java script progammeur gezocht voor aanpas midi controller preset open source project

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
java script progammeur gezocht voor aanpas midi controller preset open source project

ik zoek iemand die een java script preset bestand van een midi controller kan omtoveren tot iets waar ik mee kan werken.
Ik heb het zelf geprobeerd maar ik krijg alleen een oplichtend ledje toegewezen aan een andere ledje na 6 uur kloten :halleluja Voor de rest lukt helaas niets extra's.

Iemand anders heeft al een behoorlijk opzet gemaakt, alleen naar zijn rare smaak, en daar kan ik weinig mee. Dat moet dus aangepast worden en zal daarna ook gedeeld worden (als dat ok is natuurlijk) via het forum van het desbetreffende open source programma mixxx. Met mij staan nog vele anderen te wachten om los te kunnen met hun midi controller :koffie:

Emailen lijkt mij het makkelijkste ivm overgooien bestanden.
Ik hoor het graag !

Jij bent serieus de laatste op het hele forum die ik zou verwachten om te reageren.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=121667
Maargoed, alle hulp is welkom :okdan: !!
Check je pb, thnxs :baco:
Waarom ? Heb je zo'n bang van mij ? Ben ik zo'n kwade man ? Nou ja voor sommigen wel zekers ?
Allicht ik had eerst wat geschreven en terug volledig gewist... blijkbaar niet goed want die titel staat nu enkel in mijn vorige reply.:stupid

Ja, dan maar to the point :

Ik ben helemaal geen java script progammeur, maar toch dit moet kunnen denk ik....

Voordat ik je kan helpen dien ik eerst wat meer te weten over die dingen (nooit gezien of mee gewerkt dus...)
Volgens mij is de ion discover dj controller een controller die standaard midi-controller codes verzend (ja/nee ?).
De nummers van die midi-controllers kunnen verandert worden, zodat een bepaalde knop nu een ander element uit die Mixxx-software aanstuurd.
Klopt deze redenering ?
Zo ja, dan verder : de code zoals dit stukje eruit :
-------------------------------------------------------------------------------
<MixxxMIDIPreset mixxxVersion="1.7.2+" schemaVersion="1" >
<controller id="Last used" >
<controls>
<control>
<status>0x90</status>
<midino>0x42</midino>
<group>[Channel2]</group>
<key>cue_default</key>
<options>
<normal/>
</options>
</control>
-------------------------------------------------------------------------------
bevat de nummers van de gewenste controllers (in jou geval gedeeltelijk dan)
en daarom dienen net die welke niet goed gepositioneerd zijn voor jou doel
veranderd te worden ?
Ja mogelijk simpel voor jou maar ik moet eerst het probleem goed begrijpen en
ik heb totaal geen idee wat jij er zelf van kent of begrijpt (je kan lezen en schrijven weet ik ;-).

Als dit allemaal klopt dan volgende vragen.
1) betreft code zelf :
Die code, zoals dat stukje, moet je die zelf schrijven in een 'tekstverwerker o.i.d.' of is dat het resultaat van een code aangemaakt met een specifiek softwarepakket voor die ion ?
Zoja heb je dat softwarepakket, de handleiding beter ?
Is die code volledig : staan alle dingen erin die die 'software uitspuwt' ?
Zo niet, hoe en met welke software dump je die code naar de ion ?
Zoja heb je nog andere van die code 'templates' ?
Zijn er nog andere formaten waarin die code met dat specifieke ion softwarepakket kunnen gesaved worden ?
2) betreft ion :
Die pdf in je PB is blijkbaar niet alles qua handleiding van de ION, kun je me de rest bezorgen (zonder dat ik
me daar moet gaan registreren, wat vereist is).

Niel, als in deze topic teveel zeveraars verschijnen stop ik (mogelijk enkel nog privé dan).
Dus ... hou ze tegen hé (onmogelijke taak weet ik, maar toch).

Niel, wat die man daar schrijft in dit :

As a template the following files:
...
- A working led for PLAY (play=on, pauze is off)
- Remove pfl from CUE
- Add cue_default to CUE including working led (on when pauze, off when play))
...

Ik heb geen idee wat die bedoeld :
wanneer heeft die het over de ION hardware of wanneer gaat het over die mixx software.
Vandaar o.a. mijn vorige uitgebreidere post.

ik zoek iemand die een java script preset bestand van een midi controller kan omtoveren tot iets waar ik mee kan werken.

Verwarrend allemaal; volgens mij is het 'gewoon' een XML bestand toch?
Ik heb hier nog geen letter javascript gezien (thank god) :)

.js is toch een javascript bestand ? dat gaat wel even wat verder als xml, want dat kan ik zelf nog wel :D
Aaudiocollage> het gaat erom dat de preset van poster nnn uit de gestuurde link als template wordt gebruikt om aanpassingen aan te doen, wat bestaat uit een xml bestand met daarbij een .js bestand. Het bewerken van het .js bestand heb ik geen kaas van gegeten.
De hoofdleter benamingen gaan over de knoppen op de controller: http://www.ionaudio.com/stuff/conte...c248ec7d773f1a7b/large/discover_dj_top_lg.jpg

Ik zal het zip pakketje jouw kant op mailen via het emailadres op je website, ik stond er niet bij stil dat je geregistreerd moest zijn :stupid

Aan de rest> Aangezien het om mixxx gaat (dus dj gerelateerd) wilde ik hier niet een heeeel topic gaan vullen.
Dus graag contact via PB, of nog beter via mail, niet via dit topic, indien je mee wilt kijken :okdan:

Aan de andere kant gaat het over midi, wat weer synthgerelateerd is omdat je deze controller ook voor andere doeleinden kan gebruiken ....

Attachments

• IDDJ_midi_chart.pdf
    13 KB · Bekeken: 190
Laatst gewijzigd:
.js is toch een javascript bestand ?
Inderdaad. En ook ik peins dat dit niet zoveel belang heeft. Het zal meer om het MIDI gedeelte gaan.

Verder, Niel beantwoord a.u.b. dat wat ik je hier reeds gevraagd heb (persoonlijk of hier, bezie het maar).
Het heeft wel degelijk nut en maakt het voor mij overzichtelijker wat en hoe.
Tot hiertoe zie ik nog nergens aanwijzingen wanneer het om de ION gaat of om de mixxx-software.
Wat hoort bij wat ?

En nu zal ik ook even m'n email post checken...

Die Ion is plugg & play, dus het gaat eerder om standaard midi controllers, niet sysex oid.

Mixxx heeft een berg functies die een naam hebben.
http://mixxx.org/wiki/doku.php/midi_controller_mapping_file_format#ui_midi_controls_and_names

In de XML worden de standaard midicontroller nummers (knoppen, faders) aan die functies toegewezen. Welke nummers wat zijn hangt af van welke controller je eraan hangt (of je moet een programmeerbare controller hebben zoals bv de akai mpd's)

Die extra javascriptfile wordt dan gebruikt om extra functies te creëren die niet in de XML file kunnen worden geprogrammeerd.
Hier wordt erover (voor mij iets te ingewikkelde) uitleg gegeven: http://mixxx.org/wiki/doku.php/midi_scripting
Als kijkt in de mixxx midi map zie je dat sommige controllers een .js bestand erbij hebben:

attachment.php

Attachments

• mixxx_midi_map.JPG
    mixxx_midi_map.JPG
    60,8 KB · Bekeken: 120
Ik ben javascript progger dus moet lukken

alleen heb ik geen flauw idee wat je wil.

even vlug de code bekeken en begreep het allemaal wel.

Enige probleem is dat ik niet echt vrije tijd heb hiervoor. Maarr ik heb toevallig vorige week met Mixx gespeeld en wil er ook mee aan de slag.

Jij gebruikt die ION controller?
Wat kost zoiets?

OK, misschien wel handig als je zegt wat je precies wilt bereiken? Die JavaScript voorbeelden zien er wel redelijk overzichtelijk uit, en volgens mij wil je geen rare dingen hacken maar gewoon wat controls routen naar functies, of niet?

Niel,

mixxx geinstalleert hier...

Wat ik denk dat je wil bereiken is dat je die ION
als stuureenheid wil gebruik om de software te bedienen, (that's all isn't it ?)
Die ION werkt zo'n beetje als bvb. een Novation Remote SL
(wat ik heb en mogelijk ook zou kunnen gebruiken, hoewel
die er minder goed voor uitgerust is).

Als dit klopt laat dan dat hele gedoe met die xml file.
Volgens mij is dat gewoon het Export resultaat van mixxx
dat je bekomt onder de Preferences menu tab MIDI-controllers.

Open en bestudeer dat venster eens even, bekijk die MIDI learn funktie eens
goed terwijl je die ION aansluit (midi) en daarop een knop verdraaid.
Vergeet niet alles te Exporteren (funktie bovenaan) als je hiermee klaar bent.

Probeer dat al eens en laat weten of dit helpt.

:okdan: veel serieuze reacties.

Audiocollage> Die fase ben ik al een paar dagen voorbij, ik programeer nu rechtsstreeks in een xml bestand. Alleen de invert functie stel ik in met de midi learn wizard. Die midi learn functie is veel te beperkt voor alles wat ik wil en stelt alleen de basisdingen in:
- cue
- play
- pitchfader
- crossfader
- mastervolume
- pregain
- low eq
- mid eq
- high eq
- pfl knoppen
- pfl/master pot
- headphones volume
- rew
- ffwd

Scratch/scroll functies met scratchplate, reverse, flanger + pots, pitch permanent + pitch temp (als je knoppen wilt), playposition scroll, back to playposition 0 (begin) en nog een hele rits moet je met de hand in de xml voeren. Zo heb ik dus zelf het bevestigde xml bestand gemaakt. Eerst midi learn, daarna met de hand invoeren. (in de toekomst zullen de ontwikkelaars wel veel meer functies aan de midi learn toevoegen is al toegezegd).

Verder kom ik niet, omdat je maar een beperkt aantal functies via een xml kan uitvoeren (tot nu toe). De rest moet dan gedaan worden in een javascriptfile.

Ik heb de files toegevoegd.
De ion discover dj xml + js zip file zijn van een forumgebruiker op het mixxxforum.
Hij heeft het voor elkaar gekregen om de scratchplate te gebruiken als scrollwheel, scratchwheel tijdens pauze en als pitchbender tijdens play. Daarnaast werken bij hem alle ledjes, die je via een simpele xml niet aan de praat krijgt. Om die functies voor elkaar te krijgen moet je wel werken met een javascriptfile, is wat ik ervan begrijp.

Hetgene wat op het mixxx forum wordt gevraagd is een aanpassing van de xml + js file zodat andere knoppen + ledjes werken voor de functies volgens een logischere volgorde. Ik zal ze vertalen, hoofdletterwoorden slaan op de knopnamen op de ion discover dj:

- verwijder functies van de LOAD A en LOAD B (omdat je al een select+load knop hebt om te laden)

- verwijder de pre-gain functies van de 4 pitch+-% knoppen.
- voeg functies permanent pitch toe aan de 4 pitchknoppen.

- werkende led voor de PLAY (play=aan, pauze=uit)

- verwijder pfl van CUE
- voeg cue_default toe aan CUE met werkende leds (pauze=aan, play=uit)
CUE en PLAY zullen dus omstebeurt oplichten, zoals op een dj cd speler.

- verwijder sync functie van SYNC
- voeg pfl functies toe aan SYNC

- verwijder filter low van VOLUME
- verwijder filter mid van BASS
- voeg toe functie eq low aan BASS
- voeg toe functie pre-gain aan VOLUME

- verwijder dubbel functies van REV
- voeg toe functie playposition 0, met <options>inverted</options> (in plaats van normal) om de richting goed te zetten, aan REV

Functies staan hier: http://mixxx.org/wiki/doku.php/midi_controller_mapping_file_format#ui_midi_controls_and_names

Scripts hier: http://mixxx.org/wiki/doku.php/midi_scripting#scratching

Al het bovenstaande heb ik grotendeels al bijgevoegd in een xml file genaamd v4, waar de knoppen al van goed staan.
Enige wat er aan extra functies nog moet gebeuren is dat met name de scratchknop + scratchplatefuncties (pitchbend, scratch/scroll tijdens pauze, grote scroll tijdens play) worden toegevoegd die gedeeltelijk in de xml+js file staan. Als het even kan het liefste een daadwerkelijk scratchfunctie in plaats van de grote scratchscroll tijdens play. Dan werkt ie hetzelfde als bv pioneer cdj's (vinyl modus aan/uit). Daarnaast werken de ledjes nog niet (moet ook via .js file)

De layout van de ion discover dj: http://www.ionaudio.com/stuff/conte...c248ec7d773f1a7b/large/discover_dj_top_lg.jpg

Ik hoop dat dit duidelijk is, anders hoor ik het graag :halleluja

Mocht een handiger programmeur dit aan willen maar persé direct de controller erbij hebben om te testen dan wil ik daar wel voor heen en weer rijden, mits niet te ver. Ik heb nog 1,5 week vrij :D

Attachments

• ion discover mappings.zip
    3,1 KB · Bekeken: 143
  • ion_discover_dj_v4.zip
    679 bytes · Bekeken: 132
klinkt lekker.. zie mezelf er mee aan de slag gaan binnen een paar weken, en dan zorg ik zeker dat het werkt :)

toch beslist een andere controller te kopen..

gebrek aan degelijke Pitch control zag ik niet zitten..

enige vooruitgang?

nee, zit zelf te azen op een numark mixtrack die net uit is.
Die is in principe bijna hetzelfde als de ion discover dj (submerk van numark) , alleen met meer knoppen en faders.
numark_mixtrack_1.jpg

numark_mixtrack_1_sm.jpg

Of toch de ion discover dj pro :D ..... die met iphone dock.
DiscoverDJPro_1.jpg

Laatst gewijzigd:
Back