Korg VC-10

opzich leuke prijs alleen zit de bijpassende originele microfoon er dan weer niet bij (wat dus de prijs wellicht een beetje drukt)...
ik weet dat ie destijds optioneel was maar toch... de mic maakt het beestje compleet...

100% mee eens..

Je kan toch nog niks zinnigs over de prijs (prijs, niet waarde) van een apparaat op Ebay zeggen voor het einde van de veiling? Veel veilingen gaan in de laatste minuten nog 2 tot 10 keer omhoog...

Anyway, ik vind de VC-10 wel een charmante vocoder. Het is dat er al een andere vocoder in de wachtrij staat, anders ging ik op VC10 jacht.

Het zal toch hard zoeken zijn om een vc 10 te vinden die ruisvrij is.
Heb er al 3 getest en allemaal evenveel ruis.

Ik heb welk eens begrepen dat de VC10 vrij grof klinkt en daarom niet zo breed inzetbaar.

Is dat zo?

Ik heb welk eens begrepen dat de VC10 vrij grof klinkt en daarom niet zo breed inzetbaar.

Is dat zo?
het zijn ook maar 10 bands... maar door niet de interne synth (blokgolf) te gebruiken maar een externe die een wat rijkere draaggolf genereerd (met zaagtand etc) word de articulatie wel wat verbeterd... het is daarbij (uiteraard) ook nog aan te raden om een (externe) microfoon eerst door een compressor te halen...

attachment.php

Het zal toch hard zoeken zijn om een vc 10 te vinden die ruisvrij is.
Heb er al 3 getest en allemaal evenveel ruis.
tsja dat krijg je er dan bij...

Attachments

• korgvoco10.jpg
    korgvoco10.jpg
    79,2 KB · Bekeken: 99
Laatst gewijzigd:
600€ voor een VC10 zonder microfoon en met 2 stukke toetsen. Als de toetsen eenvoudig te reanimeren zijn, is dat een nette prijs. Niet te hoog, niet te laag. Voor de originele microfoon zou ik ook niet meer dan 50€ geven.

600€ voor een VC10 zonder microfoon en met 2 stukke toetsen. Als de toetsen eenvoudig te reanimeren zijn, is dat een nette prijs. Niet te hoog, niet te laag. Voor de originele microfoon zou ik ook niet meer dan 50€ geven.

Ik heb gemerkt dat toetsen uit deze reeks niet makkelijk te vinden zijn. Microfoon lever los aanmerkelijk meer op dan 50 eu..

kan best zijn dat de verkoper de mic er af heeft gehaald om hem apart te verpatsen...

Aan dat soort verkopers heb ik broertje dood...hoort toch bij elkaar? Ik heb ook wel eens zaken los verkocht maar een losse mic op een VC10 sou ik niet doen.

Aan dat soort verkopers heb ik broertje dood...hoort toch bij elkaar?
ik vind dat ze onderhand, na zoveel jaren, wel bij elkaar mogen horen idd
maar hij was destijds wel optioneel nutuulk dus ik denk dat echt niet iedereen een originele mic er bij heeft...
overigens is het geen slecht idee om de mic eerst door een compressor te halen zodat je geen ongewenste pieken krijgt...
Bij de sh101 is het erg gebruikelijk, zo lijkt het wel, om de grip los van de sh101 zelf te verkopen.
een SH-101 hoef je ook niet ten alle tijde om je nek te hangen dus die grip is (dan) niet echt essentieel...

Ik heb gemerkt dat toetsen uit deze reeks niet makkelijk te vinden zijn. Microfoon lever los aanmerkelijk meer op dan 50 eu..

Heeft die een speciale connector ofzo? Ik GOK namelijk dat je voor 50€ kwalitatief veel betere microfoons kan kopen, dus waarom zoveel voor een losse VC10 microfoon uitgeven...

het is wel iets meer dan 'alleen een microfoon', je kan de hals in allerlei standen buigen en de connector is XLR
de kwaliteit van de mic zelf is nutuulk ruim voldoende voor wat ie moet doen...
maar je zal meer baat hebben bij het aansluiten van een mic aan de In aan de voorzijde zodat je eerst nog allerlei processing op het signaal kan los laten...

Heeft die een speciale connector ofzo? Ik GOK namelijk dat je voor 50€ kwalitatief veel betere microfoons kan kopen, dus waarom zoveel voor een losse VC10 microfoon uitgeven...

Ik denk dat het een kwestie van "rolls royce zonder beeldje op de motorkap" is...Het smoelt wel zo mooi met originele mic.

Bij de sh101 is het erg gebruikelijk, zo lijkt het wel, om de grip los van de sh101 zelf te verkopen.

Ik vind een 101 beter te verteren zonder grip dan een VC10 zonder mic.

maar dat hoeft daarom dus niet de originele mic te zijn.

het is wel iets meer dan 'alleen een microfoon', je kan de hals in allerlei standen buigen en de connector is XLR

Er zijn anders meer dan genoeg gooseneck microfoons met xlr te koop. Zelfs bij Farnell pluk je ze zo. En duur hoeft dat helemaal niet te zijn.

Ik ben het wel eens met Ralph: de originele mic smoelt mooi, ziet er zelf ook vintage uit. Niet dat een VC10 met een moderne zwarte gooseneck lelijk is hoor.

Ik vind een PG, ook al voegt hij geen functionaliteit toe, veel meer meerwaarde hebben dan de originele gooseneck van de VC10. Want een PG voegt gebruiksgemak toe. Al heb je nog zo'n leuke generieke knoppendoos, ze is niet zo "made for purpose" als de originele PG. Terwijl een andere dan de originele gooseneck microfoon net hetzelfde werkt.

Maar goed, ik heb een akai microfoon van 2€ dus ik mag sowieso wel eens naar een andere kijken. :D

Back