Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het is dus een program change dat ik wil doorvoeren. Bedankt voor dat even uit te klaren :okdan:
In de pattern mode van Genome vind ik wel een Program Change terug (CC:259) maar daar kan ik niet alle klanken van de Blofeld mee selecteren (waarde gaat toch 127).

Het is dus een program change dat ik wil doorvoeren. Bedankt voor dat even uit te klaren :okdan:
In de pattern mode van Genome vind ik wel een Program Change terug (CC:259) maar daar kan ik niet alle klanken van de Blofeld mee selecteren (waarde gaat toch 127).
CC's gaan maar van 0-127 (1-128 ). Een Program Change is geen CC.
Je stuurt een Bank Change om meer dan 128 presets te kunnen kiezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/General_MIDI#Program_change_events
Additional melodic instruments can be accessed by setting CC#0 to 121 and then using CC#32 to select the bank before a Program Change.
In de Blofeld manual staat:
pag. 113:
0 - not used - Bank Select MSB - not used
pag. 114:
32 0…n Bank Select LSB* Bank A...

Ik heb zelf geen Blofeld, en m'n iPad+Genome staan in de studio, dus je zal het zelf eens moeten uitproberen ;)

Vandaag nog even verder gezocht en gespeeld met Genome en ik heb de oplossing gevonden. CC#1 toevoegen en dan op 121 zetten en dan CC#32 instellen je bank te kiezen en dan de Program Change gebruiken van Genome. Een beetje omslachtig en niet zo gemakkelijk in te stellen via een touchscreen. Maar het lukt. Thx 4 the help! :okdan:

ik heb inmiddelsook een ipad en ben hem al aardig vol aan het prakken met leuke apps...
alleen ik heb continue ruzie met dat i tunes wat ik op mijn gewone pc heb geinstaleerd, en een bepaalde logica is me nog niet echt duidelijk... aangezien mijn c schijf al bijna vol is staat ie nu op de d schijf geinstalleerd.maar iedere keer als ik de ipad of de i phone er aan hang gaat ie automatisch alles backuppen en indedaad, juist, op de c schijf!!!! en ik heb al een paar keer de optie ,d schijf ergens toegewezen maar er blijvem maar backup bestanden op c binnenkomen, die dan vastloopt omdat ie geen data meer kan verwerken...

ik heb inmiddelsook een ipad en ben hem al aardig vol aan het prakken met leuke apps...
alleen ik heb continue ruzie met dat i tunes wat ik op mijn gewone pc heb geinstaleerd, en een bepaalde logica is me nog niet echt duidelijk... aangezien mijn c schijf al bijna vol is staat ie nu op de d schijf geinstalleerd.maar iedere keer als ik de ipad of de i phone er aan hang gaat ie automatisch alles backuppen en indedaad, juist, op de c schijf!!!! en ik heb al een paar keer de optie ,d schijf ergens toegewezen maar er blijvem maar backup bestanden op c binnenkomen, die dan vastloopt omdat ie geen data meer kan verwerken...

je weet dat je iTunes niet meer echt nodig hebt voor de meeste dingen? Je kunt tegenwoordig praktisch alles doen op de ipad of iphone zelf. Zelfs de backups naar icloud.

Ik gebruik iTunes op de pc niet meer.

je weet dat je iTunes niet meer echt nodig hebt voor de meeste dingen? Je kunt tegenwoordig praktisch alles doen op de ipad of iphone zelf. Zelfs de backups naar icloud.
Er zijn nog genoeg apps die enkel bestandsuitwisseling via iTunes doen.
Een iPad hoeft, zeker voor muzikale doeleinden, helemaal niet enkel mobiel gebruikt te worden. (ik doe dat zelfs niet) En ik vertrouw mijn data niet 100% toe aan vage clouds - ik heb m'n eigen backupsysteem.

Er zijn nog genoeg apps die enkel bestandsuitwisseling via iTunes doen.
Een iPad hoeft, zeker voor muzikale doeleinden, helemaal niet enkel mobiel gebruikt te worden. (ik doe dat zelfs niet) En ik vertrouw mijn data niet 100% toe aan vage clouds - ik heb m'n eigen backupsysteem.

ik ken die apps niet om eerlijk te zijn, zelfs de ipad app ibooks kan ik gewoon mijn boeken syncen via dropbox.

maar inderdaad als je clouds niet vertrouwt dan ben je voor dat type apps veroordeeld tot iTunes, maar nodig is het niet meer als je gewoon dropbox of een andere cloud dienst gebruikt. Maar ik heb mijn nieuwste ipad nooit aan iTunes gehad en er staan toch echt 100-en apps op inclusief meer dan 60 music apps en dat werkt allemaal prima.

IK zou eens moeten kijken... Ik neem tegenwoordig alles gewoon in m'n DAW op.

Een hele bekende... Animoog, volgens mij is dat enkel via iTunes (patches/opnames).

dat zou ik zo niet weten, ik gebruik voor mijn synths op de ipad audiobus en audioshare, en dan heb je nooit iets te maken met lokale spaces aangezien je alles regelt via audioshare.

dus als dat inderdaad zo is (ik heb dat niet getest) dan kun je daar dus heel eenvoudig een andere methode voor kiezen. Ik zou sowieso aanraden eens naar audiobus en audioshare te kijken, dat maakt het leven van koppelen van music apps op een ipad zoveel handiger.

Bijvoorbeeld een animoog sound gebruiken als oscillator in waldorf nave kun je daar doodsimpel mee realiseren, of de animoog opnemen in sharen naar je dropbox zodat die automatisch beschikbaar is in je PC DAW, etc... Allemaal mogelijk via dit soort koppelingen.

ik heb icloud geinstaleerd, maar waarom alles zo moeilijk?? ik wil gewoon in mijn computer de beschikbare ruimte ziebn en daar muziek filmpjes oid heen kunnen SLEPEN!

ik heb icloud geinstaleerd, maar waarom alles zo moeilijk?? ik wil gewoon in mijn computer de beschikbare ruimte ziebn en daar muziek filmpjes oid heen kunnen SLEPEN!
Ga het eens aan Apple vragen. Maar je kan het vast raden.
Zonder al die leuke muziekapps zou ik nooit een iPad gekocht hebben. Voor de rest heb ik niets van Apple. (niet dat de rest heilig is natuurlijk, en Microsoft is ook serieus de verkeerde kant op aan 't gaan :erm: )

de animoog opnemen in sharen naar je dropbox zodat die automatisch beschikbaar is in je PC DAW, etc... Allemaal mogelijk via dit soort koppelingen.
Voor opnames gebruik ik m'n IO Dock + PC. Maar als je een Animoog patch/program bij je project bestanden wil bewaren, heb je wel iTunes nodig. (er zijn alternatieven, maar ik heb er nog geen gevonden die via wifi werken)
EDIT: ik zie juist dat m'n favoriet programma nu ook wifi ondersteund!!!
http://www.i-funbox.com/ :okdan:

dat kan niet op een ipad, daar heb je een android device voor nodig zoals de samsung galaxy, die kunnen dat. Alleen hebben die weer niet veel van die mooie muziekapps.

Op zich is het niet zo moeilijk als je eenmaal het truukje doorhebt, het werkt als volgt:

op een ipad heeft elke app zijn eigen storage space. Die is in principe afgeschermd maar steeds meer apps integreren clouddiensten als dropbox of google drive. Als je daar dan een document (of meerdere) inzet dan kun je die via de openen met functie toevoegen aan zo'n app space. Soms kun je daar programma's tussen zetten zoals de audiobus of audioshare app, die kunnen dan weer rechtstreeks met je muziek apps communiceren en bijvoorbeeld de koppeling naar cloud diensten leggen via de audio copy / paste functies.

Wat voorbeeldjes:
Er transfer apps beschikbaar in de store (vaak gratis) die een ftp server achtige constructie opzetten op je ipad. Dan kun je vanaf je computer dingen via je browser heen kopieren of er juist afhalen. Dat kan bijvoorbeeld met foto's, boeken, PDF readers, films, etc...

Als je (muziek)films wilt kijken op je ipad kun je bijvoorbeeld airAV installeren, dan kun je rechtstreeks je films vanaf je computer of NAS streamen naar de ipad of je download hem via de app naar je ipad zodat je hem op locatie kan kijken.

Wil je bijvoorbeeld je foto's of youtube videos bekijken op je grote tv dan koppel je gewoon een Airplay servertje (bijvoorbeeld XBMC) en druk je op het Airplay icoontje, dan verschijnt het beeld gewoon wireless automatisch op je grote tv.

Zo kun je ook je ipad gebruiken als afstandsbediening voor je computer of XMBC via wifi of draadloos koppelen aan een wifi printer. Ik heb dat allemaal thuis draaien en kwa configuratie stelt het echt allemaal niets voor om in te stellen, het is praktisch allemaal install en go met die apps.

Voorbeelden zat dus van hoe handig dit allemaal werkt tegenwoordig dus, je moet je er alleen wel even in verdiepen. Zo is er eigenlijk voor elke toepassing wel een goede oplossing beschikbaar en in de praktijk is het eigenlijk allemaal best simpel.

Icloud is daar minder geschikt voor, die is meer voor de backups van je toestel en het syncen van je fotos.

Voor opnames gebruik ik m'n IO Dock + PC. Maar als je een Animoog patch/program bij je project bestanden wil bewaren, heb je wel iTunes nodig. (er zijn alternatieven, maar ik heb er nog geen gevonden die via wifi werken)
EDIT: ik zie juist dat m'n favoriet programma nu ook wifi ondersteund!!!
http://www.i-funbox.com/ :okdan:

cool, die werkt nu ook op non jailbraked versies zie ik, ga ik ff installen! thanks :)

echt veel snappen doe ik er nog niet van maar dat komt hoop ik nog wel..
en inderdaad voor zeer weinig geld heb je de beste muziek apps..
bv zelf nog nooit zo,n goede vocoder gehad

Wow, COOL !!! Okey, 't is voor m'n ipod touch, Ik heb nog geen ipad,
Maar eindelk kan ik over wifi audio streamen, om zo een draadloze headphone te hebben,, met de HD 25

amai, daar heb ik lang over moeten googlen,, AUDIOIN http://audio.mbpowertools.net/index.html
Eindelk mixmeister automix op draadloze headphone + Zelfs Remote Control, F6 = Mix Now,, :okdan::okdan::okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back