Hét Algemeen Hardstyleproducer-Topic

Over die track van profite , je hoort daar rond 37/38 seconde een geluidje , een soort "stab" ?
Die kom je ook wel eens tegen bij de oudere tracks van headhunterz , hoe kun je zoiets namaken ? ( ik weet bijna zeker dat profite een sample heeft gebruikt maartoch :P)
Had al zo'n geluidje gemaakt en dan met een automation clip de volume met een boogje snel omhoog maar dan krijg je zoiets :

Komt nieteens in de buurt :stupid

Attachments

• mislukt ding.mp3
    126,1 KB · Bekeken: 105
  • mislukt2.mp3
    126,1 KB · Bekeken: 119
Gewoon een sine vrij hoog gepicht, met een filter+volume envelope en een lichte lfo lijkt mij.

Bedankt voor je antwoord :)
Maar welke plugin kan ik daar het beste voor gebruiken ?

Dit kreeg ik iig uit sytrus (komt nog niet echt in de buurt :erm:) :

Attachments

• sytrus1.mp3
    68,4 KB · Bekeken: 110
dit lukt je wel met elke synth denk ik.. probeer eens wat met sylenth, daar kan je alles mee !

Sylenth1 zal ik eens proberen ,:)

Dit kwam er nog uit bij sytrus , het is toch nog moeilijk om zo'n "makkelijk" geluidje te maken zeg :frons:

Iemand nog tips wat ik nog kan toevoegen om zo'n Profite geluidje te krijgen xD ?

Attachments

• stab12.mp3
    34,8 KB · Bekeken: 116
Sylenth1 zal ik eens proberen ,:)

Dit kwam er nog uit bij sytrus , het is toch nog moeilijk om zo'n "makkelijk" geluidje te maken zeg :frons:

Iemand nog tips wat ik nog kan toevoegen om zo'n Profite geluidje te krijgen xD ?

LFO ? Pitch vast make aan de lfo ?

Ideetje ? :)

Vanmiddag ff microtonic gehaald met dit als resultaat tot nu toe.. Alleen reverse kick en synth !

Oh ja, geinspireerd uit een eerdere post door BassPounderz in "varierende hardstyle bassdrum" topic :D

Haha klinkt leuk, en ook leuk om te hore da ik een beetje inspiratie gecreëerd heb :P

Wat me wel opvalt. Allemaal Hardstyle tracks...Je kon toch verschillende styles maken? Ik mis dus echt wel een dikke Hardcore track! :D

Zeg dat dan :D

@BP

die rev-kick van jou spreekt mij erg aan, en dacht dat wil ik ook proberen te maken hehe

Aangezien ik door omstandigheden helaas niet naar Q-base kon vandaag, heb ik een leuk stukje muziek gemaakt:P

ziehier een stukje resultaat van een dagje knutselen.

Feedback natuurlijk van harte welkom:)

Attachments

• mindcontrol mid 1.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 116
Beste mensen. hoe worden deze synths (stabs) gemaakt? Volgens mij heeft het o.a. met de "Frequentie shifter" te maken en natuurlijk lfo. Verder zat ik te denken aan een korte delay.

vanaf begin

vanaf 2:18

:doei:

Opgefokte synth (zaag denk ik) met dikke LFO en Osc Pitch.. Dan zit je aardig in de goeie richting !
Ik kan het mis hebben maar dit lijkt mij het meest logische wat ik ervan weet :D

Geen woorden maar daden kerl :D
Ik daag je uit, probeer is iets soortgelijks uit jouw Virus te trekken. Ik kom er namelijk met mijn Virus niet uit. Heb jij trouwens die atomizer aan de praat? Misschien heeft het hier ook iets mee van doen.

Back