Typische Goa/Psy Bass

MiDi G

Stamgast
Hallo, ik heb me pas aangemeld bij synthforum en er staan goede onder-werpen in heb al een paar tips meegenomen. Zelf maak ik Trance en Goa met Reason 4. Zit zelf nog met veel vragen zoals deze: hoe maken ze het prachtige bass loopje in goa trance zoals in het nummer Progenitor - Distorted insticts zie
http://soundcloud.com/midi-g
Dit is wel heel vet gemaakt Ik kan er een uur naar luisteren en nog verveeld het me niet ja dat moet je hebben
vraag me ook af op welke instrumenten je comressie gebruikt een synth achter een kick compressed side chain begrijp ik nog wel maar las laatst bv iets over parallel compressen van de drums ik bedoel wat zijn zo'n beetje de richtlijnen

groeten MiDi G

Ok dat vermoeden had ik maar ik heb nu dan een kick 4/4 en een bas 3/4 in een sequencer staan klinkt wel grappig maar niet als dat nummer en hoe kom je nu uit in je arrangement en er moet dan nog eea gecompressed worden???

Klinkt eerder als een 6/8 maat. 1,2,3,4,5,6. De kick komt op 1 en de kick samen met de snare komt op 4. Niemand zegt dat je een four on the floor kick moet hebben hier.
Luitser eens naar de hi-hats waar de accenten liggen.
Trouwens, voordat je aan compressie begint te doen. Voor goa baslijntjes is het belangrijk dat je met velocity werkt (Bijv velocity-filter, velo-amplitude, velo-filter decay enz....) en met de lengte van je noten (gebruik bijv enkel de lengtes van 33, 50, 66, 75 procent van 16e noten en dan bijwerken volgens de groove)

Disclaimer: ( ik luister op mijn laptop en kan de bas uberhaupt niet horen.....:))

Laatst gewijzigd:
MIDI-G, kheb ff nagekeken ik werk in ableton weet niet waar jij in werkt maar als je je beat gewoon op 4/4 hebt staan, dan je midi sequence op triplet notes activeert (rechter muis activate tripplets) en dan eens met je notes spelen, ik heb nu het volgende

[-] [-] [-] | [x] [-] [-] | [-] [x] [-] | [-] [-] [x]

Dit klinkt precies als in die track...

Success

@a5htar dat van jou klinkt toch enorm plat

ik weet het niet zeker maar zit er geen soort groove/shuffle op het origineel?

ik wil ook wel eens zo'n dingen maken.. lijkt me leuk

Probeerseltje:
Kick met baslijn in Sidechain, Baslijn is een heel klein beetje naar voorgetrokken en er zit velocity op de filterenvelope.

Attachments

• GoaTest.wav
    1.019,7 KB · Bekeken: 150
Ok het is gelukt (denk ik) heb m op www.soundcloud.com/midi-g gezet nu vraag ik me alleen nog af hoe het dan in zn werk gaat met de velocity op de filterenvelope en wat dat precies doet, maar eh 6/8 is toch hetzelfde als 3/4 (in de wiskunde tenminste hehe) en reacties op mn dj set zijn meer dan welkom

Ok het is gelukt (denk ik) heb m op www.soundcloud.com/midi-g gezet nu vraag ik me alleen nog af hoe het dan in zn werk gaat met de velocity op de filterenvelope en wat dat precies doet, maar eh 6/8 is toch hetzelfde als 3/4 (in de wiskunde tenminste hehe) en reacties op mn dj set zijn meer dan welkom

Wiskundig natuurlijk wel, maar muziektechnisch liggen de accenten anders.

Paul

Back