Hier dan nog een vervolg op het relaas ivm de MOTM modules:
Na zonder te veel problemen de LFO te hebben ineengesoldeerd, was ik gelijk enthousiast aan de filter zelf begonnen. Deze bleek inderdaad een iets moeilijker te monteren te zijn : wat meer componenten en er moest ergens een weerstand met koelpasta bovenop een chip komen ter temperatuurscompensatie, maar allemaal niets onoverkomelijks en op 2 avondjes solderen en vijzen stak mijn filtertje in elkaar.
Vrijdag kwam onverwachts snel de juiste trafo toe uit Amerika (was eerst foute geleverd) en kon ik mijn voedingsmodule afmaken en eindelijk aan het testen gaan !!!
Het testen verliep eerst zonder sukses, ik was zo enthousiast aan het afmaken van de voeding begonnen, dat ik per ongeluk de kallibratie procedure had overgeslagen, met als gevolg dat er maar 12 VDC ipv 15 VDC spanning was
Enfin, eens ontdekt, was dit snel verholpen. Nu moest de filter zelf nog gekallibreert worden, hiervoor moest er aan een potmetertje gedraaid worden tot de filter begint te zelfoscilleren bij de gewenste knoppenstand. Na schijnbaar eindeloos aan het potmetertje te hebben gedraaid, kwam dan toch eindelijk de verlossende fluittoon ! De 1V/OCT diende eigenlijk ook nog gekallibreert te worden, maar daar was er nu geen tijd voor, want er moest een filter worden uitgeprobeerd !!!
En jawel hoor, alles lijkt zeer naar behoren te werken, zowel LFO als filter doen het ! En wat een geluid ! Met alle gemak kon ik het raamwerk laten meevibreren
De filter is een remake van de MS20 filter doch daar ikzelf niet over een MS20 beschik, kan ik de vergelijkende test niet maken...
Je hebt op dit filter 3 inputs ter beschikking, met elks een eigen volume regeling, dewelke tot 2.4x versterkt, dus ( zie ook voorgaande discussie ), je hebt geen extra gerief nodig om de input voldoende 'hot' te maken.
In ieder geval veel te plezant deze modullekes en enkel een uitnodiging om er meer bij te plaatsen ( een probleem dat sommige hier nog wel kennen denk ik, Johnny ? ). Tips wat een mooie volgende stap zou zijn, altijd welkom. in ieder geval al 1 of 2 envelopes peins ik, maar dan wel van sythesizers.com ipv MOTM wegens de handige LED op het frontpanel