PG 800 vst

Idd, de manual knop kan je toch je eigen geluidjes mee maken zoals de 'voice init' op de dx7?

Nope, beter nog,

2 manieren van werken

1. je neemt een patch en je gaat tweaken, je wil wat sneller atack en meer resonantie, je schuift dfie schuiven wat bij, kan ook van op een init patch zoals je met je dx7 doet

2. je drukt op de manual knop, nu zend de pg800 alle standen zoals ze nu staan door naar de jx8p, dus wat je ziet is wat je hoort en wat je hoort zo staat de pg800.
Dus je komt thuis, switch die jx8p aan en druk op manual, alles staat nu instand zoals je het gisteren achter gelaten hebt :biertje:

Klinkt een prophet 5 die (bijna) helemaal analoog is nou echt veel 'warmer' dan een jx8p?
Ik heb verscheidene mensen hier horen zeggen dat een JX-8P niet 'echt' analoog is , omdat het een chip synth is?

Slecht nieuws voor de prophet fans dan..... er zitten chips in :doei:

Chips kunnen ook analoog zijn en met discrete componenten kan je een digitale schakeling maken.

De jx8p is analoog met digitale sturing en tuning

De P5 ...... hey,,, dat is hetzelfde :eureka:

De P5 klinkt beter, warmer,vetter voor de meeste luisteraars, hij kost ook een haartje meer :L

Gelukkig is een jx8p leuk omdat hij als een jx8p is en niet omdat ie op de P5 lijkt 8)

Slecht nieuws voor de prophet fans dan..... er zitten chips in :doei:

Chips kunnen ook analoog zijn en met discrete componenten kan je een digitale schakeling maken.

De jx8p is analoog met digitale sturing en tuning

De P5 ...... hey,,, dat is hetzelfde :eureka:

De P5 klinkt beter, warmer,vetter voor de meeste luisteraars, hij kost ook een haartje meer :L

Gelukkig is een jx8p leuk omdat hij als een jx8p is en niet omdat ie op de P5 lijkt 8)

Ja, ik zou er niet aan moeten denken om elke keer een data sheet voor elke andere sound er bij te moeten houden.

Waarom zou je voor heel veel geld een PG800 kopen als je hetzelfde kunt met een
BCR2000?

Sorry hoor Analogman, maar wat een kul argument. Omdat het erbij hoort? Vintage? Alsof het altijd goed is als het vintage is. Je DX7 is ook vintage, maar die staat toch te koop? De PG800 is maar een controller hoor, dat doet niks met de klank. Puur een editor om snel bij de parameters te komen. Dat kun je in principe met elke controller die sysex kan uitsturen doen. De BCR2000 kun je ook meteen gebruiken voor andere synths.
Van mij mag je meer geld uitgeven aan de controller dan voor de synth zelf, dat moet je helemaal zelf weten, maar ik zou persoonlijk wat anders doen met m'n centen. Een PG800 vind je eigenlijk niet meer onder de 300 euro en voor dat geld kun je al bijna een blofeld of zo kopen.

Ik krijg bij jou meer en meer het gevoel dat je zomaar wat koopt omdat het vintage is, zonder dat je precies weet wat je koopt. Misschien zit ik er naast hoor, maar de vragen in je diverse threads geven me gewoon dat gevoel. Wat wil je nu precies voor muziek gaan maken en waarom denk je dat dat alleen met vintage spullen kan?

Sorry hoor Analogman, maar wat een kul argument. Omdat het erbij hoort? Vintage? Alsof het altijd goed is als het vintage is. Je DX7 is ook vintage, maar die staat toch te koop? De PG800 is maar een controller hoor, dat doet niks met de klank. Puur een editor om snel bij de parameters te komen. Dat kun je in principe met elke controller die sysex kan uitsturen doen. De BCR2000 kun je ook meteen gebruiken voor andere synths.
Van mij mag je meer geld uitgeven aan de controller dan voor de synth zelf, dat moet je helemaal zelf weten, maar ik zou persoonlijk wat anders doen met m'n centen. Een PG800 vind je eigenlijk niet meer onder de 300 euro en voor dat geld kun je al bijna een blofeld of zo kopen.

Ik krijg bij jou meer en meer het gevoel dat je zomaar wat koopt omdat het vintage is, zonder dat je precies weet wat je koopt. Misschien zit ik er naast hoor, maar de vragen in je diverse threads geven me gewoon dat gevoel. Wat wil je nu precies voor muziek gaan maken en waarom denk je dat dat alleen met vintage spullen kan?

zo'n behringer is ook veel te moeilijk voor mij denk ik.
ik wil het simpel beginnen.
jaren 80 muziek wil ik maken, ja.

Als je echt jaren 80 muziek wilt maken kan dat ook met digitale synths. In de jaren 80 zijn naast de juno's en jupiter's ook erg veel digitale synths zoals de Korg M1, Yamaha DX7 en Roland D50 gebruikt. Allemaal prima synths, hoewel de DX7 wel erg complex is om te programmeren zoals je misschien zelf al hebt gemerkt.

Besef bij analoge synths dat de meeste geen midi hebben en het dus lastig kan zijn ze aan te sturen. De jx8p is daar nou toevallig net een uitzondering op.

BS....
Voor elk synth een ander kasje, gemakkelijker kan het niet...

Mocht je nog wat ouder spul kopen, MKS 80, D550, ben je blij dat je 1 kasje hebt....

Mijn verlanglijstje:

Jupiter 8
Jupiter 6
Jupiter 4
een of andere moog
Juno 60
Juno 106
Prophet 5
Oberheim obxa
Tr 808 drumdoos
Linn9000 bak
Yamaha dx5
Yamaha kx5
Roland d50
Solina bakken

en nog een hele hoop :D

Tot over 20 jaar folks . lol.

Geen eens een Yamaha CS-80? mager lijstje hoor :D

Apart lijstje met nogal wat overkill aan sounds.
Jupiter 8 en 4 zjin leuk, de 6 is al wat minder.
Juno 60 en Juno 106 zijn praktisch dezelfde synth alleen klinkt de 60 wat dikker. 106 zou ik dus schrappen.
Prophet 5 is mooi, maar duuuuur. Probeer eens de pro-53 of de prohet 5 emulatie van arturia. Ja, da's software en niet 100% identiek, maar je komt wel een heel eind. Geeft je in ieder geval een idee van de sound. Wel even de effecten uitzetten dan, want een echte prophet heeft ook geen effecten aan boord.

De obxa is fraai, zou ik zelf ook wel willen, maar moeilijk te vinden voor een normale prijs. Het oberheim geluid spreekt mij persoonlijk erg aan.

Die drumdozen zou ik lekker laten liggen en in plaats daarvan zou ik een Korg ESX1 kopen. Kijk maar eens naar de filmpjes van harlem nights op youtube, dan ben je meteeen verkocht.
DX5, mooi, maar in feite gewoon 2x een DX7. Heb je meer aan een FS1R, da's pas echt een vette FM bak waarbij alles van de DX reeks in te lezen is. Volledig backwards compaitble met alle DX'en.
D50 is een verstandige keus voor jaren 80 muziek. Een van de meest gebruikte synths in de jaren 80 en kan nog steeds goed mee. Kost ook heel weinig en heeft midi.

Vergeet even niet dat die jaren 80 gasten niet alleen synths gebruikten he. Veel van die sounds komen pas tot leven met een berg effecten erachtiger. Een goede reverb, delay etc. Die zijn vaak nog belangrijker dan de synth zelf. Ik zou dus zeker ook een goede reverb kopen als ik jou was.
Ik zou ook wel rekening houden met veel kosten voor onderhoud. Die oude bakkies geven nu eenmaal vaak de geest. Met name de juno 106 is berucht. Die voicechips gaan allemaal kapot na verloop van tijd. Kostbaar om ze alle 6 te vervangen. Een juno 60 is stukken betrouwbaarder (hoewel op de mijne ook al eens een envelope chip kapot is geweest).

Ik zou als ik jou was de Korg M1 ook nog op je lijstje zetten. Samen met de DX7 en de D50 is dat de meest gebruikte synth in de jaren 80. Ik denk dat die vroege digitale synths in die tijd misschien wel vaker gebruikt zijn dan de juno's en jupiters.

Geen eens een Yamaha CS-80? mager lijstje hoor :D

Apart lijstje met nogal wat overkill aan sounds.
Jupiter 8 en 4 zjin leuk, de 6 is al wat minder.
Juno 60 en Juno 106 zijn praktisch dezelfde synth alleen klinkt de 60 wat dikker. 106 zou ik dus schrappen.
Prophet 5 is mooi, maar duuuuur. Probeer eens de pro-53 of de prohet 5 emulatie van arturia. Ja, da's software en niet 100% identiek, maar je komt wel een heel eind. Geeft je in ieder geval een idee van de sound. Wel even de effecten uitzetten dan, want een echte prophet heeft ook geen effecten aan boord.

De obxa is fraai, zou ik zelf ook wel willen, maar moeilijk te vinden voor een normale prijs. Het oberheim geluid spreekt mij persoonlijk erg aan.

Die drumdozen zou ik lekker laten liggen en in plaats daarvan zou ik een Korg ESX1 kopen. Kijk maar eens naar de filmpjes van harlem nights op youtube, dan ben je meteeen verkocht.
DX5, mooi, maar in feite gewoon 2x een DX7. Heb je meer aan een FS1R, da's pas echt een vette FM bak waarbij alles van de DX reeks in te lezen is. Volledig backwards compaitble met alle DX'en.
D50 is een verstandige keus voor jaren 80 muziek. Een van de meest gebruikte synths in de jaren 80 en kan nog steeds goed mee. Kost ook heel weinig en heeft midi.

Vergeet even niet dat die jaren 80 gasten niet alleen synths gebruikten he. Veel van die sounds komen pas tot leven met een berg effecten erachtiger. Een goede reverb, delay etc. Die zijn vaak nog belangrijker dan de synth zelf. Ik zou dus zeker ook een goede reverb kopen als ik jou was.
Ik zou ook wel rekening houden met veel kosten voor onderhoud. Die oude bakkies geven nu eenmaal vaak de geest. Met name de juno 106 is berucht. Die voicechips gaan allemaal kapot na verloop van tijd. Kostbaar om ze alle 6 te vervangen. Een juno 60 is stukken betrouwbaarder (hoewel op de mijne ook al eens een envelope chip kapot is geweest).

Ik zou als ik jou was de Korg M1 ook nog op je lijstje zetten. Samen met de DX7 en de D50 is dat de meest gebruikte synth in de jaren 80. Ik denk dat die vroege digitale synths in die tijd misschien wel vaker gebruikt zijn dan de juno's en jupiters.

idd, die effectjes. Ik heb met mn dx7 het sequence loopje van hot water - level 42 bijna 1 op 1 nagemaakt. maar toch klinkt het nog een beetje 'droog' kan jij zo zien welk soort effect hier achter zit?

Deze gebruik ik veel bij de synths uit jou lijstje

Lexicon mpx1, boss ce20, boss dd20

Je lijstje is wat overkill in verhouding tot je jaren 80 sounds.

Zo een jupiter8 met een leuke chorus effect zal ook je basic juno60 geluiden maken
je hebt een dx7 en tx7, een dx5 heeft daar niet aan toe te voegen.
Enz. enz.

Een jupiter6 is cool maar als je een jupiter8 hebt zal je hem hopeloos verwaarlozen, de drang om naar de ON swith te grijpen in de omgeving van de jupiter8 is verslavend en de verwaarlozing van omstaande synths onvermijdelijk :o:

Uit een VA zijn evengoed jaren 80 sounds te toveren
Niet naast je neerleggen, opties openhouden
Ook software is niet verkeerd kwa sound, de funfactor is wel pffff, je moet er van houden :peukie:

Deze gebruik ik veel bij de synths uit jou lijstje

Lexicon mpx1, boss ce20, boss dd20

Je lijstje is wat overkill in verhouding tot je jaren 80 sounds.

Zo een jupiter8 met een leuke chorus effect zal ook je basic juno60 geluiden maken
je hebt een dx7 en tx7, een dx5 heeft daar niet aan toe te voegen.
Enz. enz.

Een jupiter6 is cool maar als je een jupiter8 hebt zal je hem hopeloos verwaarlozen, de drang om naar de ON swith te grijpen in de omgeving van de jupiter8 is verslavend en de verwaarlozing van omstaande synths onvermijdelijk :o:

Uit een VA zijn evengoed jaren 80 sounds te toveren
Niet naast je neerleggen, opties openhouden
Ook software is niet verkeerd kwa sound, de funfactor is wel pffff, je moet er van houden :peukie:

Heb liever iets in handen , daarom ben ik niet zo weg van vsti's.
Ik heb 1 dx7 en 2 tx7'tjes (hebbedingentjes die tx'jes) 2e tx7 komt donderdag hier aan :D

Als je klanken zoekt, denk dan in klanken en niet in synths.

Ik wou bv graag een Minikorg 700 voor die lieve Kitaro klankjes. Blijkt nu dat mijn modular die ook kan maken. Dus kan ik de zoektocht naar mijn geliefde Minikorg ook staken.

Dat geldt natuurlijk niet als je dat geinige kleine korg bakje wil hebben, maar dan gaat het dus niet om het zoeken naar sounds maar zoeken naar een bepaald apparaat. Daar is op zich ook niks mis mee, zolang je voor jezelf op een rijtje hebt wat je eigenlijk zoekt.

Back