Geen windows geluiden meer...

wesley1991

Nieuwkomer
Hallo mensen,

Ik heb een klein probleem. Ik heb vanmiddag Cubase studio 5 weer geinstalleerd. Toen ik hem opende heb ik de asio driver verwezen naar mijn externe geluidskaart, zodat ik geen latency heb natuurlijk als ik muziek maak.

Nu kwam ik tot mijn grote verbazing erachter dat al mijn Windows geluiden, dus opstartgeluiden, internetfilmpjes, windows media player e.d. hij geen geluid meer bij afspeelt, terwijl hij dat vanochtend nog wel deed. Het vreemde is dat alleen in Cubase mijn geluid het doet, daar is geen probleem mee. Om er verder bij te zeggen dat ik ook asio4all heb geinstalleerd, maar ik denk niet dat daar het probleem ligt. Verder heb ik daarna nog veel geprobeerd om het goed te krijgen maar niets lukt. Niets staat op mute, ik probeerde in mijn ASIO driver gegevens nog wat te proberen, maar dat kwam ook op niets uit.

Ik had eerst Realtek HD audio waarmee ik mijn muziek afspeelde, die staat er nu nog steeds op maar ik heb geen idee of hier het probleem in zit. Verder kan ik nog bijvertellen dat als ik naar mijn afspeelapparaten ga in Windows, mijn Luidspreker (TC Near Audio) Configureer, dan kan je een test doen of het geluid het doet, en dat doet het NIET. Hij geeft: aan testtoon kan niet worden afgespeeld.

Kan iemand mij helpen wat ik moet doen want ik heb geeeen ideeee...:okdan:

Geluids instellingen

Geluids instellingen

Hoi, wesley heb je al geprobeerd om bij de instellingen van windows te kijken?
daar kan je op geven welk apparaat windows gebruikt om zijn geluiden aftespelen, ook niet standaart appraten,

suc6 :)

Waarom heb je in godesnaam de geluiden in Windows aan staan?

jongens het gaat er mij niet om dat ik opstartgeluiden hoor, ik wil natuurlijk ook gewoon geluid als ik kijk naar filmpjes op internet en degelijke...en natuurlijk muziek luister op me computer, want dat krijg ik nu ook niet!

Ik zou eerst even cubase weer deinstalleren en weer terug gaan naar de oude situatie. Eventueel systeemherstel.

Als alles het dan weer doet weet je in elk geval dat er in de installatie procedure ergens een probleem zit.

Nog beter is natuurlijk een ghost image, maar die zal je wel niet hebben gemaakt, want anders had je die alleang terugezet neem ik aan.

Paul

Ik denk dat ASIO4All wel de boosdoener kan zijn. Herinstalleer dat eens eerst voordat je Cubase er opnieuw opsmijt.

Als je een externe geluidskaart hebt is ASIO4All niet nodig, omdat die kaart zelf fatsoenlijke low-latency drivers moet hebben.

Hehe, ik heb systeemherstel gedaan 1 dagje terug, en tot me verbazing werkte het ook nog. Asio4all en dergelijke zijn wel weg dus denk dat het daar misschien inzat.

Enneh, toch bedankt voor de mensen die me helpen :engel:

waarschijnlijk speel je Windows audio af viia het "standaard uitvoerapparaat voor audio" in plaats van een specifiek device Nogal wat geluidskaarten ihebben de neiging om die verwijzer bij installatie in te pikken zodat ze meteen werken zonder dat de gebruiker lastige keuzes moet maken.

Na installatie van Cubase 5 en het toewijzen van de audio inputs naar een externe geluidskaart, gaat Windows er automatisch van uit dat je ook de output langs deze weg wilt laten gaan. Je dient daarna dus in de geluidsinstellingen van Windows je interne geluidskaart weer in te stellen voor alle output. Een systeemherstel was heus niet nodig geweest.

Om er verder bij te zeggen dat ik ook asio4all heb geinstalleerd, maar ik denk niet dat daar het probleem ligt.

kijk ook even bij je system configuration utility (ik heb de engelse versie, sorry :)), want als ASIO4all werkt dan is je microsoft GS wavetable synth uitgeschakeld. dit levert mij problemen op: ik moet mijn pc opnieuw opstarten na de wavetable synth uit te hebben geschakeld zodat hij opstart zonder die te starten. dan kan ik ASIO4all pas gebruiken, maar kan ik pas weer windows geluid gebruiken als ik die wavetable synth weer aanzet en wéér opnieuw opstart. dus als ik je probleem lees lijkt het ook wel met die microsoft wavetable GS synth te maken te hebben. dit wordt ook op de site van ASIO4all behandelt.

success.

p.s. windows is software, geen hardware ;)

Na installatie van Cubase 5 en het toewijzen van de audio inputs naar een externe geluidskaart, gaat Windows er automatisch van uit dat je ook de output langs deze weg wilt laten gaan. Je dient daarna dus in de geluidsinstellingen van Windows je interne geluidskaart weer in te stellen voor alle output. Een systeemherstel was heus niet nodig geweest.

Juist!
Cubase "pikt" je geluidskaart in, wat ook een optie is / was, cubase sluiten, zodat windows je gel.krt weer kan gebruiken!
(tegelijk gaat niet, met Asio4all ...)

:mega:

Je hebt toch de optie "release in background"? Werkt niet altijd bij mij, maar wel handig.

Je hebt toch de optie "release in background"? Werkt niet altijd bij mij, maar wel handig.

Klopt! :okdan:

was er nog niet helemaal bij vanmorgen ! ☺
werk zelf sowieso niet met onboad gel.krt!

Back