Leer-VST

Analogman

Gedeactiveerd account
Oké,

nu mijn dx7 weg is , ik een jx8p met kapotte slider heb en zonder pg800, en hier met 2 tx7 modules zit waar ik niet op kan programmeren zonder dx. Had ik toch maar een vraagje.

Weet iemand een eenvoudige , duidelijke beginners VSTi voor subtractieve synthese? Zodat ik straks gelijk een beetje weet wat ik doe als ik lekker zit te draaien en te schuiven aan die pg.

Nee 6, mijn voorkeur gaat tóch nog steeds uit naar schuiven en draaien!!!:P

:maffia:

synth1_v107.png
?

Zoek eigenlijk een heel basic iets, gewoon weinig functies , voor een beginneling.
Want als ik dit zie weet ik al niet waar ik moet beginnen (maarja, als er niets eenvoudigers is...).

Ik ben hier ook mee begonnen, je kan er toch wel wat van leren.
Aan de ene kant gewoon eens aan die knoppen draaien en luisteren wat er gebeurt, aan de andere kant moet je je even inlezen in wat een osc, filter, lfo etc doet.

Er zijn vast wel simpelere, ik kan ze alleen niet zo bedenken, ik denk dat je hier goed mee kan beginnen.

Probeer ook in het begin even de effecten en arp en misschien de lfo's uit te schakelen, dan blijft er al veel minder over.

6 trak had laatst een screenshot waarin hij het een en ander uitlegde gepost.
Die vsti leek me ook wel redelijk makkelijk, mischien weet 6 nog een ?:D

Bij 6's screenshots is niet zeker of het echt of photoshop is he? :P

Synth1 is n prima synth hiervoor.. zo'n beetje alle gangbare synth-parameters zijn eenvoudig beschikbaar. Gewoon effe drin duiken dan heb je het zo door.

Zorg gewoon dat je je even een beetje inleest, je moet wel weten zoals ik al zei wat een filter/osc/whatever doet, of ongeveer in ieder geval, en dan leren hoe je dat toepast, wat met synth1 prima kan

Zorg gewoon dat je je even een beetje inleest, je moet wel weten zoals ik al zei wat een filter/osc/whatever doet, of ongeveer in ieder geval, en dan leren hoe je dat toepast, wat met synth1 prima kan

Weet je daar toevallig ook een goed boek over?

Ik heb wel een duits boek, besteld bij Thomann, maar mijn duits is niet zo geweldig.

Engels is ook geen probleem, maar het liefst toch wel nederlands.

kan je geen emulatie vinden van de jx8p of een fm-synth, handig als je synths weer terug komen ;), daarnaast vond ik Reason ook wel leerzaam, is niet gratis, maar kan natuurlijk wel, maar dat mag hier alleen niet gezegd worden :P

kan je geen emulatie vinden van de jx8p of een fm-synth, handig als je synths weer terug komen ;), daarnaast vond ik Reason ook wel leerzaam, is niet gratis, maar kan natuurlijk wel, maar dat mag hier alleen niet gezegd worden :P

Ik neem hem wel even mee ;)

Als je er een beetje geld voor over hebt kan je ook de Masterclass bij Rob Papen volgen. De hele basiskennis achter subtractieve synthese wordt op een leuke en boeiende manier uit de doeken gedaan.

Qua VST's: Synth1 (gratis) , Sylenth1 (150 euro) of Vanguard (90 euro)

Weet je daar toevallig ook een goed boek over?

Ik heb wel een duits boek, besteld bij Thomann, maar mijn duits is niet zo geweldig.

Engels is ook geen probleem, maar het liefst toch wel nederlands.

Nope, heb er ook niet echt een boek overgelezen. www.synthwiki.nl heeft bij mij wel geholpen

Als je er een beetje geld voor over hebt kan je ook de Masterclass bij Rob Papen volgen. De hele basiskennis achter subtractieve synthese wordt op een leuke en boeiende manier uit de doeken gedaan.

Qua VST's: Synth1 (gratis) , Sylenth1 (150 euro) of Vanguard (90 euro)

Heeft hij een website? Zijn er recensies over te vinden?

Back