veel serieuze reacties.
Audiocollage> Die fase ben ik al een paar dagen voorbij, ik programeer nu rechtsstreeks in een xml bestand. Alleen de invert functie stel ik in met de midi learn wizard. Die midi learn functie is veel te beperkt voor alles wat ik wil en stelt alleen de basisdingen in:
- cue
- play
- pitchfader
- crossfader
- mastervolume
- pregain
- low eq
- mid eq
- high eq
- pfl knoppen
- pfl/master pot
- headphones volume
- rew
- ffwd
Scratch/scroll functies met scratchplate, reverse, flanger + pots, pitch permanent + pitch temp (als je knoppen wilt), playposition scroll, back to playposition 0 (begin) en nog een hele rits moet je met de hand in de xml voeren. Zo heb ik dus zelf het bevestigde xml bestand gemaakt. Eerst midi learn, daarna met de hand invoeren. (in de toekomst zullen de ontwikkelaars wel veel meer functies aan de midi learn toevoegen is al toegezegd).
Verder kom ik niet, omdat je maar een beperkt aantal functies via een xml kan uitvoeren (tot nu toe). De rest moet dan gedaan worden in een javascriptfile.
Ik heb de files toegevoegd.
De ion discover dj xml + js zip file zijn van een forumgebruiker op het mixxxforum.
Hij heeft het voor elkaar gekregen om de scratchplate te gebruiken als scrollwheel, scratchwheel tijdens pauze en als pitchbender tijdens play. Daarnaast werken bij hem alle ledjes, die je via een simpele xml niet aan de praat krijgt. Om die functies voor elkaar te krijgen moet je wel werken met een javascriptfile, is wat ik ervan begrijp.
Hetgene wat op het mixxx forum wordt gevraagd is een aanpassing van de xml + js file zodat andere knoppen + ledjes werken voor de functies volgens een logischere volgorde. Ik zal ze vertalen, hoofdletterwoorden slaan op de knopnamen op de ion discover dj:
- verwijder functies van de LOAD A en LOAD B (omdat je al een select+load knop hebt om te laden)
- verwijder de pre-gain functies van de 4 pitch+-% knoppen.
- voeg functies permanent pitch toe aan de 4 pitchknoppen.
- werkende led voor de PLAY (play=aan, pauze=uit)
- verwijder pfl van CUE
- voeg cue_default toe aan CUE met werkende leds (pauze=aan, play=uit)
CUE en PLAY zullen dus omstebeurt oplichten, zoals op een dj cd speler.
- verwijder sync functie van SYNC
- voeg pfl functies toe aan SYNC
- verwijder filter low van VOLUME
- verwijder filter mid van BASS
- voeg toe functie eq low aan BASS
- voeg toe functie pre-gain aan VOLUME
- verwijder dubbel functies van REV
- voeg toe functie playposition 0, met <options>inverted</options> (in plaats van normal) om de richting goed te zetten, aan REV
Functies staan hier:
http://mixxx.org/wiki/doku.php/midi_controller_mapping_file_format#ui_midi_controls_and_names
Scripts hier:
http://mixxx.org/wiki/doku.php/midi_scripting#scratching
Al het bovenstaande heb ik grotendeels al bijgevoegd in een xml file genaamd v4, waar de knoppen al van goed staan.
Enige wat er aan extra functies nog moet gebeuren is dat met name de scratchknop + scratchplatefuncties (pitchbend, scratch/scroll tijdens pauze, grote scroll tijdens play) worden toegevoegd die gedeeltelijk in de xml+js file staan. Als het even kan het liefste een daadwerkelijk scratchfunctie in plaats van de grote scratchscroll tijdens play. Dan werkt ie hetzelfde als bv pioneer cdj's (vinyl modus aan/uit). Daarnaast werken de ledjes nog niet (moet ook via .js file)
De layout van de ion discover dj:
http://www.ionaudio.com/stuff/conte...c248ec7d773f1a7b/large/discover_dj_top_lg.jpg
Ik hoop dat dit duidelijk is, anders hoor ik het graag
Mocht een handiger programmeur dit aan willen maar persé direct de controller erbij hebben om te testen dan wil ik daar wel voor heen en weer rijden, mits niet te ver. Ik heb nog 1,5 week vrij