synth vastmaken op statief

Geoff

Stamgast
hey allen,

ik zoek een manier om mijn synth (alesis micron) op een of andere manier vast te zetten op het statief. Hoe doen jullie dit?

Een andere optie is klitteband: de "zachte" kant op de onderkant van je synth, de "borstel"-kant op je statief.

Dat is, in alle eerlijkheid, wel een betere optie.

Je boort simpel gewoon 2 gaten door je synth (2x L 2x R) zodat je een ti-rip
door kan voeren en zo met een lus om je statief weer terug.

Hier een fototje waarbij ik het op mn CS80 even demonstreer.

Attachments

• 375728472_461ffa249a_o.jpg
    375728472_461ffa249a_o.jpg
    339,4 KB · Bekeken: 87

Wil jij niet van zulke schokkende foto's posten, hoe moet ik nou slapen vannacht? :D

Waar was het gat eigenlijk nou echt voor?

hangt daar nou een foto van dolfijnen aan de muur? :D

Zoiets, daar glijden ze niet vanaf:

176572.jpg

Wat bedoel je met "het" statief?

klitteband is een optie, maar ik vroeg me echt af of er geen echtere systemen voor bestonden.
Alleen opstaande lipjes voor en achter, maar klitteband is "echt" (en wordt ook daadwerkelijk door optredende toetsenisten toegepast). Het enige punt is dat je 't zelf moet doen in plaats van dat een bedrijf 't al voor je doet.

Klittenband werkt echt goed, vooral als je ietwat grotere oppervlaktes gebruikt (dus geen strookjes van 1 cm breed)

Zit echt rotsvast, ook live.

Woon jij in amerika?

zo'n dingen zou ik er graag mee willen doen

van 0:47

kga is proberen met klitteband, het enige dat ik denk is dat je wel mert ronde buizen zity op het statief; en dus minder contactoppervlak.

Moet lukken met velcro :) Je moet rekenen dat het gewicht van je synth de velcro ook nog eens extra aandrukt.

Het zwakke punt is eerder de lijm die je gaat gebruiken. Zeker geen secondenlijm, maar eerder (EDIT) contactlijm die nog een (klein) beetje plastisch blijft....

:okdan:

Ja, het is wennen aan het idee dat zo'n grote strook velcro stukken beter 'kleeft' dan die kleine strookjes die je in kledingstukken edm verwerkt ziet....

Back