[MOTM] Wie heeft er ervaring met MOTM modules?

ben niet zo heel erg thuis in technische termen...;)

Ik ben er zo een die liever iets meer betaald als ie al in elkaar zit zeg maar...

Maar is het signaal zo zwak dat er niet mee te werken valt?
Of valt dit nog wel met een mixer te corrigeren... beetje ruis is niet erg... ruis is cool...

En die voeding is ook een module van MOTM als ik me niet vergis... die heb ik dus ook nodig...

Origineel geplaatst door barn
Maar is het signaal zo zwak dat er niet mee te werken valt?
Of valt dit nog wel met een mixer te corrigeren... beetje ruis is niet erg... ruis is cool...
Ik heb het nu eventjes over mijn doepfer..

Als ik een extern signaal in een mixer duw samen met een VCO en dan van die mixer uit naar een filter dan moet ik het extern signaal helemaal open zetten en de VCO op iets van 2 om het even hard te krijgen.

Plaatje: blauwe input is het externe audio signaal.

Een extern signaal door een ringmodulator gooien is dus niet heel interessant.

Attachments

• doepferexternal.jpg
    doepferexternal.jpg
    64,1 KB · Bekeken: 87
toch vreemd eigenlijk dat die signalen eerst versterkt dienen te worden, tenslotte zijn er toch heel wat bakken met een externe input die zonder echt veel problemen te gebruiken zijn ?

En die voeding is ook een module van MOTM als ik me niet vergis... die heb ik dus ook nodig...

Voor de voeding kun je inderdaad een module van MOTM nemen:
MOTM-900

Origineel geplaatst door StiebZ
toch vreemd eigenlijk dat die signalen eerst versterkt dienen te worden, tenslotte zijn er toch heel wat bakken met een externe input die zonder echt veel problemen te gebruiken zijn ?
Die hebben ook een versterker ervoor zitten. Die circuitjes stellen niet veel voor.

Vergeet niet dat het hier om substractieve synthese gaat.. Het signaal wordt steeds zwakker.. En je brengt dus een eind signaal met alle verzwakkingen ergens midden in het circuit binnen..

De A van VCA staat voor amplifier, maar eigenlijk is het dat helemaal niet.. :(

Is Motm de enige die zelfbouw synth kits verkoopt?
En in Europa, en dan liever nederland, verkopen ze hier nergens zelfbouw synths?

Origineel geplaatst door paol
Is Motm de enige die zelfbouw synth kits verkoopt?
En in Europa, en dan liever nederland, verkopen ze hier nergens zelfbouw synths?
Oakley in Engeland..

Maar kijk anders hier eventjes.. http://www.tonyblack.org/middle.php?content=content/links.php

Ik probeer er zo veel mogelijk bij te zetten. Ik heb momenteel iets van EFM besteld.

Heb je nog invoerrechten moeten betalen en zo ja, hoeveel procent?

ik heb het dus thuis nog eens gecheckt en vreemd genoeg(?) lijk ik tot hiertoe nog geen invoerrechten te hebben betaald...

ik zag ook dat MOTM de aangifte een beeetje heeft aangepast en deze nu op minder dan de helft van de totale waarde is gekomen.
Zou het kunnen dat je tot een bepaald bedrag vrijgesteld bent ?

Hier dan nog een vervolg op het relaas ivm de MOTM modules:

Na zonder te veel problemen de LFO te hebben ineengesoldeerd, was ik gelijk enthousiast aan de filter zelf begonnen. Deze bleek inderdaad een iets moeilijker te monteren te zijn : wat meer componenten en er moest ergens een weerstand met koelpasta bovenop een chip komen ter temperatuurscompensatie, maar allemaal niets onoverkomelijks en op 2 avondjes solderen en vijzen stak mijn filtertje in elkaar.

Vrijdag kwam onverwachts snel de juiste trafo toe uit Amerika (was eerst foute geleverd) en kon ik mijn voedingsmodule afmaken en eindelijk aan het testen gaan !!!

Het testen verliep eerst zonder sukses, ik was zo enthousiast aan het afmaken van de voeding begonnen, dat ik per ongeluk de kallibratie procedure had overgeslagen, met als gevolg dat er maar 12 VDC ipv 15 VDC spanning was :stupid

Enfin, eens ontdekt, was dit snel verholpen. Nu moest de filter zelf nog gekallibreert worden, hiervoor moest er aan een potmetertje gedraaid worden tot de filter begint te zelfoscilleren bij de gewenste knoppenstand. Na schijnbaar eindeloos aan het potmetertje te hebben gedraaid, kwam dan toch eindelijk de verlossende fluittoon ! De 1V/OCT diende eigenlijk ook nog gekallibreert te worden, maar daar was er nu geen tijd voor, want er moest een filter worden uitgeprobeerd !!! ;)

En jawel hoor, alles lijkt zeer naar behoren te werken, zowel LFO als filter doen het ! En wat een geluid ! Met alle gemak kon ik het raamwerk laten meevibreren 8)
De filter is een remake van de MS20 filter doch daar ikzelf niet over een MS20 beschik, kan ik de vergelijkende test niet maken...

Je hebt op dit filter 3 inputs ter beschikking, met elks een eigen volume regeling, dewelke tot 2.4x versterkt, dus ( zie ook voorgaande discussie ), je hebt geen extra gerief nodig om de input voldoende 'hot' te maken.

In ieder geval veel te plezant deze modullekes en enkel een uitnodiging om er meer bij te plaatsen ( een probleem dat sommige hier nog wel kennen denk ik, Johnny ? ). Tips wat een mooie volgende stap zou zijn, altijd welkom. in ieder geval al 1 of 2 envelopes peins ik, maar dan wel van sythesizers.com ipv MOTM wegens de handige LED op het frontpanel

In ieder geval veel te plezant deze modullekes en enkel een uitnodiging om er meer bij te plaatsen ( een probleem dat sommige hier nog wel kennen denk ik, Johnny ? ). Tips wat een mooie volgende stap zou zijn, altijd welkom. in ieder geval al 1 of 2 envelopes peins ik, maar dan wel van sythesizers.com ipv MOTM wegens de handige LED op het frontpanel
Ik ken het ja....

Maar waarom zou je niet zelf op een MOTM een LEDje bouwen.. Dat is niet heel erg moeilijk. Er zijn vast en zeker voorbeelden te vinden op het internet in mailinglists waar ze dat gedaan hebben.

Of pak een Oakley... http://www.oakleysound.co.uk/eg.htm

schaeffer-apparatebau

schaeffer-apparatebau

Van die MOTM envelope ben ik inderdaad al eens een mod tegengekomen om er een ledje bij te plaatsen.

Oakley lijkt me wel wat om eens te proberen, al moet ik eens bekijken hoeveel het precies kost om frontplaatjes te laten maken en of ik gemakkelijk aan mooie knoppen geraak ;)

zijn er mensen die al ervaring hebben met schaeffer-apparatebau om frontjes te laten maken ?

ik heb er geen ervaring mee, want ik vindt het veels te duur. Ik maak zelf wat van alu-paneeltjes en laserprints.

Maar we gaan hier op m'n werk een CNC-machine aanschaffen, een computergestuurde freesmachine met drie assen!
Dus dan weten jullie het wel.
Ga ik een frontpaneel-fabriekje beginnen!

Origineel geplaatst door Imipolex
Vriend!

Origineel geplaatst door Imipolex
ik heb er geen ervaring mee, want ik vindt het veels te duur. Ik maak zelf wat van alu-paneeltjes en laserprints.

Maar we gaan hier op m'n werk een CNC-machine aanschaffen, een computergestuurde freesmachine met drie assen!
Dus dan weten jullie het wel.

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

nou nou, rustig aan. het apparaat is er nog niet,
de onderhandelingen lopen... (<20.000 euro.....) hehehe
enne daarna de software eerst nog eens onder de knie krijgen.
Maar ik zie het wel zitten!

google maar eens op 'cnc-milling'

het machien is binnen!
het is een step four precise 1000, zeer geschikt voor graveren etc
(twee-en-een-half-D heet dat dus in vaktermen, net geleerd)

Software importeert allerlei bestanden, dus dat wordt fijn...
(nu nog effe calculeren wat dat allemaal kost aan tijd en materiaal)

Attachments

• precise1000.jpg
    precise1000.jpg
    23,7 KB · Bekeken: 78
hoera hoera !

kunnen we in illustrator al beginnen te ontwerpen, of ondersteund hij dit formaat niet ? 8)

hoera hoera !

kunnen we in illustrator al beginnen te ontwerpen, of ondersteund hij dit formaat niet ? 8)

Correct me if I'm wrong

Maar voglens mij kun je met Illustrator ook opslaan als "cad bestand". En dat moet toch wel ondersteund worden. :)

Back