Hét Algemeen Hardstyleproducer-Topic

Ik heb je snip in de auto geluisterd (stond toch 1.5 uur in de file). Zo kon ik het wel goed vergelijken met andere tracks die ik op had staan.

Compositie vind ik helemaal cool! De een zegt lekker chaotisch(sytam), ik vind het juist wel goed doordacht klinken. Je houdt de aandacht vast met kleine details. Dat is denk ik wel een van de belangrijkste dingen, zeker in de wat rauwere abstractere stijlen met weinig bruggen en joepie de poepie leadjes. vind ik ook leuk hoor :P

ben benieuwd ;)
Yo Thnx voor je comment. Vind de track ook erg goed in elkaar zitten al zeg ik het zelf. nogmaals, ik vindt het qua idee af, kick is nu laag genoeg(post hem nog wel ff een dezer dagen) maar er mist nog iets...please help!8~

@Homeboy, Ja nja het was laat gistere dus dacht van nou gooi ik hem erop ook :P
En jou stuk klinkt goed man , ik zou er alleen nog wel een of andere donkere melodie bij doen na je vocals (vind ik zelf mooier maar verschilt natuurlijk per persoon)

@Diabolic, Ja ok maar vond het wel leuk om een keer een nummer na te maken :)

Ik heb je snip in de auto geluisterd (stond toch 1.5 uur in de file). Zo kon ik het wel goed vergelijken met andere tracks die ik op had staan.

Compositie vind ik helemaal cool! De een zegt lekker chaotisch(sytam), ik vind het juist wel goed doordacht klinken. Je houdt de aandacht vast met kleine details. Dat is denk ik wel een van de belangrijkste dingen, zeker in de wat rauwere abstractere stijlen met weinig bruggen en joepie de poepie leadjes. vind ik ook leuk hoor :P

Het geheel klinkt alleen nog wat leeg. Ik mis wat sublaag, maar dat hoeft er niet persé bij als je een baslijn toe zou voegen die je kick aanjaagt (side chain). Dat heb je alleen (volgens mij) juist express niet gedaan.
Misschien zou je anders een ambient sound Mid laag in wijd in het stereo veld kunnen zetten. Letterlijk meer volume/body creëren in de track.

ben benieuwd ;)

chaotisch is geen synoniem voor NIET doordacht...vandaar dat er ook LEKKER voor staat;)

@Diabolic: misschien nog iets meer hoge elementen erin zoals een hihat/cymbal/shaker (loop)-ZACHT. Verder prima track.

@diabolic

Dat probleem heb ik ook altijd, daarom zijn mijn screetches meestal zo druk :)
Ik zou het gewoon lekker zo laten, als ie af is dan is ie af toch!?
Tijd voor een nieuwe track, alles gebruiken wat je geleerd hebt en een stapje veder steeds. Het is toch een kwestie van oefenen..

Strak bezig maat, wordt tijd dat wij eens een collab gaan doen denk je niet :D

@Joey

Ach ja, vind het een beetje jammer. Ik bedoel, je doet er zoveel moeite voor om iets vets te maken en dan zit er zoiets tussen wat het luisterplezier wegneemt vind ik. Wacht dan een dag langer, presenterend jezelf ook een stuk beter als nu.

Op welk stukje doel jij van mij met vocale ??

@ Homeboy,

je hebt gelijk dat je idd steeds meer leert, alleen ben ik zo perfectionistisch dat het eigenlijk releasewaardig moet klinken, daar gaat het uiteindelijk om vind ik.

Maar goed, 2e track in progress:

1e kick is mn eigen punch en de bass heb ik van een sample geknipt.
Vocal geript uit een documentaire en achtergrond geluiden weggefilterd met Adobe Audition.

Oh ja Homeboy, een collab sounds good mate! :okdan:

Attachments

• Sleeping Paralysis.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 122
@ Homeboy,

je hebt gelijk dat je idd steeds meer leert, alleen ben ik zo perfectionistisch dat het eigenlijk releasewaardig moet klinken, daar gaat het uiteindelijk om vind ik.

Maar goed, 2e track in progress:

1e kick is mn eigen punch en de bass heb ik van een sample geknipt.
Vocal geript uit een documentaire en achtergrond geluiden weggefilterd met Adobe Audition.

Oh ja Homeboy, een collab sounds good mate! :okdan:

Haha goed hoor!! :) Lekker bezig!

Misschien nog niet bij iedereen bekend.
Hieronder een aantal filmpjes van FusionLabs waarin de basis van een verschillende hardstyle-elementen wordt uitgelegd. Er wordt overigens genoeg ruimte gelaten voor eigen inbreng en met 'copy-paste' gedrag zal je dan ook niet ver komen...
Fantastisch dat de jongens bij Fusion de moeite nemen om het e.e.a. uit te leggen voor beginnende producers!:halleluja

Succes boys!

@erol klinkt naar mijn mening wat dun voor een virus lead (in youtube tut)

Check bij deze de intro van de nieuwe track waar ik aan werk:

Laatst gewijzigd:
Misschien nog niet bij iedereen bekend.
Hieronder een aantal filmpjes van FusionLabs waarin de basis van een verschillende hardstyle-elementen wordt uitgelegd. Er wordt overigens genoeg ruimte gelaten voor eigen inbreng en met 'copy-paste' gedrag zal je dan ook niet ver komen...
Fantastisch dat de jongens bij Fusion de moeite nemen om het e.e.a. uit te leggen voor beginnende producers!:halleluja

Succes boys!

Inderdaad, leuk om eens in de keuken te kijken!

Ik kan alleen op youtube zelf deze Fusion labs video's nergens vinden. Zelfs niet als ik mezelf subscribe. Vreemd. Ik wilde namelijk kijken of er ook andere episodes waren.

@dylan: waar heb je die vocal vandaan? Verder klinkt het best goed. Al zou ik hier en daar de toonhoogte van je kick/bass aanpassen op je melodie ;)

@dylan: waar heb je die vocal vandaan? Verder klinkt het best goed. Al zou ik hier en daar de toonhoogte van je kick/bass aanpassen op je melodie ;)
De vocal heb ik van een oude documentaire @ YouTube. (De exacte bron hou ik liever voor mezelf:P)
Verder bedankt voor je feedback.

@ Dylan,

Coole vocal:okdan:

verder klinkt et leuk, kick is wel wat vaak gebruikt maar past mooi bij je synth.

als je 2e kick erin komt lijkt het of je synth wordt weggedrukt, of ligt dit aan YT?

Goed bezig iig:D

Ik heb mijn eerste track nog ff veranderd, nu blijf ik er echt met mn klauwen vanaf:

Attachments

• Diabolic-The Future YT versie.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 121
@ Dylan,

Coole vocal:okdan:

verder klinkt et leuk, kick is wel wat vaak gebruikt maar past mooi bij je synth.

als je 2e kick erin komt lijkt het of je synth wordt weggedrukt, of ligt dit aan YT?

Goed bezig iig:D
Thnx:), dat de synth wordt weggedrukt is me niet echt opgevallen, ik heb de track wel een beetje gelimit voodat ik hem op YouTube heb gezet.
Kick is wel wat vaak gebruikt vat ik niet?:P Enige sample die ik heb gebruikt is de vocal.

ik wil jullie even deelgenoot maken van mijn nieuwe muziekje (intro).
Ik ben alweer aan het sleutelen geweest maar toch graag jullie comments hierop.
Dit gaat opgestuurd worden dus maar 128kbs (bij voorbaat: het spijt me:P)

Attachments

• illusion128kbs.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 111

Vind de eerste vocal niet zo lekker klinken.. de vrouwelijke vocal erna wel:) (of was de 1e ook vrouwelijk maar omlaag gepitched ? :P)

En de kick en screeches klinken echt lekker :okdan: :biertje:

(Wil je mischien verklappen waarmee je de kick hebt gemaakt ? :engel:)

je moet even je kick-sample cutten of faden op het eind, zit een tikje in..
verder klinkt ie netjes!

Back