Hét Algemeen Hardstyleproducer-Topic

Hier nog ff een snip van mijn kant.. Kick die erin zit is één dikke drama, maar ben al aan een nieuwe begonnen !!

Any comments op screetches/overgang ??

Attachments

• 21-09-2010.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 133
Hier nog ff een snip van mijn kant.. Kick die erin zit is één dikke drama, maar ben al aan een nieuwe begonnen !!

Any comments op screetches/overgang ??
Best leuk:) Maar misschien een beetje reverb of delay erop? Klinkt vrij droog nu.
En, ik zou het persoonlijk echt heel vet vinden met een dikke zagende reversed bass eronder.:P
Maar als hier een vette kick onder zit zou ik hem graag nog eens willen horen.

Thnx voor je comment. Reverb en delay zitten er al op (lichtjes dan) maak ik het meer dan verneuk ik de hele sound omdat het best druk is !

Ik ben bezig met een andere kick, en het wordt een zagende reverse idd haha (poging tot)

Weet iemand of je kaartjes voor Qlimax ook bij winkels zoals music store / primera/bruna enz.. kan kopen ? (en zijn ze dan net zo duur .?)

ok doe ik dat wel gewoon,

Btw hier een poging tot een anti climax :P

Attachments

• anticlimax2.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 114
Hier een snippet van waar ik de afgelopen week(en) mee bezig ben geweest.

Nog niet afgemixt enzo, gewoon een kleine impressie.

Attachments

• Yellow Bass - mindcontrol mini try 1.mp3
    7 MB · Bekeken: 111
Homeboy : Ik vind je screetches een beetje dun. Je kick is ook niet echt tof zoals je al zei maar ik vind het idee wel leuk. Beter uitwerken dus :)

joeyjoey: Je speelt je melody wel erg laag, het geluidje wat je bij je kick gooit moet nog een stuk dikker. Lekker blijven klooien dus!

hier weer een snippet van mij:P
ik ben er zelf aardig tevreden over
wat vinden julie?

Kick misschien iets meer midden en hoge freqs? zo dat die wat meer opvalt in de climax, de opbouw zou ik ook wat zachter zetten zodat de climax wat harder aankomt :)

De kick staat ook gewoon wat te zacht vind ik, ( aangezien ik de closed hihat heel duidelijk hoor :D ) Wat je ook kan doen is een zooi disortion over je kick tyfen, maar misschien denk ik te veel hardcore ipv hardstyle :maffia:

Btw vette melodie/synth :okdan:

@ Diabolic

Klopt helemaal kzal ff een stukke uitleggen.

Stel je voor je hebt een reversed bass gemaakt (met alleen distortion erop)
maak er een wav van en stop em in FL.

De beste manier om dan goeie kwaliteit te krijge uit een sample is de volgende volgorde:

EQ, Compressor, EQ en weer een compressor.

De EQ's maken het geluid helder en de compressor warmer en harder.

zo werk ik altijd.

Ik probeer weer wat terug te gaan naar de basis; meer eentonigheid waardoor je meer weg droomt en uiteindelijk je uiteindelijk "andere" geluiden hoort (net als bij techno bijvoorbeeld). Na dit weekend Fusion ben ik ff klaar met melodieën en raw-style (sowieso een beetje met nieuwe hardstyle in het algemeen maar goed). Hierbij wat inspiratie van mijn kant:

P.s. nog niemand heeft mijn vorige vraag kunnen beantwoorden (met een snippet). Is het toch wat moeilijker dan verwacht? :P:duivels:

Attachments

• test1.mp3
    5,4 MB · Bekeken: 129
@ systam

Klinkt zeer lekker, alleen de bass mag nog wat voller aangezien de bass te weinig laag heeft.
Succes !

Nieuwe snippet van mijn hand (heb feedback nodig over deze screech die ik in een track ga gebruiken)

Attachments

• Screech_05.mp3
    786,2 KB · Bekeken: 112
@system , je kick heeft wel iets lekkers , mischien heeftie een beetje meer bass nodig maar hij klinkt iig al lekker :P

@TheBassPounderz , screech en kick klinken erg goed alleen zou ik er wat afwisseling in maken , :okdan:

Laatst gewijzigd:
Joey en Basspounderz: thx voor jullie feedback. Valt me op dat ik dat vaker te horen krijg. Toch maar eens nieuwe monitoren kopen. Ga zeker wat met jullie feedback doen.

@basspounderz: eerlijk gezegd vind ik de screech al snel irritant. Ik denk dat je dit enigszins met iets meer afwisseling op kan lossen. Over de screech: mis hoog, mis "punch". Over de kick: mis vooral punch en vind de flow juist niet lekker aansluiten op de screech.

@post236: nee lijkt er niet op. Ik doelde om mijn eerdere post (#197). Voorbeeld ter verduidelijking:

Attachments

• D-Block & S-Te-Fan - Anger STABVB.mp3
    33,8 KB · Bekeken: 102
@ systam

die 2 mp3's waren een voorbeeld van hoe d-block etc etc het doen.
Het lijkt er niet op maar zo doen ze het wel :)

@bass: I know. En je komt aardig in de buurt. Ik weet overigens hoe je die (samples van jou) moet maken. Maar dat is echter maar de basis. Ik zoek nu hoe het zo rauw wordt. Denk met een hele snelle lfo oid maar ben er zelf nog niet uit. Maar thx anyway!:okdan:

Nieuw begin gemaakt.
erg main stream I know maja,iemand tips?

Attachments

• Delcone - Sunset.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 119
Back