Motif XS Editor/XSpanded factory bank

Shadowboxer

Ingeburgerd
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag over geladen geluiden via een usb stick naar je synth.

Ik heb bv de XSpanded geluiden geladen naar mijn synth,zie ze ook staan in de userbanken waar ik ze gewoon kan kiezen en bespelen.

Maar ik gebruik Cubase(4) en de XS editor om mijn synth aan te sturen en ik zou de namen van de geladen geluiden graag terug willen zien in de editor,zodat ik daar de geluiden kies en de sequence kan opslaan, en bv op een andere dag na het laden van XSpanded geluiden, de sequence weer kan oproepen. Is dit mogelijk? (zowiezo met alle laadbare geluiden en soundbanken naar de synth, om de namen terug te zien in de editor?)

Ik heb na het laden van de XSpanded banken, gesynct via de editor (current) maar zie je de geluiden niet verschijnen in de editor.

Graag info of dit wel kan wat ik wil.
Groetjess en alvast bedankt!

Ik heb geen probleem om userbanken te zien in de editor, maar ik werk andersom. Ik importeer eerst de geluidsbank in de editor en daarna sync ik met mijn XS Rack.

Je kunt ook proberen de sync optie te wijzigen in de editor (PC -> Motif XS of Motif XS -> PC) : op de ONLINE/OFFLINE knop klikken om het 'AUTO-SYNC' venster te openen. Daar kun je kiezen of de editor de data van de Motif XS overneemt of omgekeerd.

Peter.

Hoii Peter,

Bedankt voor je reactie! Ik had hem zelf al gevonden,idd was het met syncen in de editor dat ik van de motif naar de pc moest syncen ( ik deed pc--> Motif) dus is het daar fout gegaan. Nu zie ik ze in de editor staan.

Wat ik ook niet wist is dat de geladen geluidsbanken op je interne geheugen komt te staan
zodat je ze niet steeds hoeft te laden. Op een of andere manier was ik met iets anders in de war dat geladen sounds bij het uitzetten niet bewaard werden en je bij het aanzetten telkens opnieuw moest laden.

Ik heb nog wat vragen misschien dat jij of iemand daar het antwoord op weet.
Hoe kan ik zelf een drumkit samenstellen?(moet ik WAV bestanden laden, aan keys toewijzen en dan wegschrijven naar de usb?Word dat dan vanzelf een XOA bestand,om ze later als afzonderlijke voice te laden?

Bestaat de USER DR alleen uit groep A en B zodat je maximaal 32 kits kwijt kunt,of kun je er toch meer kwijt?

Ik hoor het graag,
Groetjes
Ruben

Ruben,

Daar kan ik je niet verder mee helpen. Ik heb een Motif XS Rack en daar kan je spijtig genoeg geen samples in laden.

Je hebt in ieder geval maar 2 userbanken.

Peter.

Back