D-R Dayner voeding kapot?

Bij de voeding van Tumult was de regulator chip kapot...na die te hebben vervangen had ik meteen weer een goed voltage....maar idd meten is weten.
Het vreemde bij die van Casper is dat geeneen van zijn lampjes brand...bij die van Tumult was het alleen de -18V die niet werkte. Dit kan op- een ander probleem duiden.

@ Casper je hebt pb.

Jammer genoeg heb ik nog geen multimeter. Zo te zien heb ik hetzelfde probleem als Tumult. Op de tafel en voeding doen de 18v ledjes het niet. De andere 2 doen het gelukkig wel :)

@Dennis er komt zo een pb aan

Ik heb ze vervangen. Met het aanzetten van de niet aangesloten voeding deed het 18V ledje het. Stroom van de voeding afgehaald, aangesloten op de tafel, stroom erop gezet en beide 18V ledjes (op de voeding en tafel) doen het niet meer ;{

Ik heb ze vervangen. Met het aanzetten van de niet aangesloten voeding deed het 18V ledje het. Stroom van de voeding afgehaald, aangesloten op de tafel, stroom erop gezet en beide 18V ledjes (op de voeding en tafel) doen het niet meer ;{

Hmmm lijkt erop dat je dan toch een kortsluiting hebt in de master module die na aansluiten de chip opblaast. Had je wel goede voltages gemeten op de PSU toen hij nog niet aan de tafel was aangesloten?

Mn dayner doet het nog steeds niet. JA IK BEN LUI!
En heb me de laatste maanden met een oude Inkel 12 kanaals mixertjemet een wazig ingebouwd delay'tje vermaakt....
Maar ik wil meer kanalen en mn fx kunnen gebruiken .... Maandagochtend heb ik D-R een mailtje gestuurd....
Van DenDer heb ik nl. niets meer vernomen :P

Mijn vraag:
Als ik de voeding voor de tafel aanzet slaan alle kanalen tot -10db uit zonder dat er sprake is van een inkomend signaal. Met het insturen van signaal over meerdere kanalen verandert er niets en wordt er ook niets uitgestuurd. Heeft u enig idee waar het aan ligt en hoe het verholpen kan worden?

Het antwoord van D-R:
Ik denk dat een van de voedings spanningen is uitgevallen.
Eerst even de zekeringen nakijken en meten of er +/- 18 volt aanwezig is.

Als electronica-N00B 8>, heb ik maar weer een vervolgvraag gesteld en overweeg ik om de voeding naar D-R op te sturen voor een onderhoudsbeurt, tenzij een meer ervaren reparateur me gericht verder kan helpen?!?!?!? :okdan:

je mag de voeding ook naar mij sturen...:okdan:
:koffie:
Dank je voor het aanbod Jeroen! :okdan:
Ik wacht even het antwoord van D-R af. Als dat niets of te duur wordt laat ik zeker via pm van me horen :)

Laatst gewijzigd:
ik heb net een 24ch dayner gekocht met ongeveer dezelfde probleem. De voeding as bloed heet bij de verkoper thuis +48 deed brandde niet en de +18 led (op voeding) hield ermee op na een tijdje. Zekeringen waren nog heel.

Morgen ff meten. Ben benieuwd naar de kosten reparatie van SMS.

bij een hoop dayners gaat de voeding niet zo maar kapot.

het is vaak een combi van wat kapotte chips in de mixer zelf, waardoor de voeding overlijd.

:mega:

Heh bah...is een zware bak om weg te moeten brengen. Zijn de chips nog wel te krijgen?

shit.

Kheb net de voeding rustig in mn studio gecheckt. Alle lampen gingen aan en hij werd niet bloedheet zoals bij de verkoper thuis.

gemeten met pin-1 als ground kreeg ik pin2: -17.75, pin3: +17.8 en pin4:+16.5 [geen 48]
pin5 zou ook ground moeten zijn, maar doet niets.

Toen de zekeringen gecheckt en die kloppen voor geen meter..

hoofd zekering zou 3.15A moeten zijn, zat een 2A in.
de +/- 18 moeten 6.3A zijn en zijn dat allebei.
+48 moet 1A zijn en deze was ook een 6.3A!!

er is een pro A/V tech bij mij in de omgeving, maar zoals alle goede techs is hij erg druk(voltijd contract). Alle adviezen die mij de goede kant op wijzen zijn welkom. Dan kan ik misschien met zijn begeleiding zelf aan de slag.

Anders richting J.Baars, maar die is ook druk heb ik begrepen.

juiste zekeringen erin en ff opengeschroeft..
Mijn ongetrainde oog vindt deze regulator maar verdacht:

regulatorCROP.jpg

wat jullie?

Als ik op de pootjes meet met middelste als gnd krijg ik maar 1V voor en na de regulator.

Je woont toch in Amsterdam, D&R zit in Weesp.
Erg leuk om sowieso heen te gaan, ik ging fader knopjes halen en die kreeg ik gratis mee (34 stuks) en rondleiding en een mok en nog wat D&R grut:):):)

Back