D-R Dayner voeding kapot?

Misschien moeten we een zaaltje gaan afhuren en catering regelen (vanavond mag Erwin cateren, maar volgende week ben ik weer aan de beurt dus dan moet er wat geregeld zijn)

Lees ik heel toevallig en per ongeluk dat de gastentafel inclusief gastheer uit 6 mensen bestaat ipv 4 ?

Dat worden kleine porties dan.. :W

Rond etenstijd verwacht ik 5 mensen. Tenzij Bassio op streng dieet is of later komt. Woody komt rond 20.00 uur. Ik had je gebeld en voicemail ingesproken...

ah ok, mijn telefoon is niet de jongste meer en valt nog al vaak uit, maar 5 eters dus. :W

smakelijk dan.

Mijn voeding doet het weer. Kost ong. 35 euro aan onderdelen. Ik heb de techneut geholpen om wat promo videos van zn vriendin dr taallessen op youtube te krijgen. Als tegenbetaling heeft hij de voeding gefixt en gaat nu de mastersectie en 1 broodje nalopen.:okdan: Jaja, wen er maar alvast aan, de nieuwe economie.

Hij zegt dat ik met een lab voeding vrij makkelijk alle kanalen kan nalopen om de eventuele boosdoener op te sporen.

ok, lab voeding in de studio. Wat ik me nou afvraag hey.

met die floating subs enzo. Op de channel broodjes staat:

odd channels 1,3,5,7,L
even channels 2,4,6,8,R

waar slaat dat eigenlijk op? Ik zie niet waarin ik de keuze heb?

Het is een stereo-systeem, dus je hebt een linker- en een rechterkanaal voor de subs. Bij mij heb je dan of witte, of zwarte knopjes bovenaan.

ok, lab voeding in de studio. Wat ik me nou afvraag hey.

met die floating subs enzo. Op de channel broodjes staat:

odd channels 1,3,5,7,L
even channels 2,4,6,8,R

waar slaat dat eigenlijk op? Ik zie niet waarin ik de keuze heb?

ok, dus een broodje kan niet overal terecht, maar is of een L of een R. Raar dat deze dan wel dezelfde PCB hebben met de tekst voor beide erop gedrukt.

Je kunt ze wel overal neerzetten, maar je kunt dan onverwachte effecten krijgen met routings

ik heb trouwens wit, zwart en grijs. deze tafel is een beetje frankenstein vrees ik. oude en nieuwe logos op de broodjes maar wel alle drie de kleuren in beide uitvoeringen.

van beide generaties heb ik 3 kleuren knoppen.

Wit, Zwart, Grijs.

Zijn de grijze ook gewoon zwart?

ik heb vanavond alle broodjes gemeten op +18, -18 en +48

labvoeding met de beveiliging laag ingesteld om sluiting op te sporen. Alles ok.

volgende stap was de master terug te schroeven en dan de voeding eraan met de bedoeling om vervolgens broodjes voorzichtig toe te voegen.

master ging echter meteen roken..pats. 8D Opampje ontploft. Hopen dat dees de rotte appel was.

Vaag. Zover ik weet is alleen de +48 trafo vervangen. De opamps zijn (nog) niet gewisseld en het(voeding aansluiting) is een 5 pins aansluiting die niet omgekeerd kan.

mijn voeding is in orde! Nieuwe opamp in de master en hij rookt iig niet.

master+fx return aangesloten en vervolgens 2 broodjes. De split modules (ik heb geen inlines..) doen het naar verwachting, maar de master is nogsteeds een beetje vaag. ik krijg geen audio binnen op de mixbus. Via de subs is het gelukt om audio van 1 kanaal naar de andere te sturen en als ik een kanaal solo krijg ik audio uit de CR output, maar de MAIN dus niet. Mijn main module wijkt af van degene die in de manual wordt beschreven. Minder opties qua 2-track,geen headphone aansluiting/volume en de main outputs zijn 1/4" jack, geen XLR.

hier een foto voordat ik de opamp had vervangen:

dayner_open_01.jpg

Nu de studio chassis aan het herindelen. Door het eeuwige gekut met de master sectie zijn de voedings kabels los aan het komen van de XLR. Nu heb ik de manual erbij gepakt en daar vind ik:

1: ground
2:+18
3:-18
4: phantom
5: ground

Van de master pcb komen maar 4 draden(die overeenkomen met de nummering hierboven). Wat zal ik met 5 doen? Verbinden met 1 of juist niet?

Dit precies zocht ik ook een paar weken geleden, is een dubbele aarde.
Aansluiting daarvan staat gewoon in het schema, heb er de vorige keer ook overheen gelezen.
Ik zal even kijken op welke pagina

Back