bovenstaande nummer heb ik nog een kleine rise toegevoegd en wat beter afgemixed.

YouTube- Sir Stanley - Keyz

Zal hier zo nog een kleine preview zetten van waar ik nu mee bezig ben!

Je bent lekker bezig! Het klinkt veel beter dan de vorige. Wat ik misschien zou veranderen als ik jou was is de "sequencing", want ik mis variatie. Soort "breakdown" zal dit kunnen zijn.

Hier ben ik nu mee bezig:

YouTube- Preview

Me likes it! Ben benieuwd naar het eindresultaat! :okdan:

(zie PB)

Laatst gewijzigd:
Back