PG 800 vst

Als je klanken zoekt, denk dan in klanken en niet in synths.

Ik wou bv graag een Minikorg 700 voor die lieve Kitaro klankjes. Blijkt nu dat mijn modular die ook kan maken. Dus kan ik de zoektocht naar mijn geliefde Minikorg ook staken.

Dat geldt natuurlijk niet als je dat geinige kleine korg bakje wil hebben, maar dan gaat het dus niet om het zoeken naar sounds maar zoeken naar een bepaald apparaat. Daar is op zich ook niks mis mee, zolang je voor jezelf op een rijtje hebt wat je eigenlijk zoekt.

Hoe kom ik daar achter? :P

Ik bekijk gewoon wat ze live gebruiken.8D

mint DX7 gekocht, dan zullen je voetjes niet meer veel grond raken!

Ik vond mijn reliced exemplaar eigenlijk wel karakter hebben. (voor de duidelijkheid: reliced door live gebruik van vorige eigenaars, niet met schuurtol op gezeten ofzo)

Hoe kom ik daar achter? :P

Ik bekijk gewoon wat ze live gebruiken.8D

Je kan het als volgt doen:

1) kijken wat ze live gebruiken

2) op fora vragen welke andere (goedkopere, betrouwbaardere, makkelijker te vinden...) synth gelijkaardig klinkt

3) zelf op onderzoek gaan, hoewel je niet al teveel op bv youtube filmpjes moet afgaan omdat je vaak meer effectenbakken dan synth hoort.

Overigens zijn een degelijk mengpaneel en effectenbak net zo belangrijk voor de klank als de synth zelf.

Je kan het als volgt doen:

1) kijken wat ze live gebruiken

2) op fora vragen welke andere (goedkopere, betrouwbaardere, makkelijker te vinden...) synth gelijkaardig klinkt

3) zelf op onderzoek gaan, hoewel je niet al teveel op bv youtube filmpjes moet afgaan omdat je vaak meer effectenbakken dan synth hoort.

Overigens zijn een degelijk mengpaneel en effectenbak net zo belangrijk voor de klank als de synth zelf.

Mijn tascam TM-D4000, toch digitaal , maar als ik veel moet geloven een van de betere digitale tafels.

Kijk eens naar de midi settings op je JX8P en de editor. Ze doen het allemaal. Je doet gewoon iets fout.

@ renepela, zo te horen heb je nog geen dx5 in je handen gehad. Ik heb de mijne zojuist verkocht. en heb nu al spijt. ik heb ook nog een dx100 en dx7, heb in het verleden een dx7s gehad en ben ooit begonnen op een hagelnieuwe dx27.

Ik heb nog nooit zo'n vette fm bak in mijn poten gehad. Converters zijn anders dan een dx7 en veel echte (druk) knoppen ipv de rest. De perfomance knoppen en de split programma's zijn direct aan te roepen echt te gek voor een dx!

Zo lastig is het fm programmeren niet. Even wennen aan het vele drukken met al die operatoren ;)

En meest belangrijke: het ding heeft een geile antiekwaarde waar je u tegen zegt. Het ding is breed dik en lang! oktaafje meer dan een standaard dx7. Dus het vintage gevoel en de synthesizer gekte heeft zich ook meester gemaakt van Analogman, als ik het goed begrijp..

Ik heb ook een PG800. gewoon gaaf omdat die twee bij elkaar (jx8p of 10p met pg800) horen. Kan uiteraard ook goedkoper, maar een pg is de gaafste oplossing niet?

Das toch lekker die gearlust! Go Analog Go!

Laatst gewijzigd:
@ renepela, zo te horen heb je nog geen dx5 in je handen gehad. Ik heb de mijne zojuist verkocht. en heb nu al spijt. ik heb ook nog een dx100 en dx7, heb in het verleden een dx7s gehad en ben ooit begonnen op een hagelnieuwe dx27.

Ik heb nog nooit zo'n vette fm bak in mijn poten gehad. Converters zijn anders dan een dx7 en veel echte (druk) knoppen ipv de rest. De perfomance knoppen en de split programma's zijn direct aan te roepen echt te gek voor een dx!

Zo lastig is het fm programmeren niet. Even wennen aan het vele drukken met al die operatoren ;)

En meest belangrijke: het ding heeft een geile antiekwaarde waar je u tegen zegt. Het ding is breed dik en lang! oktaafje meer dan een standaard dx7. Dus het vintage gevoel en de synthesizer gekte heeft zich ook meester gemaakt van Analogman, als ik het goed begrijp..

Ik heb ook een PG800. gewoon gaaf omdat die twee bij elkaar horen. Kan uiteraard ook goedkoper, maar een pg is de gaafste oplossing niet?

Das toch lekker die gearlust! Go Analog Go!

Fijn om te horen dat er nog meer pg800 liefhebbers zijn:D

Wil je hem verkopen?:P

Back