SpaceAgent202
Sinds 2001
ik heb weer eens een situatie gecreeerd die niet optimaal is 
ik heb, een scsikaart en een geluidskaart in een pc hangen.
en een scsikabel van pc en gelduiskabel van pc naar 3 tot 4 meter verderop naast elkaar liggen...
kortom, tik, tik, tik, tik te horen via de kabel die mijn mixer ingaat.
de kabel op zichzelf werkt een klein beetje als microfoon, als ik m los neerleg naast de scsikabel hoor ik zachtjes tikken;
de kabel aangesloten op mijn geluidskaart resulteert in een vele malen harder tikken.
als ik de scsi controller in mijn apparaatbeheer uitzet, dan is het weg...
heeft iemand tips met betrekking tot het oplossen van het probleem, en zo niet wel tips voor de juiste afscherming van het geheel? is het belangrijk hoe ver geluidskaart en scsikaart van elkaar zijn ingebouwd et cetera..?

ik heb, een scsikaart en een geluidskaart in een pc hangen.
en een scsikabel van pc en gelduiskabel van pc naar 3 tot 4 meter verderop naast elkaar liggen...
kortom, tik, tik, tik, tik te horen via de kabel die mijn mixer ingaat.
de kabel op zichzelf werkt een klein beetje als microfoon, als ik m los neerleg naast de scsikabel hoor ik zachtjes tikken;
de kabel aangesloten op mijn geluidskaart resulteert in een vele malen harder tikken.
als ik de scsi controller in mijn apparaatbeheer uitzet, dan is het weg...
heeft iemand tips met betrekking tot het oplossen van het probleem, en zo niet wel tips voor de juiste afscherming van het geheel? is het belangrijk hoe ver geluidskaart en scsikaart van elkaar zijn ingebouwd et cetera..?

Is natuurlijk wel een beroerd probleem. Hoop dat het verholpen is met het verplaatsen van je scsi kaart tov je geluidskaart.