Muzikanten op het forum

rvz

Toetsenist
Hoi Allemaal,

ik lees al een tijdje op dit forum en post eerlijk gezegd maar erg weinig! Ik lees eigenlijk heel veel van mensen die produceren en weinig van mensen die bijvoorbeeld in bands spelen.
Nu gebruik ik zelf eigenlijk nooit een computer en ben echt een live muzikant! Daarom was ik wel benieuwd wie er hier op het forum ook in bands spelen en ben erg benieuwd hoe zij dit benaderen!

Groetjes Remco

Hey Remco,

Ik ben ook voornamelijk muzikant, ik speel de synthesizer in een powerpop/poppunk band, the Rocket genaamd.

Hier kan je onze muziek beluisteren:
Myspace.com/therocketofficial.

Greetz
Geoff

Ik heb ook nog basgitaar gespeeld (in bandjes), ik kan het nog steeds maar ik doe het vrijwel nooit meer.

Er kan al bijna een band gevormd worden hiero :)
Maar zijn er verder nog live toetsenisten hier op het forum?

@Geoff wat voor synths gebruik je live?

Ik speel gitaar, keys en bass. En dat speel ik ook in mijn band :). Voorheen altijd toetsenist geweest in bandjes.

Speel al jaren toetsen in verschillende bands. In mijn huidige bandje speel ik veel met synthjes en vintage keys.

Speel al jaren toetsen in verschillende bands. In mijn huidige bandje speel ik veel met synthjes en vintage keys.

Toffe setup!! Ik zie enkele overeenkomsten :)

Ik ben zelf ook toetsenist in een aantal bands. De setup die ik gebruik bij mn band The Mekanik (www.themekaniknl.nl) ziet er als volgt uit.

Fender Rhodes suitcase mkI + Ibanez ue305 (aanrader!!!) + smallstone phaser
Nord lead 2 + Boss RE20 (vooral voor lead sounds)
Roland Juno 60 (voor bassen en enkele pad achtige sounds)
Nord Electro 3 (in deze band vooral voor mellotron samples)

Als er echt weinig ruimte is op het podium speel ik alleen met de 2 nords. Heb de sounds die ik uit gebruik uit de juno ook gemaakt in de NL2.

Ik had eerst een microkorg die ik aanstuurde met een midikeyboard omdat de vorige eigenaar de toetsen er had vanaf gezaagd...

Nu speel ik met een alesis micron, dit is echt een super coole VA, en heel erg bruikbaar, en compact.

Ik speel enkel monofone riedels.

Verder heb ik nog een kaossilator, en een korg legacy controler, maar dat is meer om thuis mee te spelen.

Greetz
Geoff

tot de kids, speelde ik geregeld toetsen in bands, nu nog sporadisch.
setup is veranderd van jp8+cx3+w30, naar a6+computer+vk8m + wat er nog nodig is , nu

Toffe setup!! Ik zie enkele overeenkomsten :)

Ik ben zelf ook toetsenist in een aantal bands. De setup die ik gebruik bij mn band The Mekanik (www.themekaniknl.nl) ziet er als volgt uit.

Fender Rhodes suitcase mkI + Ibanez ue305 (aanrader!!!) + smallstone phaser
Nord lead 2 + Boss RE20 (vooral voor lead sounds)
Roland Juno 60 (voor bassen en enkele pad achtige sounds)
Nord Electro 3 (in deze band vooral voor mellotron samples)

Als er echt weinig ruimte is op het podium speel ik alleen met de 2 nords. Heb de sounds die ik uit gebruik uit de juno ook gemaakt in de NL2.

Tof! Heb net ff jullie facebook gecheckt, tof youtube filmpje! Is een beetje dezelfde stijl als ik in mijn huidige bandje speel :D

edit: Hoe bevalt die RE20? Heb er veel goeds over gelezen..

Laatst gewijzigd:
Wat het spelen betreft, ik speel in meerdere groepjes, meestal de bas partij, dus contrabas en basgitaar, een enkele keer frets voor het effect.
Blaas wat basjes op een 'tuba'.
Verder snaarinstrumenten en wat nodig is, als ik het ook nog kan, bijvoorbeeld neusfluit :)
Synths maar heel sporadisch op het podium, hoodzakelijk als er een effect nodig is.

Belangrijkste reden: met z'n allen is veel, heel erg veel leuker!
Als ik na een avondje oefenen of optreden weer huiswaarts ga, dan voel ik me heel erg lekker en heb ik een medelijdend gevoel over hen die alleen in een studiootje zitten...
Alleen die wisselwerking al!

Wout

Ik ben zanger en toetsenist in een gospelband.
Heb een Nord Stage voor Piano, Rhodes, Hammond en wat synths/pads. Dus ook voornamelijk live.
Verder heb ik een bescheiden thuisstudiootje waar dit forum ook heel handig voor is.

Back