Wist je dat...

Eis-T

Ouwe rot
Een topic voor random synth gerelateerde fun-facts!

Fun-fact #1:
Wist je dat de stem van de Daleks uit de serie Doctor Who niet door een vocoder vervormd wordt maar door een Moogfooger Ringmodulator? *exterminate!*

ik kan het fout hebben hoor, maar Rob Moog was toen net uit de luiers, en moogerfoogers waren nog niet uitgevonden.
het is gewoon een waarschijnlijk door bbc techneuten gemaakte ringmodulator, toendertijd erg veel gebruikt in elektroniese muziek.

zow,.......... nog meer dingen om lek te schieten?

:mega:

Fun-fact #1:
Wist je dat de stem van de Daleks uit de serie Doctor Who niet door een vocoder vervormd wordt maar door een Moogfooger Ringmodulator? *exterminate!*

ik weet er ook een..........

de synthi vcs3 is als muziekinstrument een waardeloos apparaat,
. klote tracking, niet te stemmen.
later kwamen er modificaties om dit te verhelpen.

ik weet er ook een..........

de synthi vcs3 is als muziekinstrument een waardeloos apparaat,
. klote tracking, niet te stemmen.
later kwamen er modificaties om dit te verhelpen.

niet te stemmen klote tracking :halleluja kom maar hier met dat ding :D

ik kan het fout hebben hoor, maar Rob Moog was toen net uit de luiers, en moogerfoogers waren nog niet uitgevonden.
het is gewoon een waarschijnlijk door bbc techneuten gemaakte ringmodulator, toendertijd erg veel gebruikt in elektroniese muziek.

zow,.......... nog meer dingen om lek te schieten?

Best een jonge jongen die Rob Moog dan. Ik denk namelijk dat de serie wordt bedoeld:
http://www.bbc.co.uk/doctorwho/dw

En hier een stukje over de moogerfooger: http://musicthing.blogspot.com/2005/03/how-do-daleks-speak.html

Fun-fact #1:

Jij hebt het hier specifiek over de nieuwere reeksen vanaf 2005 ofzo.

MoogerFoogers bestonden helemaal nog niet.

Wist je dat de naam Roland uit het telefoonboek is geplukt. Die Japanners wilde graag een naam die overal op de wereld goed uitgesproken kon worden en dus verstaanbaar. Dus Roland heette eerste helemaal geen Roland maar Ace.

In fact, Kakehashi chose the name for phonetic reasons: he wanted two syllables with soft consonants, and Roland satisfied his criteria nicely.

Maar waarom dan een woord met een "R"? Is toch bekend dat ze in Zuidoost Azië het verschil tussen "R" en "L" niet kennen?

Back