Korg VC-10

Je kan overigens zelfs losse goosenecks kopen, dan hang je helemaal om het even welke microfoon aan dat wurgstangetje.

Voor minder dan 10€ zijn er zelfs chromen goosenecks te koop. Originele looks + mic naar keuze, kijk es an.

Da's waar, zonder mic doe je er niks mee. Maar op zich vind ik het geen probleem, omdat je makkelijk een mic naar keuze kan kopen. Zo heeft dat ook weer zijn voordelen.

Een echte kerel die heeft natuurlijk én de originele mic én in de tweede input nog een superduper ganzenneck megacompressed ultrahighend microfoondinges zitten. :)

De beste manier om een VC10 heel mooi te laten klinken is door hem te vervangen door een VP330. :D
en daar gaat de VC-10 dan beter van klinken? :P ...de VP is ook (maar) 10 bands trouwens...

de VC-10 kan overigens ook veel beter klinken door niet z'n interne geluidsbron te gebruiken...

Het aantal banden is enkel op theoretisch niveau een kwaliteitsindicator, zeker wat muzikaliteit betreft.(*)

Als ik hoor wat een VP330 doet met 10 banden ten opzichte van een MS2000 met 16...wat mij betreft zou ik hem zo inruilen voor 6 banden minder. :)

(*) met heel weinig banden gaat de verstaanbaarheid nateluureluk wel erg povertjes zijn. Miwtuw woowboowtoow

Back