Flatron
Ouwe rot
Geen ASIO voor je geluidskaart, misschien is dit de oplossing?
Nog wel in Beta
http://www.asio2ks.de
Nog wel in Beta
http://www.asio2ks.de
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door fuse
Gave link. Wel interessant.
Maar volgens mij zijn er nog minder WDM drivers dan ASIO drivers.
En denk niet dat menig bezitter van een oudere geluidskaart nog hoop moet vestigen op WDM drivers. Die komen alleen met de nieuwste geluidskaarten uit.
Origineel geplaatst door Mostatic
Nope!
![]()
Deze ASIO driver is juist een 'wrapper' voor WDM drivers.
Wel stoer als je bijv een onboard geluidskaart wilt gebruiken met lage latency ASIO drivers.
Origineel geplaatst door Flatron
Dus je koopt een moederbord met onboard sound + windows xp + die drivers dan heb je Asio?
Weet jij het verschil tussen Kernel streaming audio and Audio streaming input dan? Ik in ieder geval niet, maar ze doen uiteindelijk wel hetzelfde volgens mij.
Deze ASIO driver is juist een 'wrapper' voor WDM drivers.
Wel stoer als je bijv een onboard geluidskaart wilt gebruiken met lage latency ASIO drivers.
Eigenlijk zou Steinberg ook op WDM drivers moeten overstappen. Dit wordt veel breder gedragen door het softwareplatform. Dit is hetzelfde als met audiounits voor de Apple's.
Nadeel voor ontwikkelaars is dat die hele WDM/DXi omgeving veel moeilijker is te programmeren dan de ASIO omgeving. (Microsoft kan alleen maar brakke software bouwen) Mja, Microsoft's macht is wat dat betreft gewoon te groot.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Kan ik deze driver voor gebruiken voor m'n usb geluidskaart? Daar zit ik al maanden naar te smachten.
Origineel geplaatst door produx216
lees ff goed door, er staat dat je al wdm drivers moet hebben voor je geluidskaart en die zijn er voor de meeste usb soundcards niet