Hé, Fingers hier met een paar vraagjes.
Ik zit er ernstig over te denken om me aan te melden voor de sounddesign-opleiding
van de HKU. Helaas hoorde ik pas voor het eerst van het bestaan van de opleiding na
de open dag van 15 maart jl. Nu staat er wel wat info op de site van HKU, maar ik blijf toch
met wat vraagtekens zitten.
Misschien zitten er hier studenten die deze opleiding doen of gedaan hebben die me
antwoord kunnen geven op de volgende vragen:
-Hoeveel les heb je gemiddeld per week in het eerste jaar?
-Hoe is de verhouding tussen theorie en praktijk?
-Hoeveel nadruk ligt er op puur muzikale vakken als solfège, algemene muziekleer,
muziekanalyse, muziekgeschiedenis, etc.?
-Hoe is de aansluiting met de beroepspraktijk (bijv. in de vorm van nuttige stages e.d.) en
heb je met je diploma, kennis en vaardigheden op zak een beetje kans op werk?
-Hoe belangrijk is het om de opleiding te beginnen met een hoop wiskundige voorkennis?
-Komen er veel kosten bovenop het collegegeld, zoals veel dure boeken en software, of
wordt er vooral gewerkt met readers/handouts en freeware/open source-programmatuur?
-Hoe groot is de afdeling eigenlijk?
-En, misschien wel het belangrijkst, hoe bevalt de opleiding je?
Als jij mij antwoord kunt geven op 1 of meer van deze vragen, of als je andere nuttige informatie
over de opleiding hebt, dan zie ik graag je reactie tegemoet.
Bedankt alvast,
Fingers
PS.
gearlist: Akai MPC2000XL, EMU Proteus 2000, Roland XP80, Doepfer LMK4 (die nodig
gerepareerd moet worden) en een PentiumIII 1GHz met een veel te langzame harde schijf.

Ik zit er ernstig over te denken om me aan te melden voor de sounddesign-opleiding
van de HKU. Helaas hoorde ik pas voor het eerst van het bestaan van de opleiding na
de open dag van 15 maart jl. Nu staat er wel wat info op de site van HKU, maar ik blijf toch
met wat vraagtekens zitten.
Misschien zitten er hier studenten die deze opleiding doen of gedaan hebben die me
antwoord kunnen geven op de volgende vragen:
-Hoeveel les heb je gemiddeld per week in het eerste jaar?
-Hoe is de verhouding tussen theorie en praktijk?
-Hoeveel nadruk ligt er op puur muzikale vakken als solfège, algemene muziekleer,
muziekanalyse, muziekgeschiedenis, etc.?
-Hoe is de aansluiting met de beroepspraktijk (bijv. in de vorm van nuttige stages e.d.) en
heb je met je diploma, kennis en vaardigheden op zak een beetje kans op werk?
-Hoe belangrijk is het om de opleiding te beginnen met een hoop wiskundige voorkennis?
-Komen er veel kosten bovenop het collegegeld, zoals veel dure boeken en software, of
wordt er vooral gewerkt met readers/handouts en freeware/open source-programmatuur?
-Hoe groot is de afdeling eigenlijk?
-En, misschien wel het belangrijkst, hoe bevalt de opleiding je?
Als jij mij antwoord kunt geven op 1 of meer van deze vragen, of als je andere nuttige informatie
over de opleiding hebt, dan zie ik graag je reactie tegemoet.
Bedankt alvast,
Fingers
PS.
gearlist: Akai MPC2000XL, EMU Proteus 2000, Roland XP80, Doepfer LMK4 (die nodig
gerepareerd moet worden) en een PentiumIII 1GHz met een veel te langzame harde schijf.

. Gelukkig heb ik een job als MD van een dinnershow, waarvan ik
.
, en ik hoop dat we elkaar komend