ik heb icloud geinstaleerd, maar waarom alles zo moeilijk?? ik wil gewoon in mijn computer de beschikbare ruimte ziebn en daar muziek filmpjes oid heen kunnen SLEPEN!
dat kan niet op een ipad, daar heb je een android device voor nodig zoals de samsung galaxy, die kunnen dat. Alleen hebben die weer niet veel van die mooie muziekapps.
Op zich is het niet zo moeilijk als je eenmaal het truukje doorhebt, het werkt als volgt:
op een ipad heeft elke app zijn eigen storage space. Die is in principe afgeschermd maar steeds meer apps integreren clouddiensten als dropbox of google drive. Als je daar dan een document (of meerdere) inzet dan kun je die via de openen met functie toevoegen aan zo'n app space. Soms kun je daar programma's tussen zetten zoals de audiobus of audioshare app, die kunnen dan weer rechtstreeks met je muziek apps communiceren en bijvoorbeeld de koppeling naar cloud diensten leggen via de audio copy / paste functies.
Wat voorbeeldjes:
Er transfer apps beschikbaar in de store (vaak gratis) die een ftp server achtige constructie opzetten op je ipad. Dan kun je vanaf je computer dingen via je browser heen kopieren of er juist afhalen. Dat kan bijvoorbeeld met foto's, boeken, PDF readers, films, etc...
Als je (muziek)films wilt kijken op je ipad kun je bijvoorbeeld airAV installeren, dan kun je rechtstreeks je films vanaf je computer of NAS streamen naar de ipad of je download hem via de app naar je ipad zodat je hem op locatie kan kijken.
Wil je bijvoorbeeld je foto's of youtube videos bekijken op je grote tv dan koppel je gewoon een Airplay servertje (bijvoorbeeld XBMC) en druk je op het Airplay icoontje, dan verschijnt het beeld gewoon wireless automatisch op je grote tv.
Zo kun je ook je ipad gebruiken als afstandsbediening voor je computer of XMBC via wifi of draadloos koppelen aan een wifi printer. Ik heb dat allemaal thuis draaien en kwa configuratie stelt het echt allemaal niets voor om in te stellen, het is praktisch allemaal install en go met die apps.
Voorbeelden zat dus van hoe handig dit allemaal werkt tegenwoordig dus, je moet je er alleen wel even in verdiepen. Zo is er eigenlijk voor elke toepassing wel een goede oplossing beschikbaar en in de praktijk is het eigenlijk allemaal best simpel.
Icloud is daar minder geschikt voor, die is meer voor de backups van je toestel en het syncen van je fotos.