Midi keer 2

Jur

abstract
He Hallo,

Ik heb even een vraag,

Ik heb een computer + micro modular + cakewalk sonar,

nu heb ik maar een midi in/out, wat is de goedkoopste oplossing om 2x midi in/out (ivm editor modular)
te krijgen????

Ik heb geen usb, dus ik ben benieuwd wat jullie tips zijn,
dankjewel,

Jur

kan je plz uitleggen wat je precies wilt hebben? JE controller op je synth en dan de synth naar de pc? en evt. ook de controller naar je pc?

denk dat je dan evt. toch een midi interface nodig heb. Aangezien je dan de midi out van je editor naar je synth in, de out van de syunth naar de pc in en dan evt de tru out van je synth naar je pc in.

<edit>

hmm misschien midi merger anders wat? dat je die out en tru merged naar 1 in op je pc?

</edit>

ok ik ben niet altijd even duidelijk:

computer daar komen 1 out en 1 in uit
de micro modular heeft:

1 x pc in
1 x pc out

dan zit mijn interface al vol ik moet dus nog 1 x in/out hebben want dan kan ik gelijkertijd in sonar en de micro editor werken,
hoop dat het zo duidelijker is,

Jur

JA die heb ik al gezien maar dat is allebei usb en ik heb geen usb op mijn computer

iemand nog andere ideen??

Jur

ik heb wel usb aansluiting maar een via (of zoiets) chipset en dat werkt niet ok, had ook problemen met een usb modem dus ik heb liever geen usb, het kan toch niet zo zijn dat alle oplossingen tegenwoordig usb zijn???
ik hoop dat jullie nog wat ideen hebben,

dank u

he bambam,

bedankt voor de info maar zou je wat duidelijker kunnen zijn??

typenummers alsjeblieft en dan zal ik verder niet zeuren,
op untor.com zie ik alleen maar zeilboten

Jur

ok ik weet het al even bij thomann gekeken maar dat is te duur voor mij, kan het echt niet op een goedkopere manier?????

kijk eens op www.edirol.com of www.midiman.com , die zjin niet zo duur als de Emagics en de steinbergs en de motu's.

En ik heb dit al vaker gezegt:muziekmaken voor één euro gaat gewoon niet, investeren blijf je houden, en een midi interface is eenmalig.

ok dank u
je hebt gelijk muziek maken voor 1 euro kan niet maar 500 euro vor een midiinterface vind ik echt te veel, maar dat is mijn mening bedankt voor de adviezen\

Jur

waar heb je die 1 in 1 uit midi vandaan gehaald ?
is dat een simpel ass soundblaster met zo'n joystick naar midi kabel ?
(MPU 401?)

waarom niet nog 1 kopen en kijken of je ze allebei naast elkaar kan installeren ?
gewoon effe zoeken op het net .. moeten wel mensen zijn geweest die dat getest hebben
en een goedkope soundblaster moet je toch wel voor 10 euro op de kop kunnen tikken.

makelijk is het niet ..... wel goedkoop .. :W

Indien je PC een ISA-slot heeft ben je voor 90 euro klaar. Want daar koop je hier een Roland Super MPU voor (2x16 Midi kanalen dus). En MadR, ik spreek niet uit ervaring hoor, maar heb wel eens geluiden gehoord dat de Soundblaster MPU's niet zo heel betrouwbaar zijn.

aha ik heb inderdaad een yamaha kaartje met zo`n joystick kabel, da``s naturlijk een stuk goedkoper om er zo``n een bij tekopen , ga het proberen.........

kijk daarom vind ik dit forum zo handig, iemand in zo`n `professionele` muziekzaak had me al lang een ding van 400 euro aangesmeerd, (ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik ken studio de dijk in alkmaar)

Dank u!

dat isa slot heb ik niet, ik had via dit forum een winman 2x2 gekocht voor 20 euro, ik had gevraagd of het in een pci slot kon, ja hoor dat kan! pakketje gekregen blijkt het isa te zijn... maar ja leuk geprobeerd en leo uit belgie weer 20 euro rijker.....

iemand nog een winman 2x2 kopen???

Jur

Back