Een mooie analoog bakkie

Waarom doen sommige mensen net alsof een bak zonder knoppen niet te programmeren is zonder programmer? Kijk er zijn echt uitzonderingsgevallen zoals een MKS-50, Matrix-1000 of TX81z waarbij de interface dermate slecht of afwezig is dat het echt niet anders kan, maar met een paar drukknoppen en een slider of alpha dial is het prima te doen.

Een pg800 lijkt mij veel beter. Maar ik zit nog steeds te wachten op een kennis, die kan het mischien gratis voor me doen , de slider fixen. Als ik daarmee dan ff 100 euro kan besparen is dat mooi meegenomen toch ?

Waarom doen sommige mensen net alsof een bak zonder knoppen niet te programmeren is zonder programmer?
pcies!

een JX3/8 zijn prima te proggen zonder PG maar een synth als een Poly-800 klagen weinig over (behalve ik)...
laat mooi die slider fixen want da's aanzienlijk goedkoper... een PG ziet er wel peppi ende kokki uit maar echt onmisbaar...? nee...
(vinnik dan he)...

Sorry, net een post gemist daar over.

Ik vind een PG-800 niet beter als in "hier laat ik een andere synth voor staan". Als je al genoeg bakken hebt staan kun je wel kijken naar kwaliteit in plaats van kwantiteit, maar volgens mij kom je dan ook niet direct bij een JX-8P uit. Wel een hoop bang for the buck.

pcies!

een JX3/8 zijn prima te proggen zonder PG maar een synth als een Poly-800 klagen weinig over (behalve ik)...
laat mooi die slider fixen want da's aanzienlijk goedkoper... een PG ziet er wel peppi ende kokki uit maar echt onmisbaar...? nee...
(vinnik dan he)...

Ik hou van draaien en schuiven:okdan::D

de synth produceerd het gewilde geluid, niet de PG nutuulk...
je kan de JX ook via midi proggen, nog goedkoper!
Ik hou van draaien en schuiven:okdan::D
en de gloednieuw uitziende DX dan? ;)

ik heb de indruk dat je een bepaald droombeeld hebt over een aantal oude bakken die je per se moet hebben...

de synth produceerd het gewilde geluid, niet de PG nutuulk...
je kan de JX ook via midi proggen, nog goedkoper!

en de gloednieuw uitziende DX dan? ;)

ik heb de indruk dat je een bepaald droombeeld hebt over bepaalde oude bakken en die je per se moet hebben...

dx is uitzondering, maar dat vind ik op zijn manier ook wel weer wat hebben. Btw, ik had wel een keer ene dx programmer langs zien komen op Ebay , echter ging die ook voor 900 euro weg. Dat waren echt lekkere draaiknoppen voor elke dx parameter :{:{

5c93_1.JPG

:{:{:{:{:{:{:{:{

dx is uitzondering, maar dat vind ik op zijn manier ook wel weer wat hebben.
nou ja als je echt zo'n knoppen freak bent dan zou je juist voor de DX een programmer willen want die heeft echt een shitload aan parameters,
daar is de JX een broekie bij :P

met een DX programmer zou je ook weer sneller inzicht kunnen krijgen in de synthese... maar ja, duur duur...
maar zoals al eerder gezegd; via midi is net zo makkelijk...

nou ja als je echt zo'n knoppen freak bent dan zou je juist voor de DX een programmer willen want die heeft echt een shitload aan parameters, daar is de JX een broekie bij :P

ja maar kost ook al gauw duizend euri, 500 meer en ik heb een prophet 5 8~

ja maar kost ook al gauw duizend euri, 500 meer en ik heb een prophet 5

Koop dan (1,2, of 3) BCR2000's, en na wat programmeren heb je je controller voor je DX. Plak wat labeltjes en je kan de layout zelf samenstellen.

Back