Verzameling Yamaha Vintage Synths

Dat is al bijna een collector's item. Dus niet verkopen hoor!

Hier staat een zeer zeldzame Yamaha V50

Ja zoek maar op.... jullie weten toch niet wat het is :duivels:

Heb hem al 22jaar in m'n bezit en snap em nog niet.

Hij vertegenwoordigd the best of 4OP FM.
Ernaast staat een tg77
Daar heb je ook het gehele 6OP FM in huis van yamaha.
op de fs1r na is het zinloos er een FM bak bij te kopen, alle mogelijke classieke FM yamaha klanken bomen evengoed uit de bovenste. (incl dx1 klanken)

Als je een cs80 hebt is zinloos een cs60 en cs50 te kopen, het voegt niets toe.

Moeten we nog verder gaan ?

Het is een slecht plan om te verzamelen op basis van een merknaam.

Als je yamerha fijn merk vind, koop dan 10 selectief gekozen synths, dan heb je alles wat yamaha te bieden heeft in huis.

Probeer maar es een droomlijst samen te stellen die geen geld over de muur gooit met meer dan 10 yammie synths ;):biertje:

Ik begrijp eigenlijk dat het net zo goed neusberen hadden kunnen zijn in plaats van Yamaha's.

Ik begrijp eigenlijk dat het net zo goed neusberen hadden kunnen zijn in plaats van Yamaha's.

YamahaDX7.jpg

Hmmm..... mischien deze?:P

moopolyad.jpg

DX7: 14 kilo aan 101.8(W) x 10.2(H) x 32.9(D) cm

Euhm...onder "van die afmetingen" versta ik toch wel op z'n minst hetzelfde aantal octaven als een DX7...En dan heb ik het nog niet over de totaal andere vorm. :stupid

Dussss...heb je een voorbeeld van een synth van de min of meer de afmetingen van een DX7 (JX8P en DSS-1 reken ik beide goed, ook 5 octaafs rechthoeken van min of meer "standaard" proporties) die meer weegt dan een DX7? De DSS-1 weegt meer (wist ik niet, nooit in mijn handen gehad), maar de DX7 heeft blijkbaar een grotere dichtheid. En het is die dichtheid die je verrast: je verwacht niet dat het dingetje zo zwaar is voor zijn afmetingen.

Soit, maakt verder ook niet uit hoor, al helemaal niet in dit draadje. Mooie foto van de Polymoog trouwens. :)

Back